Pagina 65 van 132

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 23 jun 2014, 23:49
door Steve
Ik weet niet wat precies hun bron is, maar onder meer Brusselnieuws en TreinTramBus melden dat de stations langs lijn 60 hun laatste trein zouden behouden, met andere woorden: de laatste IC zal overal blijven stoppen (of toch minstens in Asse, Merchtem, Opwijk en Lebbeke), zoals nu ook al het geval is.

Uit de gegevens voorbeelden kun je ook afleiden dat er op de lijnen 36 en 50 geen latere bediening zou komen. Ietwat verwachte invulling van de "gelijke kosten" dus: er komt geen enkele extra trein, alleen zal een bestaande trein een paar extra haltes uitvoeren. Op lijn 50 kan zoiets niet (wegens geen IC's op dat stuk), op lijn 36 (tussen Brussel en Leuven) in principe wel.

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 23 jun 2014, 23:55
door Stijn91
Ik denk dat er niet veel zal veranderen voor de andere provincies.

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 24 jun 2014, 09:31
door Shrek
Stijn91 schreef:Ik denk dat er niet veel zal veranderen voor de andere provincies.
Er zal nergens veel veranderen.
De enige mogelijkheid die ik nog zie is dat, wanneer er een nieuwe regering is, deze beslist om het aantal treinkilometers toch een beetje te laten stijgen zodat de late treinen kunnen terugkomen.
Maar dat zal wel niet voor meteen zijn :wink:

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 24 jun 2014, 10:43
door kika
We kennen allemaal de trukendozen van bijvoorbeeld een NS met een buitenlands filiaal om minder belasting te moeten betalen, maar hoe zit het met de treinkilometertrukendoos? Als er gezegd is 'niet meer dan 2013' kan je niet smokkelen door te zeggen dat in 2013 er 23.000km tussen depots en beginpunt of 46.000km ledige ritten waren die dit jaar als treinreizigerskilometer tellen ofzoiets? Of droom ik nu te luid hardop…

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 24 jun 2014, 12:41
door Eimai
kika schreef:We kennen allemaal de trukendozen van bijvoorbeeld een NS met een buitenlands filiaal om minder belasting te moeten betalen, maar hoe zit het met de treinkilometertrukendoos? Als er gezegd is 'niet meer dan 2013' kan je niet smokkelen door te zeggen dat in 2013 er 23.000km tussen depots en beginpunt of 46.000km ledige ritten waren die dit jaar als treinreizigerskilometer tellen ofzoiets? Of droom ik nu te luid hardop…
Dan moeten ze nog altijd ergens geld vinden voor die extra kilometers, want die lege ritten worden natuurlijk niet afgeschaft en gaan ook geld blijven kosten...

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 24 jun 2014, 12:41
door BVG1988
Het afschaffen van de L2073 heeft in het weekend dan het nadeel dat je niet meer in Aalst geraakt, tenzij men dan men dan de late IC's dan via Aalst gaat omleiden en dat zie ik niet direct gebeuren. In de week heb je nu nog de 3544 die in het weekend dan niet hebt. De 3644 is al meteen een half uur vroeger.

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 24 jun 2014, 13:18
door JAMIN
Al iemand een link gevonden voor de nieuwe dienstregeling online te raadplegen?

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 24 jun 2014, 13:40
door Steven
daarvoor ben je te vroeg, ze maken in het artikel duidelijk dat het vanaf juli is dus minimum nog een week wachten.

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 24 jun 2014, 19:06
door Stijn91
Limburg, niet veel verbeteringen en de kortste presentatie tot nu toe.

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 25 jun 2014, 22:01
door Steve
West-Vlaanderen en Luik staan intussen ook online, en daar zijn toch heel wat nieuwigheden in terug te vinden:

- 2 P-treinparen tussen Oostende en Brussel krijgen een stop in Beernem

- Het zou dan toch geen MS80-eenheidsworst worden op lijn 73. Tijdens de week zouden ze in de praktijk bijna enkel in de spits ingezet worden: 11 treinen met Break, tegenover 23 met MS96. In het weekend zou het omgekeerd worden: 22 treinen met MS80 en slechts 8 met MS96. Dat laatste is jammer, want je zou verwachten dat er in het weekend juist meer materieel vrij is.

- Tussen Brugge en Zeebrugge blijft er tijdens de daluren om het uur een trein rijden (en dus niet om de twee uur).

- Betere frequenties (uurdienst + iets later) op de stoptrein Liège - Waremme

- Op de vraag rond een rechtstreekse verbinding tussen Liège en Aachen wordt, toch wel tot m'n verrassing, de intentie vermeld (het wordt bestudeerd) om een van beide IC's tussen Liège en Verviers op termijn door te trekken tot Aachen.

- Het (school)aanbod op L42 wordt verbeterd met een extra P tussen Luik en Gouvy 's morgens, en tussen Trois-Ponts en Gouvy 's avonds.

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 25 jun 2014, 22:48
door kika
Steve schreef:- Op de vraag rond een rechtstreekse verbinding tussen Liège en Aachen wordt, toch wel tot m'n verrassing, de intentie vermeld (het wordt bestudeerd) om een van beide IC's tussen Liège en Verviers op termijn door te trekken tot Aachen. .
Positief dat het eventueel overwogen wordt of negatief dat het er (nog) niet is?

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 25 jun 2014, 22:56
door Steve
kika schreef:
Steve schreef:- Op de vraag rond een rechtstreekse verbinding tussen Liège en Aachen wordt, toch wel tot m'n verrassing, de intentie vermeld (het wordt bestudeerd) om een van beide IC's tussen Liège en Verviers op termijn door te trekken tot Aachen. .
Positief dat het eventueel overwogen wordt of negatief dat het er (nog) niet is?
Dat het overwogen wordt... het is alvast het eerste dat ik er zelf van hoor, en zou toch een behoorlijke trendbreuk betekenen.

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 25 jun 2014, 23:00
door Shrek
kika schreef:
Steve schreef:- Op de vraag rond een rechtstreekse verbinding tussen Liège en Aachen wordt, toch wel tot m'n verrassing, de intentie vermeld (het wordt bestudeerd) om een van beide IC's tussen Liège en Verviers op termijn door te trekken tot Aachen. .
Positief dat het eventueel overwogen wordt of negatief dat het er (nog) niet is?
Het kan ook helemaal niet zomaar ingevoerd worden. Dat het bestudeerd wordt is het beste wat je kan verwachten momenteel.

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 25 jun 2014, 23:09
door nahoj
Steve schreef:
kika schreef:
Steve schreef:- Op de vraag rond een rechtstreekse verbinding tussen Liège en Aachen wordt, toch wel tot m'n verrassing, de intentie vermeld (het wordt bestudeerd) om een van beide IC's tussen Liège en Verviers op termijn door te trekken tot Aachen. .
Positief dat het eventueel overwogen wordt of negatief dat het er (nog) niet is?
Dat het overwogen wordt... het is alvast het eerste dat ik er zelf van hoor, en zou toch een behoorlijke trendbreuk betekenen.
Die trendbreuk is in feite ingezet sinds de Fyra...
Shrek schreef:Het kan ook helemaal niet zomaar ingevoerd worden. Dat het bestudeerd wordt is het beste wat je kan verwachten momenteel.
Het zal op zijn minst wachten worden op de toelating van HLE 18 tot Aachen.

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 25 jun 2014, 23:11
door Stijn91
Welke provincie komt er morgen aan bod, in Vlaanderen zijn het enkel nog O-VL en Antwerpen.