Railtime

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Railtime

Bericht door Adler »

Die lijst met stations bevat nog wel meer eigenaardige zaken.

Zo zie je bijvoorbeeld BRUGGE en BRUGGE(BRUGGE)
en BRUGGE-SINT-PIETERS en BRUGGE(BRUGGE)-SINT-PIETERS.

Men had moeten per taal die men gekozen heeft een aangepaste lijst geven in die taal, maar nu heeft men alle talen in die lijst op 1 hoop gegooid, met daarbij nog een boel fouten ook.
Rob

Re: Railtime

Bericht door Rob »

Railtime zegt:

04/02/2010 : Trein IR 4443 via Hasselt
Hasselt 22:12 + 00:10
Zolder 22:23 + 00:08 22:23 + 00:08
Heusden 22:27 + 00:08 22:27 + 00:08
Beringen 22:33 + 00:09 22:33 + 00:09
Leopoldsburg Geen halte
Balen 22:44 + 00:09 22:44 + 00:09
Mol 22:49 + 00:09

Hoe kan dit ?
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Railtime

Bericht door Adler »

Rob schreef:Railtime zegt:

04/02/2010 : Trein IR 4443 via Hasselt
Hasselt 22:12 + 00:10
Zolder 22:23 + 00:08 22:23 + 00:08
Heusden 22:27 + 00:08 22:27 + 00:08
Beringen 22:33 + 00:09 22:33 + 00:09
Leopoldsburg Geen halte
Balen 22:44 + 00:09 22:44 + 00:09
Mol 22:49 + 00:09

Hoe kan dit ?
Dergelijke fouten doen zich de laatste tijd voortdurend voor op alle lijnen.
Dit werd hier al besproken in een ander topic.
Blijkbaar heeft men een nieuw systeem in gebruik genomen dat maar half getest is.
Totaal onaanvaardbaar.
peterbot
Berichten: 49
Lid geworden op: 12 jul 2007, 18:46
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Railtime

Bericht door peterbot »

Steven schreef:ja logisch dat ze hetzelfde systeem als de mobib van de mivb kiezen. Het is wel de bedoeling binnen een aantal jaar met een zelfde kaart op alle openbaar vervoer te kunnen reizen he.
Ik ben inmiddels de gelukkige gebruiker van zo'n MOBIB-kaart voor zowel de Brusselse MIVB alsook voor de trein. De personeelsdienst had mij uitverkoren om in het proefproject mee te werken.
Telkens als ik dat ding uitpak trekken de TB grote ogen. Eens had ik zelfs drie man (2M en 1V) hoog ticketcontroleploeg die om beurten met mijn ticket over hun machientje wreven. Het duurt alvast veel langer dan ff na te kijken of het abonnement nog geldig is. En vaak laat de apparaat het ook eenvoudigweg afweten.
Nog niet op punt dat ding. Alhoewel: bij de MIVB werkt het meestal wel (ik schat zo eens per 25 pogingen krijg ik geen reactie uit de apparaat in bus of tram, de metropoorten werken bijna altijd (als ze dan niet buiten dienst zijn dat is waarschijnlijk de oplossing als de chiplezer even migraine heeft; "niet vandaag schatje... :mrgreen: ").
Peter Bottenberg die ooit nog machinist op de stoomlocomotief wou worden
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Railtime

Bericht door Stijn91 »

L 1587 (Dendermonde - Geraardsbergen) had bij vertrek in Dendermonde 5 min. vertraging, 2 haltes verder in Lebbeke vertrok de trein met een vertraging van 46 min. door een wijziging in het werkschema van het personeel. Is dat normaal of niet?
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5335
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Railtime

Bericht door Steve »

Stijn91 schreef:L 1587 (Dendermonde - Geraardsbergen) had bij vertrek in Dendermonde 5 min. vertraging, 2 haltes verder in Lebbeke vertrok de trein met een vertraging van 46 min. door een wijziging in het werkschema van het personeel. Is dat normaal of niet?
Het regende rond 16.30 - 17 u in ieder geval (gevolg)vertragingen in de richting Brussel => Dendermonde, dus er moet inderdaad een flink oponthoud geweest zijn...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22552
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Railtime

Bericht door Steven »

Stijn91 schreef:L 1587 (Dendermonde - Geraardsbergen) had bij vertrek in Dendermonde 5 min. vertraging, 2 haltes verder in Lebbeke vertrok de trein met een vertraging van 46 min. door een wijziging in het werkschema van het personeel. Is dat normaal of niet?
neen er was idd een klein incident met de personeelsregeling.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Railtime

Bericht door Stijn91 »

Steven schreef:
Stijn91 schreef:L 1587 (Dendermonde - Geraardsbergen) had bij vertrek in Dendermonde 5 min. vertraging, 2 haltes verder in Lebbeke vertrok de trein met een vertraging van 46 min. door een wijziging in het werkschema van het personeel. Is dat normaal of niet?
neen er was idd een klein incident met de personeelsregeling.
Als je dat ziet staan op Railtime dan zou ik denken dat iemand van het personeel gewoon gestopt is met werken, dat is mijn conclusie hieruit.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22552
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Railtime

Bericht door Steven »

Een wijzeging in het werkschema van het personeel dekt veel meer ladingen dan je denkt.
Iemand die ziek geworden is.
iemand die te laat is aangekomen op het werk.
zijn wel de twee voornaamste maar er zijn er ne hoop meer die ik hier niet allemaal uit de doeken ga doen.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Railtime

Bericht door Stijn91 »

Toen ik deze morgen in het station van Denderleeuw stond zag ik P7013 (Merelbeke - Schaarbeek) het station binnenrijden, het was met een paar minuten vertraging (5, 6 volgens Railtime), geen probleem dus, opeens stapten alle mensen uit en begaven zich naar de L-trein (Geraardsbergen/Zottegem - Denderleeuw - Brussel - Aalst) of naar het perron voor de IC K (Gent - Genk), was er dan een probleem met de locomotief (HLE 2102 of 2118), deze remde normaal, geen abnormaal geluid. Dat was wat anders met HLE 2127 die P7074 (Aalst - Brussel-West) verzekerde, deze maakte een heel irritant geluid bij het remmen. Ook vraag ik mij af of de TB/TBG al vroeger wisten dat deze niet verder ging rijden dan Denderleeuw, dan kon men dit toch communiceren met het seinhuis in Denderleeuw, om dan er ook voor te zorgen dat de TBG de mensen op P7013 kon informeren zodat deze mensen konden overstappen op P7906 (Kortrijk - Schaarbeek) die tegen vrij hoge snelheid het station passeerde, deze stopt normaal niet in Denderleeuw maar ik heb deze wel al zien stoppen om reizigers te laten opstappen.
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: Railtime

Bericht door Retard »

Misschien was er een probleem met de rijtuigen. Remden die wel allemaal normaal en maakten ze wel allemaal normale geluiden, Stijn?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22552
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Railtime

Bericht door Steven »

Ook een defect aan de treinverwarming kan zorgen tot het afschaffen van een trein.
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Railtime

Bericht door Accelerat »

Het valt mij de laatste weken trouwens op dat NS Hispeed op teletekst en soms op hun eigen website het heel de tijd heeft over Realtime.be ipv Railtime.be. Gelukkig linkt Realtime.be wel door naar het bedoelde Railtime.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Railtime

Bericht door Stijn91 »

Retard schreef:Misschien was er een probleem met de rijtuigen. Remden die wel allemaal normaal en maakten ze wel allemaal normale geluiden, Stijn?
Geen idee, hoe kan een TB dat weten?
Steven schreef:Ook een defect aan de treinverwarming kan zorgen tot het afschaffen van een trein.
Dus als morgen op hetzelfde moment op alle treinen de verwarming uitvalt worden alle treinen afgeschaft, dat is ook wel een domme reden om treinen af te schaffen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22552
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Railtime

Bericht door Steven »

de voeding van de treinverwarming zorgt niet enkel voor de verwarming op zich, maar ook voor het voeden van de omvormer, die gaat op zijn beurt de batterijen laden, energie voor de verlichting, de elektrische contacten om de deuren te bedienen,..... kortweg uw heel rijtuig gaat het niet lang uitzingen als jij alle diensten (zoals licht, deuren, ....) blijft gebruiken en dus kan je niet anders dan de trein afschaffen en rechtstreeks de loc of rijtuigen naar de werkplaats sturen.
Plaats reactie