Re: Renovatie AM75 ?
Geplaatst: 21 mar 2018, 19:52
Eerst moeten de varkensneuzen een 3de koplamp krijgen.rvdborgt schreef: ↑22 mar 2018, 19:17 In de NMBS eigenlijk al bezig met de toelating van de gerenoveerde stellen in Nederland? Ik zie de laatste weken vaak meldingen van Duikbrilletjes op de stoptreinen naar Rooosendaal, wat toch regelmatig tot serieuze overbezetting moet leiden. Duikbrillen mogen immers niet gekoppeld naar Roosendaal (waarom eigenlijk?).
Groetjes,
Rian
Ik dacht enkele posts terug gelezen te hebben dat men die derde koplamp aan het aanbrengen is bij de stellen die van heden gerenoveerd worden.b-loc schreef: ↑23 mar 2018, 09:06Eerst moeten de varkensneuzen een 3de koplamp krijgen.rvdborgt schreef: ↑22 mar 2018, 19:17 In de NMBS eigenlijk al bezig met de toelating van de gerenoveerde stellen in Nederland? Ik zie de laatste weken vaak meldingen van Duikbrilletjes op de stoptreinen naar Rooosendaal, wat toch regelmatig tot serieuze overbezetting moet leiden. Duikbrillen mogen immers niet gekoppeld naar Roosendaal (waarom eigenlijk?).
Groetjes,
Rian
Mij is ooit verteld dat de duikbrilletjes nooit dubbel in Nederland gereden hebben en dat zijn grootvaderrechten daarom beperkt zijn tot één stelletje.
Heb ooit ergens iets gelezen over een te hoog acceleratievermogen van Duikbrillen.rvdborgt schreef: ↑22 mar 2018, 19:17 In de NMBS eigenlijk al bezig met de toelating van de gerenoveerde stellen in Nederland? Ik zie de laatste weken vaak meldingen van Duikbrilletjes op de stoptreinen naar Rooosendaal, wat toch regelmatig tot serieuze overbezetting moet leiden. Duikbrillen mogen immers niet gekoppeld naar Roosendaal (waarom eigenlijk?).
Groetjes,
Rian
Duikbrillen rijden er volgens mij dagelijks, woensdag zat Duikbril 944 in L trein 400, op 7 maart zat de 906 in L trein 400, daarnaast zie ik ook meldingen langs komen op WhatsApp dat er 1 of meer Duikbrillen rijden op lijn 12.
rvdborgt schreef: ↑22 mar 2018, 19:17 In de NMBS eigenlijk al bezig met de toelating van de gerenoveerde stellen in Nederland? Ik zie de laatste weken vaak meldingen van Duikbrilletjes op de stoptreinen naar Rooosendaal, wat toch regelmatig tot serieuze overbezetting moet leiden. Duikbrillen mogen immers niet gekoppeld naar Roosendaal (waarom eigenlijk?).
Dat de MS75 en ook MS80 stellen voortaan bij modernisering een 3e koplamp krijgen, heeft in OdB gestaan, zie viewtopic.php?p=234016#p234016
Een Duikbril heeft per ton treingewicht niet zo heel veel meer geïnstalleerd motorvermogen (ttz 7,20 kW per ton, tegenover de 6,18 kW van een Varkensneus), en als het spoor niet te glad is haalt hij zijn meerdere acceleratie verder ook nog uit de t.o.v. Varkens en Klassiekjes iets gewijzigde tandwieloverbrenging. Hetgeen tegelijk de lagere maximale snelheid van slechts 120 km/h verklaart.