Dienstregeling december 2013

Alles over reizigerstreinen in België.
Hobbes
Berichten: 747
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Re: Dienstregeling 2013

Bericht door Hobbes »

Shrek schreef:
Hobbes schreef: Ook de werken op L25 (en andere lijnen zoals L59) blijven maar aanslepen, vorig weekeinde was het weer van dat, men was blijkbaar in Duffel aan de bovenleiding bezig zodat alles over L27 moest.

In Brussel denkt men nog altijd dat er in het weekeinde geen volk op de treinen zit. :roll:
Die bovenleiding op L27 moet er ooit eens gehangen worden, en dat is dus het weekend.
Maar dat hoeft geen probleem te zijn, L25 kan genoeg treinen aan. Het enige probleem is dat die treinen stelselmatig te kort zijn, dat heeft niets met die werken te maken.
Goed lezen he :wink: , de werken waren weer maar eens op L25, aan de nieuwe bovenleiding ter hoogte van de brug te Duffel. Ik snap niet dat die werken niet 's nachts kunnen gebeuren zonder dat GANS het weekeinde de lijn buiten dienst moet.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Dienstregeling 2013

Bericht door Shrek »

Hobbes schreef:Goed lezen he :wink: , de werken waren weer maar eens op L25, aan de nieuwe bovenleiding ter hoogte van de brug te Duffel. Ik snap niet dat die werken niet 's nachts kunnen gebeuren zonder dat GANS het weekeinde de lijn buiten dienst moet.
Het is eerder andersom: in het weekend kan de ganse lijn buiten dienst, waarom dan peperdure nachtwerken laten uitvoeren?
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5318
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Dienstregeling 2013

Bericht door Steve »

Stijn91 schreef:Ik stond zaterdag in Jette, had daar net de trein gemist maar dat zorgde er wel voor dat ik de gelegenheid had om de trein L-trein Dendermonde - Brussel te zien, alleen snap ik niet waarom er op die verbinding maar 1 trein per uur is in het weekend, wetende dat er in de week toch een aantal treinen meer zijn en ik toch wel vrij veel mensen op die trein zag zitten.
1 trein per uur? Was het maar waar, zou ik haast zeggen: het is er 1 om de twee uur...

Met als gevolg dat het voor een verplaatsing Jette - Brussel-Centraal op de uren dat die L-trein niet rijdt, sneller is om eerst naar Asse te gaan en dan terug te keren met de IC. :roll:
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Dienstregeling 2013

Bericht door Stijn91 »

Steve schreef:
Stijn91 schreef:Ik stond zaterdag in Jette, had daar net de trein gemist maar dat zorgde er wel voor dat ik de gelegenheid had om de trein L-trein Dendermonde - Brussel te zien, alleen snap ik niet waarom er op die verbinding maar 1 trein per uur is in het weekend, wetende dat er in de week toch een aantal treinen meer zijn en ik toch wel vrij veel mensen op die trein zag zitten.
1 trein per uur? Was het maar waar, zou ik haast zeggen: het is er 1 om de twee uur...

Met als gevolg dat het voor een verplaatsing Jette - Brussel-Centraal op de uren dat die L-trein niet rijdt, sneller is om eerst naar Asse te gaan en dan terug te keren met de IC. :roll:
Ja moest 1 per 2u zijn. Maar wat je zegt over naar Asse gaan mag toch niet met elk vervoersbewijs. Ik snap zelf niet waarom die IC niet stop in Jette tijdens het weekend.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5318
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Dienstregeling 2013

Bericht door Steve »

Stijn91 schreef:
Steve schreef:
Stijn91 schreef:Ik stond zaterdag in Jette, had daar net de trein gemist maar dat zorgde er wel voor dat ik de gelegenheid had om de trein L-trein Dendermonde - Brussel te zien, alleen snap ik niet waarom er op die verbinding maar 1 trein per uur is in het weekend, wetende dat er in de week toch een aantal treinen meer zijn en ik toch wel vrij veel mensen op die trein zag zitten.
1 trein per uur? Was het maar waar, zou ik haast zeggen: het is er 1 om de twee uur...

Met als gevolg dat het voor een verplaatsing Jette - Brussel-Centraal op de uren dat die L-trein niet rijdt, sneller is om eerst naar Asse te gaan en dan terug te keren met de IC. :roll:
Ja moest 1 per 2u zijn. Maar wat je zegt over naar Asse gaan mag toch niet met elk vervoersbewijs. Ik snap zelf niet waarom die IC niet stop in Jette tijdens het weekend.
Inderdaad, het mag niet zomaar, maar het is op bepaalde momenten ironisch genoeg dus wel de snelste verbinding.

Waarom die IC niet in Jette stopt maar wel in Asse en Merchtem is mij ook een raadsel. In Jette heb je natuurlijk de L naar Aalst (die gelukkig wel elk uur rijdt), maar toch blijft het vreemd dat men Jette op die manier exact dezelfde bediening geeft als Asse en Merchtem (1 per uur en een andere om de 2 uur), terwijl de reizigersaantallen er wel 2 à 3 keer hoger zijn, zelfs in het weekend.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Dienstregeling 2013

Bericht door Steven »

Merchtem moet Opwijk zijn. In Merchtem stopt de ic niet.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5318
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Dienstregeling 2013

Bericht door Steve »

Steven schreef:Merchtem moet Opwijk zijn. In Merchtem stopt de ic niet.
Klopt ^^

(en voor een station als Merchtem geldt dan des te meer dat énkel die L om de twee uur nog veel kariger is... dus die L gewoon elk uur laten rijden zou een nog veel betere oplossing zijn dan de IC alle gaten te laten opvullen)
groentje
Berichten: 7273
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Dienstregeling 2013

Bericht door groentje »

Vanuit Jette zijn er nog niet-treingebonden alternatieven, zoals de tram en de metro (tram stopt voor het station, passeert aan Simonis, waar je zowel naar Rogier (vlakbij Noord) kan sporen, als naar Zuid. Een alternatief dat bovendien een pak frequenter is, en even duur of zelfs goedkoper.
Desalniettemin, de weekenddienstregeling is gewoon om bij te huilen, daar ben ik het mee eens. Een twee-uursdienst is geen dienst, maar een excuus.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Dienstregeling 2013

Bericht door Stijn91 »

Gaat men eigenlijk iets doen aan L60 en dan vooral ter hoogte van Jette, want daar loopt het toch wel vrij vaak fout.
ferry
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 mei 2008, 21:50

Re: Dienstregeling 2013

Bericht door ferry »

Hoi
vanaf 15/12/2013

Aansluiting tussen de lijn 12 en de trein naar Oostende(en omgekeerd) op weekends: 55 minuten!
(a. uit Essen op uur '40- trein naar Oostende op uur '35; a uit Oostende op uur '25, trein naar Essen op uur '20)

En dan maar verwonderd zijn dat men de auto verkiest om naar zee te gaan
Hurlet

Re: Dienstregeling 2013

Bericht door Hurlet »

Vanaf 15.12.2013...

* 90/91 en 96/97

>>> rijden niet meer in Zwitserland.

>>> rijden enkel tussen Brussel Zuid en Basel SBB sporen 30>35.

>>> geen SBB rijtuig meer.

>>> enkel met rijtuigen I6/I10 NMBS.

* 2 x 10 rijtuigen M6 v200 met 2 HLE 18 op treinen reeks 5xx Oostende-Welkenraedt(-Eupen)...

>>> 506 > 533 > 513 > 540 > 520.

>>> 529 > 509 > 536 > 516 > 543.

* 8 rijtuigen I11 TD met 1 HLE 18 op enkele treinen...

>>> reeks 18xx Oostende-Antwerpen Centraal.

>>> reeks 30xx Gent Sint Pieters--Antwerpen Centraal.
rdv
Berichten: 1243
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Dienstregeling 2013

Bericht door rdv »

Hurlet schreef:Vanaf 15.12.2013...

* 90/91 en 96/97 rijden niet meer in Zwitserland.
>>> rijden enkel tussen Brussel Zuid en Basel SBB sporen 30>35.
>>> geen SBB rijtuig meer.
>>> enkel met rijtuigen I6/I10 NMBS.
Volgens mij is dat gewoon het officialiseren van de huidige toestand. De heenritten 91 en 97 rijden nu al maar tot Basel SBB30/35, maar de tegentreinen komen uit Zurich/Chur. Bovendien zijn de stilstanden in Basel zeer lang (bijna een half uur) en is er een verplaatsing van de trein van Basel SBB naar Basel SBB 30/35. Ofwel worden de rijtuigen uit andere treinen gerangeerd, ofwel is dit enkel een papieren verbinding.
Iemand die weet hoe het echt in mekaar zit?
Op HAFAS verliezen deze treinen ook hun EC-statuut (als dat nog iets voorstelt).
BVG1988
Berichten: 570
Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
Locatie: Erembodegem Terjoden
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2014

Bericht door BVG1988 »

Blijft de P7006, P8002 met 2 locs rijden met de komende dienstregeling, want dat lijkt mij wel handig om dan te keren als hij toekomt in de luchthaven 's morgens bijvoorbeeld of om te keren in Mechelen. Of gaat die dan doorrijden via L27B naar Schaarbeek dan?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
260689
Berichten: 3325
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Dienstregeling 2014

Bericht door 260689 »

BVG1988 schreef:Blijft de P7006, P8002 met 2 locs rijden met de komende dienstregeling, want dat lijkt mij wel handig om dan te keren als hij toekomt in de luchthaven 's morgens bijvoorbeeld of om te keren in Mechelen. Of gaat die dan doorrijden via L27B naar Schaarbeek dan?
Je kan Brussel - luchthaven - Brussel rijden zonder van kant te keren.
Hurlet

Re: Dienstregeling 2014

Bericht door Hurlet »

BVG1988 schreef:Blijft de P7006, P8002 met 2 locs rijden met de komende dienstregeling, want dat lijkt mij wel handig om dan te keren als hij toekomt in de luchthaven 's morgens bijvoorbeeld of om te keren in Mechelen. Of gaat die dan doorrijden via L27B naar Schaarbeek dan?
NMBS schreef:Bediening Brussel-Nationaal-Luchthaven

-P-trein 7003 vertrek in Oostende 6.12u.– aankomst Schaarbeek 7.57 u. zal worden verlengd tot Brussel-Nationaal-Luchthaven 8.04 u.
-P-trein 8002 vertrek in Schaarbeek 16.13 u.–aankomst Oostende 17.51 u. zal voortaan vertrekken vanuit Brussel-Nationaal-Luchthaven 16.06 u.
7003 en 8002 met 2 HLE 18 vanaf 15.12.2013
Plaats reactie