Gokje: MS 085 ?kika schreef:Niet sommigen, maar velen. En uiteraard een terugval van passagiers op die lijn in z'n algemeenheid. Over de 41'ers met die niet meer naar het Groothertogdom mogen, wat komt er dan in de plaats?neigezug schreef:Ja, de trein van A'pen naar Kortrijk laten rijden naar Poperinge ipv Rijsel.Door in Kortrijk over te stappen op een boemeltreintje naar Rijsel gaan sommige reizigers dan misschien toch voor de TGV kiezen.Tussen Luik en Aachen gebeurde hetzelfde en tussen A'pen en Roosendaal gaat hetzelfde gebeuren.
Dienstregeling december 2013
Re: Dienstregeling 2013
Re: Dienstregeling 2013
Die hebben toch ook TBL1+?Shrek schreef:Gokje: MS 085 ?kika schreef:Niet sommigen, maar velen. En uiteraard een terugval van passagiers op die lijn in z'n algemeenheid. Over de 41'ers met die niet meer naar het Groothertogdom mogen, wat komt er dan in de plaats?neigezug schreef:Ja, de trein van A'pen naar Kortrijk laten rijden naar Poperinge ipv Rijsel.Door in Kortrijk over te stappen op een boemeltreintje naar Rijsel gaan sommige reizigers dan misschien toch voor de TGV kiezen.Tussen Luik en Aachen gebeurde hetzelfde en tussen A'pen en Roosendaal gaat hetzelfde gebeuren.
Re: Dienstregeling 2013
Maar dat is op zich geen enkel probleem, zolang het maar gehomologeerd is. Maar voor de MW41 gaan ze niet de moeite doen dat nog te homologeren. Voor de MS085 is het wel de bedoeling dat deze een Luxemburgse homologatie krijgtMIVB-reiziger schreef:Die hebben toch ook TBL1+?
Re: Dienstregeling 2013
En dat kan tussen nu en december al in orde komen? En waarom dan niet voor de (al veel langer rijdende) 18, die nog steeds niet naar Luxemburg kan met die zware M6-stammen?Shrek schreef:Maar dat is op zich geen enkel probleem, zolang het maar gehomologeerd is. Maar voor de MW41 gaan ze niet de moeite doen dat nog te homologeren. Voor de MS085 is het wel de bedoeling dat deze een Luxemburgse homologatie krijgtMIVB-reiziger schreef:Die hebben toch ook TBL1+?
Re: Dienstregeling 2013
Dat is natuurlijk de grote vraag, het zal erom spannenMIVB-reiziger schreef:En dat kan tussen nu en december al in orde komen? En waarom dan niet voor de (al veel langer rijdende) 18, die nog steeds niet naar Luxemburg kan met die zware M6-stammen?Shrek schreef:Maar dat is op zich geen enkel probleem, zolang het maar gehomologeerd is. Maar voor de MW41 gaan ze niet de moeite doen dat nog te homologeren. Voor de MS085 is het wel de bedoeling dat deze een Luxemburgse homologatie krijgtMIVB-reiziger schreef:Die hebben toch ook TBL1+?
Re: Dienstregeling 2013
Wow 4 verdiepingen in 1 trein Sorry kon het mopje niet laten liggen, ik veronderstel dat je hun dubbeldekkers van Bombardier bedoelt maar niet die Alstom Duplexen?LML schreef:Dosto-dubbeldeksrijtuigen
Een iets minder concrete vraag. Gewoonlijk wordt voor januari wat bijgeschaafd aan de nieuwe dienstregeling, slechts kleine veranderingen. Wat zijn de criteria voor deze bijschavingen?
Re: Dienstregeling 2013
Ik spreek toch in de hierboven berichten over dubbeldekstreinstellen en dubbeldeksrijtuigen...?kika schreef:Wow 4 verdiepingen in 1 trein Sorry kon het mopje niet laten liggen, ik veronderstel dat je hun dubbeldekkers van Bombardier bedoelt maar niet die Alstom Duplexen?LML schreef:Dosto-dubbeldeksrijtuigen
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Re: Dienstregeling 2013
Je spreekt van dosto dubbeldeksrijtuigen, iemand die het letterlijk opneemt leest gewoon dubbeldeks-dubbeldeksrijtuigen of kortweg 4 verdiepingen. Kika had het dus zo (met enige humor) opgevat want hij begreep u goed.
Dosto is de afkorting voor het Duitse woord doppelstock of dubbeldekker in het Nederlands
Dosto is de afkorting voor het Duitse woord doppelstock of dubbeldekker in het Nederlands
Re: Dienstregeling 2013
Meestal zijn dat kleine dingen van grote ongemakken die ze over het hoofd hebben gezien.kika schreef:Wow 4 verdiepingen in 1 trein Sorry kon het mopje niet laten liggen, ik veronderstel dat je hun dubbeldekkers van Bombardier bedoelt maar niet die Alstom Duplexen?LML schreef:Dosto-dubbeldeksrijtuigen
Een iets minder concrete vraag. Gewoonlijk wordt voor januari wat bijgeschaafd aan de nieuwe dienstregeling, slechts kleine veranderingen. Wat zijn de criteria voor deze bijschavingen?
Zo hebben ze bij de dienstregeling van december 2006 in januari 2007 de E1508 en E1608 weer op het oude, vier minuten vroegere uur laten toekomen in Brugge, omdat anders de schooljongens meer dan een halfuur vroeger moesten opstaan.
Re: Dienstregeling 2013
Al blijft het vrij bijdehand, want dergelijke constructies zijn de normaalste zaak van de wereld in de meeste talen (ook het Nederlands). Als een afkorting (of andere verkorting zoals 'Dosto') een begrip op zichzelf wordt en de betekenis van de verschillende letters of delen ervan wat begint te vervagen, zie je vaak zo'n pleonasme ontstaan. Een kenmerkend voorbeeld is 'hiv-virus': de 'v' in 'hiv' staat al voor 'virus', maar toch is 'hiv-virus' erg gebruikelijk (en daar is niets mis mee). Of nog: 'lcd-scherm' (de 'd' staat al voor 'display').Steven schreef:Je spreekt van dosto dubbeldeksrijtuigen, iemand die het letterlijk opneemt leest gewoon dubbeldeks-dubbeldeksrijtuigen of kortweg 4 verdiepingen. Kika had het dus zo (met enige humor) opgevat want hij begreep u goed.
Dosto is de afkorting voor het Duitse woord doppelstock of dubbeldekker in het Nederlands
(nu terug naar de dienstregeling 2013...)
Re: Dienstregeling 2013
Voilà, dus met 'dosto'-dubbeldeksrijtuigen is niks mis mee...MIVB-reiziger schreef:Al blijft het vrij bijdehand, want dergelijke constructies zijn de normaalste zaak van de wereld in de meeste talen (ook het Nederlands). Als een afkorting (of andere verkorting zoals 'Dosto') een begrip op zichzelf wordt en de betekenis van de verschillende letters of delen ervan wat begint te vervagen, zie je vaak zo'n pleonasme ontstaan. Een kenmerkend voorbeeld is 'hiv-virus': de 'v' in 'hiv' staat al voor 'virus', maar toch is 'hiv-virus' erg gebruikelijk (en daar is niets mis mee). Of nog: 'lcd-scherm' (de 'd' staat al voor 'display').Steven schreef:Je spreekt van dosto dubbeldeksrijtuigen, iemand die het letterlijk opneemt leest gewoon dubbeldeks-dubbeldeksrijtuigen of kortweg 4 verdiepingen. Kika had het dus zo (met enige humor) opgevat want hij begreep u goed.
Dosto is de afkorting voor het Duitse woord doppelstock of dubbeldekker in het Nederlands
(nu terug naar de dienstregeling 2013...)
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Re: Dienstregeling 2013
Kijk even op Railtime nieuwe dienstregeling staat erop , maar alleen op 9/12....verder niet
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Dienstregeling 2013
Is spijtig genoeg een zondagsdienst.
Het zou kunnen dat onze stoptreinen doorgekoppeld zijn naar Puurs, maar Puurs rijdt niet op zondag ?
Anderzijds lijkt het erop dat de stoptrein 50 minuten keertijd in Roosendaal heeft.
Goed om vertraging weg te werken, maar voor materieel en personeelsomloop niet "efficient"
Het zou kunnen dat onze stoptreinen doorgekoppeld zijn naar Puurs, maar Puurs rijdt niet op zondag ?
Anderzijds lijkt het erop dat de stoptrein 50 minuten keertijd in Roosendaal heeft.
Goed om vertraging weg te werken, maar voor materieel en personeelsomloop niet "efficient"
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Dienstregeling 2013
Als de Roosendaal inderdaad gekoppeld wordt aan de Puurs, dan is het toch jammer dat men dat in het weekend ook niet doet (dat weten we nu al zeker met wat in Railtime staat). Was wel zo coherent geweest, en had eindelijk voor die langverwachte weekendbediening op lijn 52 kunnen zorgen zonder ál te veel extra kosten.dentheo schreef:Is spijtig genoeg een zondagsdienst.
Het zou kunnen dat onze stoptreinen doorgekoppeld zijn naar Puurs, maar Puurs rijdt niet op zondag ?
Anderzijds lijkt het erop dat de stoptrein 50 minuten keertijd in Roosendaal heeft.
Goed om vertraging weg te werken, maar voor materieel en personeelsomloop niet "efficient"
Qua keertijden zie ik 43 minuten in Roosendaal en 20 in Antwerpen-Centraal.
Re: Dienstregeling 2013
Volgens mij nog erger aan Antw :10 weg om :50 is 40 minuten ???MIVB-reiziger schreef: Qua keertijden zie ik 43 minuten in Roosendaal en 20 in Antwerpen-Centraal.
Ik vind dat gek, moet ik eens dieper inkijken.
Nu is het meen ik 9 min in Roosendaal en 20 in Antwerpen.
Is de rijtijd dan verlengd, dat keertijd Roosendaal te kort werd ?
Of is de de zondagdienst en is er meer plaats in Roosendaal dan in de kelder in Antw?
Het kost wel een treinstel en een ploeg...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide