Pagina 67 van 124

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 20 sep 2010, 17:11
door melle
Ik zag net de 378 in Herentals :D

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 20 sep 2010, 19:53
door Dieselfreak
Ik heb om 18 uur 15 de 380 in Kortrijk gezien, het was de trein van 18 uur 53 naar Doornik - Brussel. Dit is de eerste keer dat ik een gemoderniseerde Break in het echt zie.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 03 okt 2010, 22:17
door trainfreak
Vandaag heb ik de 378 gezien in Gent-Sint-Pieters als trein 3610 (De Panne - Brussel-Zuid en verder naar Aalst).

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 03 okt 2010, 23:43
door Steve
trainfreak schreef:Vandaag heb ik de 378 gezien in Gent-Sint-Pieters als trein 3610 (De Panne - Brussel-Zuid en verder naar Aalst).
Ook gezien op trein 3637 (de terugrit van de 3610), gekoppeld met een niet-gemoderniseerde Break. Eerste keer dat ik er eentje zie op de IR-i (waarmee ik nog niet gezegd wil hebben dat er nog geen geweest zijn).

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 04 okt 2010, 21:28
door profke
Domme vraag misschien, maar ik stel ze toch even:

als de nmbs pakweg 80 breaks koopt, worden die dan opgeleverd van nr 1 t/m 80, in volgorde?

En zo ja: waarom worden die dan ook niet "in volgorde" gemoderniseerd?
nu is het blijkbaar de 378, dan de 308, dan de 380, ......

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 04 okt 2010, 22:06
door trainfreak
Ze moderniseren diegene die binnenmoeten voor een 'groot onderhoud' (juiste benaming ken ik niet..), en die dingen zijn nogal onwillekeurig.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 04 okt 2010, 22:26
door Shrek
profke schreef:Domme vraag misschien, maar ik stel ze toch even:

als de nmbs pakweg 80 breaks koopt, worden die dan opgeleverd van nr 1 t/m 80, in volgorde?

En zo ja: waarom worden die dan ook niet "in volgorde" gemoderniseerd?
nu is het blijkbaar de 378, dan de 308, dan de 380, ......
De oplevering is meestal wel in volgorde ja, maar dat is ook het enige. Zelfs het plaatsen van tussenrijtuigen is bij de breaks niet in volgorde gebeurd (terwijl de middenrijtuigen wel in volgorde geleverd werden).
Het moderniseren gebeurt dus ook in willekeurige volgorde :wink:

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 05 okt 2010, 00:11
door Hobbes
Ik heb zondag de 380 nog eens gezien in Berchem, met... jawel, de nodige graffiti. Het heeft nog lang geduurd... :roll:

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 05 okt 2010, 17:52
door HijDieHetWeet
Modernisaties gebeuren absoluut niet willekeurig. Het enige criterium is het aantal gereden km. Die met het hoogste aantal km komen dus eerst binnen. Dit heeft dus niets te maken met de nummering.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 11 okt 2010, 17:48
door Dieselfreak
Ik heb vandaag in de 378 gezeten, hij deed de P-trein Poperinge - Gent, die om 16 uur 12 in Poperinge vertrekt. Hij rook vanbinnen splinternieuw. Ik vind de frisse uitstraling wel ok. Vooral de WC is een grote verbetering ten opzichte van de oude Breaks.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 14 okt 2010, 17:23
door Teach2
Over de 378 hebben ze grofweg een half jaar gedaan.
Even ter vergelijking: in Nederland doet men over de renovatie van een drieledige Koploper zes weken. En die krijgen op die tijd een volledig nieuw interieur (niet gewoon een nieuw stofje over de banken) én airco! Dan stelt een mens zich serieuze vragen als je kijkt naar de renovatie van de breaks hier...

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 02 nov 2010, 19:55
door Dieselfreak
HijDieHetWeet schreef:Modernisaties gebeuren absoluut niet willekeurig. Het enige criterium is het aantal gereden km. Die met het hoogste aantal km komen dus eerst binnen. Dit heeft dus niets te maken met de nummering.
Als het van mij afhing, zouden de stellen die het zwaarst versleten zijn als eerste aan de beurt komen. Dat lijkt me een goed criterium.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 02 nov 2010, 20:18
door poyaud
Dieselfreak schreef: Als het van mij afhing, zouden de stellen die het zwaarst versleten zijn als eerste aan de beurt komen. Dat lijkt me een goed criterium.
En waar gaat men de lijn trekken wat wel of niet versleten is? Volgens mij is de methode , afgaan op de kilometers, de beste ...

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 02 nov 2010, 20:26
door Steven
poyaud schreef:
Dieselfreak schreef: Als het van mij afhing, zouden de stellen die het zwaarst versleten zijn als eerste aan de beurt komen. Dat lijkt me een goed criterium.
En waar gaat men de lijn trekken wat wel of niet versleten is? Volgens mij is de methode , afgaan op de kilometers, de beste ...
inderdaad aantal km is een vaststaand feit, slijttage meten is daar tegenover iets vrij lastig en weinig objectief.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 02 nov 2010, 20:30
door Dieselfreak
Sommige stellen hebben toch veel duielijker afbladderende verf, gescheurde en bevuilde zetels,... dan andere. Men kan toch best eerst deze renoveren?