Dienstregeling december 2013
-
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 23 apr 2010, 21:50
Re: Dienstregeling 2013
Voor wat lijn Neerpelt/Hasselt-Mol-Antwerpen betreft houdt die wijziging in, dat de trein naar Antwerpen vanaf dan vijf minuten later vertrekt. Vanuit Antwerpen vertrekken de treinen richting Neerpelt vanaf 9 december drie minuten vroeger dan nu. Een en ander heeft te maken met het feit dat er voortaan op de lijn Hasselt-Mol twee nieuwe stopplaatsen worden heropend: Beringen en Zonhoven. betekend wel dat de overstap op de trein naar Oostende in Berchem vervalt , de aansluiting naar Brussel in Lier blijft wel behouden
Re: Dienstregeling 2013
Ik vind het jammer dat de L-trein Lier-Herentals niet mee opschuift, niet alleen wordt deze trein minder interessant door de afschaffing van de ritten om 11, 12 en 13u, ook de reistijd wordt langer door de langere overstaptijd (die niet nodig is). De reistijd tussen pakweg Kessel en Antwerpen wordt zo met de rechtstreekse 22min en 28 min met overstap. Ach ja, de reizigers zullen zo wel meer de rechtstreekse nemen, waardoor de NMBS in haar opzet slaagt.ijzeren rijn 82 schreef:Voor wat lijn Neerpelt/Hasselt-Mol-Antwerpen betreft houdt die wijziging in, dat de trein naar Antwerpen vanaf dan vijf minuten later vertrekt. Vanuit Antwerpen vertrekken de treinen richting Neerpelt vanaf 9 december drie minuten vroeger dan nu. Een en ander heeft te maken met het feit dat er voortaan op de lijn Hasselt-Mol twee nieuwe stopplaatsen worden heropend: Beringen en Zonhoven. betekend wel dat de overstap op de trein naar Oostende in Berchem vervalt , de aansluiting naar Brussel in Lier blijft wel behouden
Wat de IR-e betreft, overstappen van de IR-e op de IC-R blijft interessanter in Herentals; deze komen in Herentals toe op hetzelfde spoor (in tegenstelling tot Lier stopt de IR-e naar A'pen op spoor 2, en de IC-R komt op spoor 1). Ook in de terugweg moet je in Lier langs van perron veranderen via de tunnel, waar in Herentals deze op hetzelfde spoor aankomen.
Maar zoals je aangeeft, deze aansluitingen blijven behouden.
Re: Dienstregeling 2013
Vandaag lijnfolder lijn 25 ontvangen
de trein Antwerpen C uur '09 naar Mechelen, Nat. Luchthaven en De Panne is inderdaad NIET vermeld!
de trein Antwerpen C uur '09 naar Mechelen, Nat. Luchthaven en De Panne is inderdaad NIET vermeld!
Re: Dienstregeling 2013
Kijk eens in tabel 36C misschien?ferry schreef:Vandaag lijnfolder lijn 25 ontvangen
de trein Antwerpen C uur '09 naar Mechelen, Nat. Luchthaven en De Panne is inderdaad NIET vermeld!
In de vorige versie was dit zeer verwarrend: de trein Antwerpen-Mechelen-Luchthaven-Leuven stond bij de ene rijrichting vermeld, de trein Mechelen-Luchthaven-De Panne bij de andere rijrichting! Eens benieuwd wat dit nu zal geven.
Re: Dienstregeling 2013
Inderdaad in folder 36c
Maar Antwerpen-Nat Luchthaven - Leuven staat wel in folder lijn 25!
Maar Antwerpen-Nat Luchthaven - Leuven staat wel in folder lijn 25!
Re: Dienstregeling 2013
Ik heb mijn sporenboek kunnen kopen, gisteren in het station van Oostende. In tegenstelling tot wat ik vooraf vermeldde, rijdt E971/E991 wel nog, maar dat enkel nog in de zomertijd.
Ook valt het mij op de L50A nu VOOR de L50 staat.
Ook valt het mij op de L50A nu VOOR de L50 staat.
Re: Dienstregeling 2013
Dat was de vorige keer ook al zo.Retard schreef: Ook valt het mij op de L50A nu VOOR de L50 staat.
Niemand heeft het blijkbaar al gemerkt, maar vanaf morgen 9 december rijden er geen CR's meer: die worden voortaan - gelukkig - opnieuw als L-treinen aangeduid, als ik het vandaag nog net op de valreep gekochte spoorboekje mag geloven.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Dienstregeling 2013
Inderdaad, staat ook zo op Railtime.overweg13 schreef:Dat was de vorige keer ook al zo.Retard schreef: Ook valt het mij op de L50A nu VOOR de L50 staat.
Niemand heeft het blijkbaar al gemerkt, maar vanaf morgen 9 december rijden er geen CR's meer: die worden voortaan - gelukkig - opnieuw als L-treinen aangeduid, als ik het vandaag nog net op de valreep gekochte spoorboekje mag geloven.
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51
Re: Dienstregeling 2013
De reden schuilt naar verluidt in het feit dat Infrabel goedkopere rijpaden aanbiedt voor L-treinen dan voor CR-treinen. Kijk maar eens naar de tariefcoëfficiënten in de netverklaring. Uiteraard stemt hiermee wel een lagere prioriteit overeen.Niemand heeft het blijkbaar al gemerkt, maar vanaf morgen 9 december rijden er geen CR's meer: die worden voortaan - gelukkig - opnieuw als L-treinen aangeduid, als ik het vandaag nog net op de valreep gekochte spoorboekje mag geloven
Groeten,
Re: Dienstregeling 2013
Toch heb ik mij altijd afgevraagd, wat krijg ik bij een CR wat ik bij een L niet krijg ?
Lijkt mij best dat dat project "in stilte" afgevoerd wordt...
Lijkt mij best dat dat project "in stilte" afgevoerd wordt...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Dienstregeling 2013
Nooit begrepen waarom sommige verbindingen naar Brussel CR waren (bv lijn 50 of 161) en andere L (lijn 25)
Re: Dienstregeling 2013
In theorie: gerenoveerde tweetjes en dezelfde prioriteit als een IC. In de praktijk: dezelfde materieelmix als in de "gewone" stoptreinen (waarbij de Cityrail-tweetjes ook overal elders terug te vinden zijn). Qua prioriteit heb ik geen idee.dentheo schreef:Toch heb ik mij altijd afgevraagd, wat krijg ik bij een CR wat ik bij een L niet krijg ?
Groetjes,
Rian
Re: Dienstregeling 2013
De bedenking die ik me dan maak...daar zitten ze dan met die treinen waarop "CityRail" staat...Misschien kunnen ze dit er nu afhalen en "L-trein" over plakken, om ze daarna ergens als IC-trein in te zetten
Re: Dienstregeling 2013
Dom van mij ik kom te weinig in Brussel.rvdborgt schreef:In theorie: gerenoveerde tweetjes en dezelfde prioriteit als een IC.dentheo schreef:Toch heb ik mij altijd afgevraagd, wat krijg ik bij een CR wat ik bij een L niet krijg ?
Ik dacht altijd een stoptrein in een "stadse" omgeving...RER achtig..... inclusief gekke letters op het front
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide