In Roosendaal is er dan inderdaad plaats genoeg: De Benelux staat er immers niet meer (in beide richtingen)... hoe zuur dat ook isdentheo schreef:Volgens mij nog erger aan Antw :10 weg om :50 is 40 minuten ???MIVB-reiziger schreef: Qua keertijden zie ik 43 minuten in Roosendaal en 20 in Antwerpen-Centraal.
Ik vind dat gek, moet ik eens dieper inkijken.
Nu is het meen ik 9 min in Roosendaal en 20 in Antwerpen.
Is de rijtijd dan verlengd, dat keertijd Roosendaal te kort werd ?
Of is de de zondagdienst en is er meer plaats in Roosendaal dan in de kelder in Antw?
Het kost wel een treinstel en een ploeg...
Dienstregeling december 2013
Re: Dienstregeling 2013
Re: Dienstregeling 2013
Correctie:
IK heb het nog eens op een lijstje gezet.
Hij staat in Rsd 44 minuten en in Antwerpen 40 minuten en rijdt 2x 48 minuten geeft 180 minuten = 3 treinen incl. personeel.
Lijkt mij dure oplossing.
De trein zelf, de machinist en de begeleider werken +-50% van de tijd ...48 minuten rijden 44 minuten stilstaan.
Ik meen dat de Benelux op +1 vroeger kopmaakte in 8 minuten, dan moet één viertje dat toch kunnen in 12 minuten ?
IK heb het nog eens op een lijstje gezet.
Hij staat in Rsd 44 minuten en in Antwerpen 40 minuten en rijdt 2x 48 minuten geeft 180 minuten = 3 treinen incl. personeel.
Lijkt mij dure oplossing.
De trein zelf, de machinist en de begeleider werken +-50% van de tijd ...48 minuten rijden 44 minuten stilstaan.
Ik meen dat de Benelux op +1 vroeger kopmaakte in 8 minuten, dan moet één viertje dat toch kunnen in 12 minuten ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Dienstregeling 2013
De nieuwe tijden van/naar Roosendaal sluiten wel goed aan bij de huidige tijden van/naar Puurs (op weekdagen natuurlijk).dentheo schreef:Is spijtig genoeg een zondagsdienst.
Het zou kunnen dat onze stoptreinen doorgekoppeld zijn naar Puurs, maar Puurs rijdt niet op zondag ?
Anderzijds lijkt het erop dat de stoptrein 50 minuten keertijd in Roosendaal heeft.
Goed om vertraging weg te werken, maar voor materieel en personeelsomloop niet "efficient"
Ik dacht alleen dat van de -2 in Antwerpen-Centraal naar sporen 6 en 7 in Berchem nogal spoorbelastend is.
Re: Dienstregeling 2013
Wat wil zeggen dat alle dagen de trein 50 minuten in Rsd staat, dus bijna heel de dag eentje.
Misschien kontraktje afsluiten met kuisploeg die daar toch altijd rondloopt ???
Als we Puurs aan lijn 12 koppelen zitten bijna alle viertje zonder TBL+ hierop... ?
Voor de kruisingsmogelijkheden even kijken op spoorplannen.nl...
Het "kan" maar het is er niet direct op gebouwd...
Misschien kontraktje afsluiten met kuisploeg die daar toch altijd rondloopt ???
Als we Puurs aan lijn 12 koppelen zitten bijna alle viertje zonder TBL+ hierop... ?
Voor de kruisingsmogelijkheden even kijken op spoorplannen.nl...
Het "kan" maar het is er niet direct op gebouwd...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Dienstregeling 2013
De Benelux is hoe dan ook verdwenen per dienstregeling 2013. Maar of de V250 op tijd gaat zijn om per 9-12-2012 de reizigers over de HSL te vervoeren? Ik heb er zo mijn twijfels bij.thejay schreef:In Roosendaal is er dan inderdaad plaats genoeg: De Benelux staat er immers niet meer (in beide richtingen)... hoe zuur dat ook is
Dienstregeling 2013
Hangt van de motivatie van het personeel af.dentheo schreef:Ik meen dat de Benelux op +1 vroeger kopmaakte in 8 minuten, dan moet één viertje dat toch kunnen in 12 minuten ?
Als ze nog niet naar huis gaan kan het lang duren, vooral bij mensen die uit streken bezuiden de taalgrens komen.
Ik heb eens 8M6 weten binnenkomen met veel vertraging, op 3 (!!!) minuten werd de AVG bediend en vertrok de trein weer.
Voorts spelen eventuele opgedoken technische problemen ook een rol, of al meegemaakt, op één loc zat geen keerkruk.
De TB nam buiten adem de telefoon op om dat te melden en dankzij zijn inspanning bleef de vertraging beperkt.
Maar zulke dingen halen nooit het nieuws.
De trein.
Alleen voor durvers.
Alleen voor durvers.
Re: Dienstregeling 2013
Keren in 3min is perfect mogelijk, op voorwaarde dat er een andere bestuurder vertrekt dan deze die is aangekomen. Indien het dezelfde bestuurder is die direct terugkeert, zijn 3 min onmogelijk. Een T21/27 staat ook sneller in dienst dan de huidige T18. Ook zaken waar er rekening mee moet worden gehouden.dekooiker schreef:Hangt van de motivatie van het personeel af.dentheo schreef:Ik meen dat de Benelux op +1 vroeger kopmaakte in 8 minuten, dan moet één viertje dat toch kunnen in 12 minuten ?
Als ze nog niet naar huis gaan kan het lang duren, vooral bij mensen die uit streken bezuiden de taalgrens komen.
Ik heb eens 8M6 weten binnenkomen met veel vertraging, op 3 (!!!) minuten werd de AVG bediend en vertrok de trein weer.
Voorts spelen eventuele opgedoken technische problemen ook een rol, of al meegemaakt, op één loc zat geen keerkruk.
De TB nam buiten adem de telefoon op om dat te melden en dankzij zijn inspanning bleef de vertraging beperkt.
Maar zulke dingen halen nooit het nieuws.
Re: Dienstregeling 2013
Toen de Benelux in Antwerpen nog op +1 kopmaakte heb ik meermaals bij een vertraging meegemaakt dat er in 3-4 minuten werd kopgemaakt. Ik dacht niet dat daar van bestuurder werd gewisseld, alhoewel dat bij kopmaken inderdaad normaal zou moeten zijn, om de tijd te beperken. Dat gebeurt in Duitsland om die reden ook - een dubbele ICE maakt in Stuttgart of Frankfurt dan ook in 4 minuten kop.brouckie schreef:Keren in 3min is perfect mogelijk, op voorwaarde dat er een andere bestuurder vertrekt dan deze die is aangekomen. Indien het dezelfde bestuurder is die direct terugkeert, zijn 3 min onmogelijk. Een T21/27 staat ook sneller in dienst dan de huidige T18. Ook zaken waar er rekening mee moet worden gehouden.
Groetjes,
Rian
Re: Dienstregeling 2013
Hallo,
Groeten,
Bart.
Wat ik me dan afvraag : moeten de machinisten elkaar niet spreken tijdens zo'n aflossing (bvb. om kleine defecten te melden) ? Bij een keertijd van 4 minuten lijkt me dat niet mogelijk...rvdborgt schreef:Dat gebeurt in Duitsland om die reden ook - een dubbele ICE maakt in Stuttgart of Frankfurt dan ook in 4 minuten kop.
Groeten,
Bart.
Re: Dienstregeling 2013
Een Duitse trein is uitgerust met een boordcomputer. Alle informatie die de bestuurder nodig kan hebben qua technische mankementen, staat daar te lezen. Waarom dan per se elkaar willen zien?
Overigens stond maandag (of dinsdag?) een artikeltje in het NRC, over de dienstregeling voor december in Nederland. Heel interessant, maar vooral: die is dus vanaf die dag bekend voor het grote publiek. Vanaf wanneer is het ook alweer dat de NMBS naar buiten komt met de nieuwe dienstregeling?
Overigens stond maandag (of dinsdag?) een artikeltje in het NRC, over de dienstregeling voor december in Nederland. Heel interessant, maar vooral: die is dus vanaf die dag bekend voor het grote publiek. Vanaf wanneer is het ook alweer dat de NMBS naar buiten komt met de nieuwe dienstregeling?
Re: Dienstregeling 2013
Maar even zeggen dat die computers niet zaligmakend en alleswetend zijn, net omdat de mens er eerst veel moet instoppen voor er iets uit kan komen. Dus geen 100% waterdicht systeem, maar je kan ook elkaar spreken zonder elkaar te zien daar zijn genoeg systemen voor, een degelijke intercom, GSM-R, gewone GSM.groentje schreef:Een Duitse trein is uitgerust met een boordcomputer. Alle informatie die de bestuurder nodig kan hebben qua technische mankementen, staat daar te lezen. Waarom dan per se elkaar willen zien?
Re: Dienstregeling 2013
Minstens nog wachten tot de bomen kaal beginnen te wordengroentje schreef: Overigens stond maandag (of dinsdag?) een artikeltje in het NRC, over de dienstregeling voor december in Nederland. Heel interessant, maar vooral: die is dus vanaf die dag bekend voor het grote publiek. Vanaf wanneer is het ook alweer dat de NMBS naar buiten komt met de nieuwe dienstregeling?
-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23
Re: Dienstregeling 2013
Alleen de hoofdlijnen zijn bekend. (Huidige dienstregeling waar aanpassingen op zijn, zoals een kwartier ombuigen van oostelijk Nederland, en de bediening van de Hanzelijn) Maar de detailuitwerkingen niet...groentje schreef:Overigens stond maandag (of dinsdag?) een artikeltje in het NRC, over de dienstregeling voor december in Nederland. Heel interessant, maar vooral: die is dus vanaf die dag bekend voor het grote publiek. Vanaf wanneer is het ook alweer dat de NMBS naar buiten komt met de nieuwe dienstregeling?
Re: Dienstregeling 2013
OK, men weet niet alles, maar de grote lijnen zijn al bekend én gecommuniceerd. Hier weet een incrowd al wel wat het zo ongeveer gaat worden, maar als er iets uitlekt, dan zijn dat slechts geruchten waar nog niets zeker is...