Pagina 64 van 132

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 16 jun 2014, 22:55
door ostbahnhof
Is er iets bekend over Mortsel-Oude-God Brussel-Luchthaven?

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 16 jun 2014, 23:47
door Steven
Oude god gaat volgens ik begrepen heb in de ic Brussel Essen zitten.

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 17 jun 2014, 00:06
door Eimai
ostbahnhof schreef:Is er iets bekend over Mortsel-Oude-God Brussel-Luchthaven?
Er gaan twee treinen van Antwerpen naar de luchthaven: de Benelux, en de IC via Leuven naar Hasselt. Ik zie geen van beide stoppen in Mortsel-Oude-God...

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 17 jun 2014, 10:01
door ostbahnhof
Eimai schreef: Er gaan twee treinen van Antwerpen naar de luchthaven: de Benelux, en de IC via Leuven naar Hasselt. Ik zie geen van beide stoppen in Mortsel-Oude-God...
Als er nog gesleuteld moet worden an de dienstregeling: dan graag de ic antwerpen-hasselt een stop laten maken in MOG. Wij zullen u dankbaar zijn!

grts
o

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 17 jun 2014, 11:10
door t-town
En dan ook nog in elk pruts-stationnetje onderweg, zodat die trein er lekker 3 uur over doet. Goed plan!

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 17 jun 2014, 11:39
door Steve
Eens met bovenstaande sprekers. Ik denk dat Mortsel als geheel, met z'n ongeveer 1000 reizigers per dag, er behoorlijk goed van afkomt: twee IC's per uur in Oude God (zowel tijdens de week als tijdens het weekend) en nog een sloot GEN's en L's in Liersesteenweg en Mortsel zelf (vier in de week, twee in het weekend).

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 17 jun 2014, 15:19
door ostbahnhof
Heeft men al zicht op de L treinen antwerpen-mechelen: hebben deze in mechelen aansluiting naar en van de luchthaven?
Momenteel ontbreekt die mogelijkheid (of je moet bereid zijn van een half uur te wachten)

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 17 jun 2014, 16:01
door FrederikD
Zal de nieuwe IC Hasselt-Antwerpen-Leuven geen L worden in het weekend? Dan stopt hij er waarschijnlijk wel.

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 23 jun 2014, 10:58
door JAMIN

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 23 jun 2014, 11:07
door Steve
In de pers wordt er alvast melding van gemaakt dat de P (Sint-Niklaas - ?) Dampoort - Brussel zou blijven rijden, evenals "enkele vroege en late treinen". De vraag blijft natuurlijk over welke treinen het gaat... en ook wie en wat er daarvoor opgeofferd zal zijn. Want als je met een gelijk gebleven budget moet werken - en dat is niet de fout van de NMBS - kun je wellicht moeilijk ergens geld uitgeven zonder er elders te besparen.

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 23 jun 2014, 11:08
door LHOON
Los van de inhoud, eens te meer een voorbeeld van de irritante communicatiegewoonte om "NMBS" zonder lidwoord te vermelden.

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 23 jun 2014, 16:38
door Steve
Intussen staan er al presentaties voor Vlaams-Brabant en Luxemburg op: http://www.belgianrail.be/nl/corporate/ ... DT_2014_NL

Vreemd genoeg wordt er voor Vlaams-Brabant slechts geantwoord op drie (vrij lokale) vraagjes. Behalve wat algemene en weinig-/nietszeggende bewoordingen wordt er over vroege en late treinen met geen woord gerept. Nochtans was er vanuit Vlaams-Brabant toch een duidelijke vraag op dat gebied (bv. stopplaatsen op de lijnen 50 en 60). Dus tenzij daar in de presentatie over Brussel over gesproken wordt, is er nog steeds niets concreets bekend.

In de presentatie voor Luxemburg komen vroege/late treinen wel meermaals ter sprake, en valt op dat het antwoord vrijwel steeds positief is. Dat is dus een mogelijk lichtpuntje voor de rest van het land. Al blijft dan de vraag of er dan niet elders wordt gesneden.

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 23 jun 2014, 16:46
door overweg13
LHOON schreef:
Los van de inhoud, eens te meer een voorbeeld van de irritante communicatiegewoonte om "NMBS" zonder lidwoord te vermelden.
In het Frans wordt het lidwoord wel nog gebruikt. Ongetwijfeld heeft een of ander marketingbureau de NMBS ingefluisterd dat ze minder stroef overkomen als ze die de laten vallen. Dat daarmee een taalregel overtreden wordt is bijzaak: jong en gedurfd is het motto, en dat houdt dus blijkbaar ook taalfouten in.

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 23 jun 2014, 22:19
door Lukas
Hoi,

Als inwoner van Wezemaal(Wezemaal hoort bij Rotselaar) ben ik absoluut niet te spreken over de nieuwe dienstregeling die op 14 December in voege gaat. Hoe haalt men het in zijn of haar hoofd om 6 succesvolle ochtend en avondritten af te schaffen(Enkele maanden geleden nam ik 1 van die ritten en er waren wel degelijk reizigers) !! Voorts ben ik ook niet te spreken over het feit dat lijn 35 en dus ook Limburg opgezadeld word met verouderde rammelkarren a la MR 80 (Break)!! In Spoorwegjournaal 198 stond er een verdeling van het rollend materieel en bijna overal krijgt men Desiro's behalve op lijn 35. Voor mij kan dit NIET!!

Ik weet dat jullie dit soort posts van mij niet gewoon zijn maar dit moest eruit.

Lukas

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 23 jun 2014, 22:54
door Shrek
Lukas schreef:Hoi,

Als inwoner van Wezemaal(Wezemaal hoort bij Rotselaar) ben ik absoluut niet te spreken over de nieuwe dienstregeling die op 14 December in voege gaat. Hoe haalt men het in zijn of haar hoofd om 6 succesvolle ochtend en avondritten af te schaffen(Enkele maanden geleden nam ik 1 van die ritten en er waren wel degelijk reizigers) !! Voorts ben ik ook niet te spreken over het feit dat lijn 35 en dus ook Limburg opgezadeld word met verouderde rammelkarren a la MR 80 (Break)!! In Spoorwegjournaal 198 stond er een verdeling van het rollend materieel en bijna overal krijgt men Desiro's behalve op lijn 35. Voor mij kan dit NIET!!

Ik weet dat jullie dit soort posts van mij niet gewoon zijn maar dit moest eruit.
Dat je niet tevreden bent over de ritten die verdwijnen is volledig te begrijpen. Maar over het materieel heb je geen punt. Het is niet omdat jullie ooit toevallig Desiro of M6 kregen dat dat een verworven recht is.
Desiro's zijn nu eenmaal harder nodig op andere plaatsen.