Dienstregeling december 2013
Re: Dienstregeling 2013
Je hebt uiteraard gelijk voor de dienstregeling van december 2013 maar hier gaat het over december 2012.
Re: Dienstregeling 2013
Dat dacht ik niet: als je wat "terugbladert" in dit topic, dan merk je dat het wel degelijk over december 2013 gaat. Ik denk niet dat je in december 2012 nog veel wijzigingen moet verwachten (buiten de geplande afschaffingen dan).Tram44 schreef:Je hebt uiteraard gelijk voor de dienstregeling van december 2013 maar hier gaat het over december 2012.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Dienstregeling 2013
Er is enige terminologische verwarring veroorzaakt door Retard.
Dienstregeling 2013 = vanaf zondag 9 december 2012;
dienstregeling 2014 = vanaf zondag 8 december 2013.
Dienstregeling 2013 = vanaf zondag 9 december 2012;
dienstregeling 2014 = vanaf zondag 8 december 2013.
Re: Dienstregeling 2013
Ik zou er persoonlijk voor opteren om de dienstregeling die ingaat in december 2013 die van 2013 te noemen. Dat lijkt me het meest logische.FLV-FGSP schreef:Er is enige terminologische verwarring veroorzaakt door Retard.
Dienstregeling 2013 = vanaf zondag 9 december 2012;
dienstregeling 2014 = vanaf zondag 8 december 2013.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Dienstregeling 2013
Daar zou zeker logica in zitten, maar de afspraak in de spoorwereld is nu eenmaal zoals hierboven.overweg13 schreef:Ik zou er persoonlijk voor opteren om de dienstregeling die ingaat in december 2013 die van 2013 te noemen. Dat lijkt me het meest logische.FLV-FGSP schreef:Er is enige terminologische verwarring veroorzaakt door Retard.
Dienstregeling 2013 = vanaf zondag 9 december 2012;
dienstregeling 2014 = vanaf zondag 8 december 2013.
Re: Dienstregeling 2013
Ha, dat wist ik niet. Alsof iemand die op 19 december 2011 geboren is, van zichzelf zegt dat hij in 2012 geboren is, omdat het jaar toch uit is.FLV-FGSP schreef:
Daar zou zeker logica in zitten, maar de afspraak in de spoorwereld is nu eenmaal zoals hierboven.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Dienstregeling 2013
De afspraken over de dienstregelingsjaren worden gemaakt op het Forum Train Europe, de opvolger van de Europäische Fahrplankonferenz: http://de.wikipedia.org/wiki/Europ%C3%A ... nkonferenz
Momenteel is de afspraak dat de grote wissel op de tweede zondag in december gebeurt. De dienstregeling krijgt dan de naam van het jaar erop, omdat bijna 11,5 maanden in dat jaar vallen.
Momenteel is de afspraak dat de grote wissel op de tweede zondag in december gebeurt. De dienstregeling krijgt dan de naam van het jaar erop, omdat bijna 11,5 maanden in dat jaar vallen.
Re: Dienstregeling 2013
Je mag je lijstje gerust aanvullen met aansluiting in Mechelen naar lijn 54 (Mechelen - Sint-Niklaas). Als deze verbinding wegvalt, mag je in Mechelen komende van Brussel maar liefst 23 minuten!!! met uw vingers staan draaien in plaats van de lange 14 minuten momenteel. Dit is trouwens in de zomermaanden nu al het geval buiten de piekuren. Waar zijn ze toch mee bezig... NMBS 0 op 10, hieruit blijkt weeral eens het niet-klantgerichte beleid van de NMBS, gewoon een schande.Tram44 schreef:Reeks 33xx is heel vertragingsgevoelig, maar deze schrappen heeft toch een paar grote nadelen:
- er ontstaat een gat van 40' tussen Brussel en Vilvoorde, waar de drie treinen van en naar Brussel op een kwartier tijd passeren;
- Mechelen-Nekkerspoel verliest zijn tweede snelle verbinding per uur met Brussel en Antwerpen en zou daardoor terugvallen op een bedieningsniveau dat zelfs slechter is dan in de jaren '1980 (toen 2x IR + 2x L op lijn 25 + IR Turnhout-Poperinge).
- de aansluiting in Vilvoorde van lijn 26 naar Antwerpen valt weg.
- tussen Mechelen en Brussel ontstaat een gat van 30' (omdat ook de stop van de Fyra wegvalt) en komen er capaciteitsproblemen. Lijn 25 heeft immers geen enkele spitsversterking (behalve één Fyra die onder het label P-trein rijdt, maar die in december wellicht ook wegvalt).
Ik gok dus eerder op een beperking van de amplitude of op de systematische toepassing van de zomerregeling (alleen brede spits).
Re: Dienstregeling 2013
De IR uit De Panne valt dan wel grotendeels in het rijpad tussen Mechelen en Antwerpen hoor, hou daar rekening mee.
Re: Dienstregeling 2013
In een boeksken dat ik in Brussel heb gekocht stonden nog enkele wijzigingen. Zo zal de L-trein Puurs-Antwerpen doorrijden naar Rossendaal, op de Lijn 15 worden Beringen en Zonhoven heropend, de 41 mogen wegens hun TBL1+ systeem niet meer naar het Groothertegdom Luxenburg rijden...
De IC O zou misschien toch weer naar Maastricht rijden.
De IC O zou misschien toch weer naar Maastricht rijden.
Re: Dienstregeling 2013
Gelezen in het spoorwegjournaalRetard schreef:In een boeksken dat ik in Brussel heb gekocht stonden nog enkele wijzigingen. Zo zal de L-trein Puurs-Antwerpen doorrijden naar Rossendaal, op de Lijn 15 worden Beringen en Zonhoven heropend, de 41 mogen wegens hun TBL1+ systeem niet meer naar het Groothertegdom Luxenburg rijden...
De IC O zou misschien toch weer naar Maastricht rijden.
Re: Dienstregeling 2013
De L van Puurs door trekken naar Roosendaal.... Amaai... dat zijn plannen uit de jaren 90 die men nu kan realiseren...260689 schreef:Gelezen in het spoorwegjournaalRetard schreef:In een boeksken dat ik in Brussel heb gekocht stonden nog enkele wijzigingen. Zo zal de L-trein Puurs-Antwerpen doorrijden naar Rossendaal, op de Lijn 15 worden Beringen en Zonhoven heropend, de 41 mogen wegens hun TBL1+ systeem niet meer naar het Groothertegdom Luxenburg rijden...
De IC O zou misschien toch weer naar Maastricht rijden.
Re: Dienstregeling 2013
Niet sommigen, maar velen. En uiteraard een terugval van passagiers op die lijn in z'n algemeenheid. Over de 41'ers met die niet meer naar het Groothertogdom mogen, wat komt er dan in de plaats?neigezug schreef:Ja, de trein van A'pen naar Kortrijk laten rijden naar Poperinge ipv Rijsel.Door in Kortrijk over te stappen op een boemeltreintje naar Rijsel gaan sommige reizigers dan misschien toch voor de TGV kiezen.Tussen Luik en Aachen gebeurde hetzelfde en tussen A'pen en Roosendaal gaat hetzelfde gebeuren.
Re: Dienstregeling 2013
CFL-materieel. Waarschijnlijk treinstellen type 22 (3-delige dubbeldekstreinstellen; zie laatste 'Spoorwegjournaal') en/of Eloc 4000 + Dosto-dubbeldeksrijtuigen en/of Eloc 3000 + ??...kika schreef:Niet sommigen, maar velen. En uiteraard een terugval van passagiers op die lijn in z'n algemeenheid. Over de 41'ers met die niet meer naar het Groothertogdom mogen, wat komt er dan in de plaats?neigezug schreef:Ja, de trein van A'pen naar Kortrijk laten rijden naar Poperinge ipv Rijsel.Door in Kortrijk over te stappen op een boemeltreintje naar Rijsel gaan sommige reizigers dan misschien toch voor de TGV kiezen.Tussen Luik en Aachen gebeurde hetzelfde en tussen A'pen en Roosendaal gaat hetzelfde gebeuren.
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...