Dienstregeling december 2013

Alles over reizigerstreinen in België.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Dienstregeling 2013

Bericht door kika »

Is toch gewoon ari (ik vermoed in één of andere DOS-emulatie)?

Jorgo: de jammerlijke realiteit van veel vandalisme, smokkel en zeer gebrekkig onderhoud.
deadlock
Berichten: 579
Lid geworden op: 10 nov 2008, 21:11
Locatie: Zwolle, Nederland

Re: Dienstregeling 2013

Bericht door deadlock »

MIVB-reiziger schreef:Tiens, wat is dat programma waar je die oude dienstregeling uit haalt? Iets dat je zelf ontwikkeld hebt (en zo ja: waar heb je de gegevens gehaald?) Interesseert me heel sterk! :)
Lijkt me gewoon het programma met de dienstregeling zoals dat in 1991 nog op floppen verkocht werd.
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: Dienstregeling 2013

Bericht door Retard »

De reisplanner komt van de site van Nico Split:

Weinig mensen weten dit, maar het CVI heeft bij wijze van proef ook een reisplanner voor de NMBS gemaakt (1991-1992). Hans Bastiani stuurde deze versie in augustus 2005 aan mij op. Toen hij deze reisplanner via via in zijn bezit kreeg, nam hij contact op met het CVI of men daar nog andere buitenlandse reisplanners had. Het CVI reageerde onmiddellijk met "Die kunt u niet hebben", "Hoe komt u daaraan", enz. Inmiddels is de actualiteit veranderd in curiositeit. Daarom is het nu mogelijk om ook dit DOS-programma via deze site aan te bieden:

http://www.nicospilt.com/index_boeken1.htm

Dan moet je op 'België en Luxenburg' klikken en dan op 'Reisplanner NMBS 1991-1992'. Dan moet je nog naar onder. Dan naar onder scrollen. Let wel op, om het te openen moet ik wel mijn oude computer van augustus 2003 met Windows XP gebruiken. Mijn nieuwe van juli 2011 kan dit niet openen.
treinfan93
Berichten: 47
Lid geworden op: 16 dec 2010, 18:00

Re: Dienstregeling 2013

Bericht door treinfan93 »

Vanaf December zullen de meeste IC treinen Gent -Genk (op papier) terug met een HLE 27 gereden worden .
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Dienstregeling 2013

Bericht door Stijn91 »

treinfan93 schreef:Vanaf December zullen de meeste IC treinen Gent -Genk (op papier) terug met een HLE 27 gereden worden .
En wat is de reden?
treinfan93
Berichten: 47
Lid geworden op: 16 dec 2010, 18:00

Re: Dienstregeling 2013

Bericht door treinfan93 »

Stijn91 schreef:
treinfan93 schreef:Vanaf December zullen de meeste IC treinen Gent -Genk (op papier) terug met een HLE 27 gereden worden .
En wat is de reden?
Geen idee ...Vermoedelijk omdat er anders te veel 27's werkloos aan de kant zouden staan zeker ...
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5317
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Dienstregeling 2013

Bericht door Steve »

Toch wel vreemd dat er tegenwoordig een heel pak 18'en een P-treintje per dag heen en weer sleept, terwijl de oudere en (verhoudingsgewijs) minder betrouwbare 27 weer van 's morgens tot 's avonds ingezet zou worden...
deadlock
Berichten: 579
Lid geworden op: 10 nov 2008, 21:11
Locatie: Zwolle, Nederland

Re: Dienstregeling 2013

Bericht door deadlock »

Retard schreef:De reisplanner komt van de site van Nico Split:

Weinig mensen weten dit, maar het CVI heeft bij wijze van proef ook een reisplanner voor de NMBS gemaakt (1991-1992). Hans Bastiani stuurde deze versie in augustus 2005 aan mij op. Toen hij deze reisplanner via via in zijn bezit kreeg, nam hij contact op met het CVI of men daar nog andere buitenlandse reisplanners had. Het CVI reageerde onmiddellijk met "Die kunt u niet hebben", "Hoe komt u daaraan", enz. Inmiddels is de actualiteit veranderd in curiositeit. Daarom is het nu mogelijk om ook dit DOS-programma via deze site aan te bieden:

http://www.nicospilt.com/index_boeken1.htm

Dan moet je op 'België en Luxenburg' klikken en dan op 'Reisplanner NMBS 1991-1992'. Dan moet je nog naar onder. Dan naar onder scrollen. Let wel op, om het te openen moet ik wel mijn oude computer van augustus 2003 met Windows XP gebruiken. Mijn nieuwe van juli 2011 kan dit niet openen.
Dat is eenvoudig op te lossen met de gratis DOS emulator DOSbox.
loic1811
Berichten: 1445
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: Dienstregeling 2013

Bericht door loic1811 »

MIVB-reiziger schreef:Toch wel vreemd dat er tegenwoordig een heel pak 18'en een P-treintje per dag heen en weer sleept, terwijl de oudere en (verhoudingsgewijs) minder betrouwbare 27 weer van 's morgens tot 's avonds ingezet zou worden...
In de werkplaatsen zitten ze bijna zonder werk .want aan een HLE 18 zouden ze niet aan mogen werken.dus gaan ze nu weer onze HLE 27 kilometers laten vreten
260689
Berichten: 3321
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Dienstregeling 2013

Bericht door 260689 »

hle2127 schreef:
MIVB-reiziger schreef:Toch wel vreemd dat er tegenwoordig een heel pak 18'en een P-treintje per dag heen en weer sleept, terwijl de oudere en (verhoudingsgewijs) minder betrouwbare 27 weer van 's morgens tot 's avonds ingezet zou worden...
In de werkplaatsen zitten ze bijna zonder werk .want aan een HLE 18 zouden ze niet aan mogen werken.dus gaan ze nu weer onze HLE 27 kilometers laten vreten
Lijkt mij serieuze boelshitt dat je nu verkoopt. HLE18 zijn van de NMBS dus die mogen er aan werken. Bron: TOP Kortrijk
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Dienstregeling 2013

Bericht door dentheo »

Volens mij is het onderhoud gepland op kilometer basis en/of tijdbasis...dus ook al staan ze stil...
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Dienstregeling 2013

Bericht door Steven »

260689 schreef:
hle2127 schreef:
MIVB-reiziger schreef:Toch wel vreemd dat er tegenwoordig een heel pak 18'en een P-treintje per dag heen en weer sleept, terwijl de oudere en (verhoudingsgewijs) minder betrouwbare 27 weer van 's morgens tot 's avonds ingezet zou worden...
In de werkplaatsen zitten ze bijna zonder werk .want aan een HLE 18 zouden ze niet aan mogen werken.dus gaan ze nu weer onze HLE 27 kilometers laten vreten
Lijkt mij serieuze boelshitt dat je nu verkoopt. HLE18 zijn van de NMBS dus die mogen er aan werken. Bron: TOP Kortrijk
Een TOP is geen werkplaats he, daar moet je onderscheid in maken. Op dit moment valt een HLE18 nog niet echt te onderhouden of het moet reinigen van de kast en stuurpost zijn. Al de rest is nog onderhevig aan garantie en valt dus onder Siemens.
260689
Berichten: 3321
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Dienstregeling 2013

Bericht door 260689 »

TOP staat wel in contact met de tractiewerkplaatsen als Oostende, Merelbeke en Kinkempois. 1824 is deze week van TOP Kortrijk overgebracht naar TW oostende voor oliepeil en compressor. Collega's van Oostende hebben daar al opleiding van gehad om eraan te werken. Zo is mij dat gezegd geweest in den TOP Kortrijk
BVG1988
Berichten: 570
Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
Locatie: Erembodegem Terjoden
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2013

Bericht door BVG1988 »

Ik zie dat er vaak wordt gesproken over de IR i van en naar De Panne. Dat deze naar Antwerpen-C gaat rijden kan ik geloven, maar ik vraag mij dan of dit dan ook geldt voor de weekends, want dan rijdt deze momenteel via Aalst naar Brussel-Noord. Dat hij dan naar Antwerpen-C zou verder rijden lijkt mij dan iets minder geloofwaardig. Bij de aanpassing in juni is de weekendregeling niet gewijzigd, dus dan denk ik dat deze nu ook niet zal veranderen.
Ik denk alvast wel dat ze in de regio (oa in Aalst) wel zullen blij zijn met een rechstreekse verbinding naar Antwerpen in de weekends.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Dienstregeling 2013

Bericht door Stijn91 »

BVG1988 schreef:Ik zie dat er vaak wordt gesproken over de IR i van en naar De Panne. Dat deze naar Antwerpen-C gaat rijden kan ik geloven, maar ik vraag mij dan of dit dan ook geldt voor de weekends, want dan rijdt deze momenteel via Aalst naar Brussel-Noord. Dat hij dan naar Antwerpen-C zou verder rijden lijkt mij dan iets minder geloofwaardig. Bij de aanpassing in juni is de weekendregeling niet gewijzigd, dus dan denk ik dat deze nu ook niet zal veranderen.
Ik denk alvast wel dat ze in de regio (oa in Aalst) wel zullen blij zijn met een rechstreekse verbinding naar Antwerpen in de weekends.
Het weekend blijft gewoon Brussel-Noord - De Panne.
Plaats reactie