Dienstregeling december 2013

Alles over reizigerstreinen in België.
thejay
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Waasland
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2013

Bericht door thejay »

dentheo schreef:
MIVB-reiziger schreef: Qua keertijden zie ik 43 minuten in Roosendaal en 20 in Antwerpen-Centraal.
Volgens mij nog erger aan Antw :10 weg om :50 is 40 minuten ???

Ik vind dat gek, moet ik eens dieper inkijken.
Nu is het meen ik 9 min in Roosendaal en 20 in Antwerpen.
Is de rijtijd dan verlengd, dat keertijd Roosendaal te kort werd ?

Of is de de zondagdienst en is er meer plaats in Roosendaal dan in de kelder in Antw?
Het kost wel een treinstel en een ploeg...
In Roosendaal is er dan inderdaad plaats genoeg: De Benelux staat er immers niet meer (in beide richtingen)... hoe zuur dat ook is :-(
dentheo
Berichten: 8173
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Dienstregeling 2013

Bericht door dentheo »

Correctie:

IK heb het nog eens op een lijstje gezet.

Hij staat in Rsd 44 minuten en in Antwerpen 40 minuten en rijdt 2x 48 minuten geeft 180 minuten = 3 treinen incl. personeel.
Lijkt mij dure oplossing.
De trein zelf, de machinist en de begeleider werken +-50% van de tijd ...48 minuten rijden 44 minuten stilstaan.
Ik meen dat de Benelux op +1 vroeger kopmaakte in 8 minuten, dan moet één viertje dat toch kunnen in 12 minuten ?
Theo
Groeten vanop de Heide
thejay
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Waasland
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2013

Bericht door thejay »

dentheo schreef:Is spijtig genoeg een zondagsdienst.
Het zou kunnen dat onze stoptreinen doorgekoppeld zijn naar Puurs, maar Puurs rijdt niet op zondag ?
Anderzijds lijkt het erop dat de stoptrein 50 minuten keertijd in Roosendaal heeft.
Goed om vertraging weg te werken, maar voor materieel en personeelsomloop niet "efficient"
De nieuwe tijden van/naar Roosendaal sluiten wel goed aan bij de huidige tijden van/naar Puurs (op weekdagen natuurlijk).
Ik dacht alleen dat van de -2 in Antwerpen-Centraal naar sporen 6 en 7 in Berchem nogal spoorbelastend is.
dentheo
Berichten: 8173
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Dienstregeling 2013

Bericht door dentheo »

Wat wil zeggen dat alle dagen de trein 50 minuten in Rsd staat, dus bijna heel de dag eentje.
Misschien kontraktje afsluiten met kuisploeg die daar toch altijd rondloopt ???

Als we Puurs aan lijn 12 koppelen zitten bijna alle viertje zonder TBL+ hierop... ?

Voor de kruisingsmogelijkheden even kijken op spoorplannen.nl...
Het "kan" maar het is er niet direct op gebouwd...
Theo
Groeten vanop de Heide
AlexNL
Berichten: 2185
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Dienstregeling 2013

Bericht door AlexNL »

thejay schreef:In Roosendaal is er dan inderdaad plaats genoeg: De Benelux staat er immers niet meer (in beide richtingen)... hoe zuur dat ook is :-(
De Benelux is hoe dan ook verdwenen per dienstregeling 2013. Maar of de V250 op tijd gaat zijn om per 9-12-2012 de reizigers over de HSL te vervoeren? Ik heb er zo mijn twijfels bij.
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Dienstregeling 2013

Bericht door dekooiker »

dentheo schreef:Ik meen dat de Benelux op +1 vroeger kopmaakte in 8 minuten, dan moet één viertje dat toch kunnen in 12 minuten ?
Hangt van de motivatie van het personeel af.
Als ze nog niet naar huis gaan kan het lang duren, vooral bij mensen die uit streken bezuiden de taalgrens komen.
Ik heb eens 8M6 weten binnenkomen met veel vertraging, op 3 (!!!) minuten werd de AVG bediend en vertrok de trein weer.
Voorts spelen eventuele opgedoken technische problemen ook een rol, of al meegemaakt, op één loc zat geen keerkruk.
De TB nam buiten adem de telefoon op om dat te melden en dankzij zijn inspanning bleef de vertraging beperkt.
Maar zulke dingen halen nooit het nieuws.
De trein.
Alleen voor durvers.
brouckie
Berichten: 118
Lid geworden op: 21 feb 2012, 18:46

Re: Dienstregeling 2013

Bericht door brouckie »

dekooiker schreef:
dentheo schreef:Ik meen dat de Benelux op +1 vroeger kopmaakte in 8 minuten, dan moet één viertje dat toch kunnen in 12 minuten ?
Hangt van de motivatie van het personeel af.
Als ze nog niet naar huis gaan kan het lang duren, vooral bij mensen die uit streken bezuiden de taalgrens komen.
Ik heb eens 8M6 weten binnenkomen met veel vertraging, op 3 (!!!) minuten werd de AVG bediend en vertrok de trein weer.
Voorts spelen eventuele opgedoken technische problemen ook een rol, of al meegemaakt, op één loc zat geen keerkruk.
De TB nam buiten adem de telefoon op om dat te melden en dankzij zijn inspanning bleef de vertraging beperkt.
Maar zulke dingen halen nooit het nieuws.
Keren in 3min is perfect mogelijk, op voorwaarde dat er een andere bestuurder vertrekt dan deze die is aangekomen. Indien het dezelfde bestuurder is die direct terugkeert, zijn 3 min onmogelijk. Een T21/27 staat ook sneller in dienst dan de huidige T18. Ook zaken waar er rekening mee moet worden gehouden.
rvdborgt
Berichten: 4326
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Dienstregeling 2013

Bericht door rvdborgt »

brouckie schreef:Keren in 3min is perfect mogelijk, op voorwaarde dat er een andere bestuurder vertrekt dan deze die is aangekomen. Indien het dezelfde bestuurder is die direct terugkeert, zijn 3 min onmogelijk. Een T21/27 staat ook sneller in dienst dan de huidige T18. Ook zaken waar er rekening mee moet worden gehouden.
Toen de Benelux in Antwerpen nog op +1 kopmaakte heb ik meermaals bij een vertraging meegemaakt dat er in 3-4 minuten werd kopgemaakt. Ik dacht niet dat daar van bestuurder werd gewisseld, alhoewel dat bij kopmaken inderdaad normaal zou moeten zijn, om de tijd te beperken. Dat gebeurt in Duitsland om die reden ook - een dubbele ICE maakt in Stuttgart of Frankfurt dan ook in 4 minuten kop.

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1802
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2013

Bericht door Portbou »

Hallo,
rvdborgt schreef:Dat gebeurt in Duitsland om die reden ook - een dubbele ICE maakt in Stuttgart of Frankfurt dan ook in 4 minuten kop.
Wat ik me dan afvraag : moeten de machinisten elkaar niet spreken tijdens zo'n aflossing (bvb. om kleine defecten te melden) ? Bij een keertijd van 4 minuten lijkt me dat niet mogelijk...

Groeten,
Bart.
groentje
Berichten: 7273
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Dienstregeling 2013

Bericht door groentje »

Een Duitse trein is uitgerust met een boordcomputer. Alle informatie die de bestuurder nodig kan hebben qua technische mankementen, staat daar te lezen. Waarom dan per se elkaar willen zien?

Overigens stond maandag (of dinsdag?) een artikeltje in het NRC, over de dienstregeling voor december in Nederland. Heel interessant, maar vooral: die is dus vanaf die dag bekend voor het grote publiek. Vanaf wanneer is het ook alweer dat de NMBS naar buiten komt met de nieuwe dienstregeling?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Dienstregeling 2013

Bericht door Steven »

groentje schreef:Een Duitse trein is uitgerust met een boordcomputer. Alle informatie die de bestuurder nodig kan hebben qua technische mankementen, staat daar te lezen. Waarom dan per se elkaar willen zien?
Maar even zeggen dat die computers niet zaligmakend en alleswetend zijn, net omdat de mens er eerst veel moet instoppen voor er iets uit kan komen. Dus geen 100% waterdicht systeem, maar je kan ook elkaar spreken zonder elkaar te zien daar zijn genoeg systemen voor, een degelijke intercom, GSM-R, gewone GSM.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Dienstregeling 2013

Bericht door Steven »

groentje schreef: Overigens stond maandag (of dinsdag?) een artikeltje in het NRC, over de dienstregeling voor december in Nederland. Heel interessant, maar vooral: die is dus vanaf die dag bekend voor het grote publiek. Vanaf wanneer is het ook alweer dat de NMBS naar buiten komt met de nieuwe dienstregeling?
Minstens nog wachten tot de bomen kaal beginnen te worden :mrgreen:
MaartendeJ
Berichten: 387
Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23

Re: Dienstregeling 2013

Bericht door MaartendeJ »

groentje schreef:Overigens stond maandag (of dinsdag?) een artikeltje in het NRC, over de dienstregeling voor december in Nederland. Heel interessant, maar vooral: die is dus vanaf die dag bekend voor het grote publiek. Vanaf wanneer is het ook alweer dat de NMBS naar buiten komt met de nieuwe dienstregeling?
Alleen de hoofdlijnen zijn bekend. (Huidige dienstregeling waar aanpassingen op zijn, zoals een kwartier ombuigen van oostelijk Nederland, en de bediening van de Hanzelijn) Maar de detailuitwerkingen niet...
groentje
Berichten: 7273
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Dienstregeling 2013

Bericht door groentje »

OK, men weet niet alles, maar de grote lijnen zijn al bekend én gecommuniceerd. Hier weet een incrowd al wel wat het zo ongeveer gaat worden, maar als er iets uitlekt, dan zijn dat slechts geruchten waar nog niets zeker is...
Stijn82
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 sep 2006, 17:17

Re: Dienstregeling 2013

Bericht door Stijn82 »

Aan welke geruchten kunnen we ons dan de komende maanden verwachten? :mrgreen:
Plaats reactie