Dienstregeling december 2013
Re: Dienstregeling 2013
Komt die verbinding bovenop de huidige dienstregeling van lijn 59? Of vervangt de IR i een verbinding?
Re: Dienstregeling 2013
Hij blijft via Brussel rijden, het gaat om een verlenging van Mechelen naar Antwerpen. Waarmee De Panne trouwens plots verbonden wordt met de drie grootste steden van het land, al doe je er voor Antwerpen er beter aan om in Gent over te stappen. Iets wat overigens ook al enigszins geldt voor het huidige eindpunt Mechelen: in Brussel kun je op een rechtstreekse IC overstappen en win je nog een paar minuten.AGE-411 schreef:Komt die verbinding bovenop de huidige dienstregeling van lijn 59? Of vervangt de IR i een verbinding?
Re: Dienstregeling 2013
Antwerpen - De panne via Mechelen duurt een uur langer dan rechtstreeks (met overstap) via Gent!
Re: Dienstregeling 2013
Klopt, het verschil is nogal groot. Dat heeft onder andere te maken met het feit dat er tegenwoordig slechts 7 minuten overstaptijd zijn en dat je dan juist de snelste IC tussen Gent en Antwerpen hebt (en de enige echte IC op die verbinding, zou ik haast zeggen). Vroeger was die overstap juist behoorlijk slecht, aansluiting tussen de IR-i en IC-C was net niet mogelijk en dus moest er lang gewacht worden op de IC-G uit Oostende.ferry schreef:Antwerpen - De panne via Mechelen duurt een uur langer dan rechtstreeks (met overstap) via Gent!
Bijkomend voordeel is dat de overstap tussen IR-i en IC-C zo goed als gegarandeerd is, omdat ze dezelfde lijn delen tussen Deinze en Gent zonder mogelijkheid om in te halen. Enkel bij een abnormaal grote vertraging van de IR-i zullen ze die laten wachten in Deinze en ben je de aansluiting dus kwijt.
Re: Dienstregeling 2013
Aan HLE 18/19 is wel degelijk preventief onderhoudswerk, uitgevoerd door de NMBS.Steven schreef:Een TOP is geen werkplaats he, daar moet je onderscheid in maken. Op dit moment valt een HLE18 nog niet echt te onderhouden of het moet reinigen van de kast en stuurpost zijn. Al de rest is nog onderhevig aan garantie en valt dus onder Siemens.260689 schreef:Lijkt mij serieuze boelshitt dat je nu verkoopt. HLE18 zijn van de NMBS dus die mogen er aan werken. Bron: TOP Kortrijkhle2127 schreef: In de werkplaatsen zitten ze bijna zonder werk .want aan een HLE 18 zouden ze niet aan mogen werken.dus gaan ze nu weer onze HLE 27 kilometers laten vreten
Garantie is alleen van toepassing in geval van herstelling van defecten, en daar komt inderdaad Siemens tussen. Wat niet wil zeggen dat er daardoor minder werk is voor NMBS-onderhoudspersoneel, wel integendeel. Er moet geleerd worden van de constructeur, om na garantie zijn werk te kunnen overnemen, maar er moet vooral ook van nabij gevolgd worden wat de wederkerende problemen zijn, om diezelfde constructeur aan te sporen structurele oplossingen te implementeren.
Re: Dienstregeling 2013
Ook op te merken: dit wordt een extra verbinding Antwerpen-Mechelen, maar slechts enkele minuten na de andere IR, dus niet echt een alternatief voor het wegvallen van de Benelux.MIVB-reiziger schreef:Klopt, het verschil is nogal groot. Dat heeft onder andere te maken met het feit dat er tegenwoordig slechts 7 minuten overstaptijd zijn en dat je dan juist de snelste IC tussen Gent en Antwerpen hebt (en de enige echte IC op die verbinding, zou ik haast zeggen). Vroeger was die overstap juist behoorlijk slecht, aansluiting tussen de IR-i en IC-C was net niet mogelijk en dus moest er lang gewacht worden op de IC-G uit Oostende.ferry schreef:Antwerpen - De panne via Mechelen duurt een uur langer dan rechtstreeks (met overstap) via Gent!
Bijkomend voordeel is dat de overstap tussen IR-i en IC-C zo goed als gegarandeerd is, omdat ze dezelfde lijn delen tussen Deinze en Gent zonder mogelijkheid om in te halen. Enkel bij een abnormaal grote vertraging van de IR-i zullen ze die laten wachten in Deinze en ben je de aansluiting dus kwijt.
De IRi is overigens ook best interessant voor de verbinding Mechelen - Brussel: doet er wel iets langer over via de luchthaven, maar doorgaans veel meer plaats dan op de rechstreekse treinen. In het spitsuur (die van 0735 in Mechelen) is dit veel aangenamer reizen!
Re: Dienstregeling 2013
Ik vind het nochthans een zeer slecht idee om de IR i door te trekken naar de Sinjorenstad. Die trein is al zoveel in retard en nu gaan ze hem nog meer kilometers laten bollen, en dan nog op een redelijk retardgevoelig stuk.
Re: Dienstregeling 2013
Het probleem is vooral de korte kering in Mechelen, zo blijft een trein de hele dag door met vertraging rijden, ofwel vallen er (delen van) ritten uit.
Re: Dienstregeling 2013
En het probleem van de korte kering wordt verholpen door verder te laten rijden naar Antwerpen en extra materieel in te zetten?
Re: Dienstregeling 2013
Heel erg veel komt er wel niet bij: in totaal zullen er 18 minuten zijn. Geeft uiteraard al wat meer ademruimte dan de huidige 10 minuten, maar daar komt wel een opnieuw iets langer traject bij, en een traject waar al veel bestaand treinverkeer is (en dus een mogelijke bron van storingen).
Waar komt het extra materieel overigens vandaan? Zal men genoeg MS96 vinden of komt er iets anders?
Waar komt het extra materieel overigens vandaan? Zal men genoeg MS96 vinden of komt er iets anders?
Re: Dienstregeling 2013
Hoi
Door de gewijzigde dienstregeling op lijn 12 (Ant werpen 07:50 ipv 07:35)zullen alle leerlingen van het college te Essen te laat komen. Hun enig alternatief is 25 minuten vroeger de IC trein nemen en dan ongeveer 30 minuten wachten aan het station te Essen op de aansluitende bussen!
Door de gewijzigde dienstregeling op lijn 12 (Ant werpen 07:50 ipv 07:35)zullen alle leerlingen van het college te Essen te laat komen. Hun enig alternatief is 25 minuten vroeger de IC trein nemen en dan ongeveer 30 minuten wachten aan het station te Essen op de aansluitende bussen!
Re: Dienstregeling 2013
En past de school haar uren daar niet aan aan? Zo is het bij ons gegaan toen de dienstregeling veranderde...ferry schreef:Hoi
Door de gewijzigde dienstregeling op lijn 12 (Ant werpen 07:50 ipv 07:35)zullen alle leerlingen van het college te Essen te laat komen. Hun enig alternatief is 25 minuten vroeger de IC trein nemen en dan ongeveer 30 minuten wachten aan het station te Essen op de aansluitende bussen!
Re: Dienstregeling 2013
Het valt natuurlijk midden in het schooljaar, maar het lijkt me ook een gezondere logica dan heel de treindienst omgooien voor een college dat dan nog als bijzonderheid heeft dat er vanaf het station nog een vrij lang stuk met de bus moet worden gedaan. Anders rijdt er bijna geen enkele trein meer omdat er altijd wel een incompatibiliteit zal zijn met school- en werktijden.Shrek schreef:En past de school haar uren daar niet aan aan? Zo is het bij ons gegaan toen de dienstregeling veranderde...ferry schreef:Hoi
Door de gewijzigde dienstregeling op lijn 12 (Ant werpen 07:50 ipv 07:35)zullen alle leerlingen van het college te Essen te laat komen. Hun enig alternatief is 25 minuten vroeger de IC trein nemen en dan ongeveer 30 minuten wachten aan het station te Essen op de aansluitende bussen!
(het college in kwestie ziet er me overigens veeleer een uit waar de gemiddelde leerling met de 4x4 van pap wordt afgezet - al dan niet vanaf de andere kant van de grens - maar ik kan me natuurlijk vergissen... )
Re: Dienstregeling 2013
Alle leerlingen???? Ik ben echt benieuwd om te weten hoeveel leerlingen het WERKELIJK gaat. Het stormt nu bij ons over dat specifieke thema. Notabene is de kadans van deze L-verbinding al gezet op het uur waar het ook in dec2013 zal staan. Ik hou m'n hart vast voor alle andere wijzigingen die er in dec2013 zullen zijn, en die uiteraard op zeer veel plaatsen een verschuiving of wijziging van de reisgewoonten met zich zullen meebrengen.ferry schreef:Hoi
Door de gewijzigde dienstregeling op lijn 12 (Ant werpen 07:50 ipv 07:35)zullen alle leerlingen van het college te Essen te laat komen. Hun enig alternatief is 25 minuten vroeger de IC trein nemen en dan ongeveer 30 minuten wachten aan het station te Essen op de aansluitende bussen!
spoorwegrealist