Re: Dienstregeling 2013
Geplaatst: 06 feb 2013, 22:15
^^ Ik mag hopen dat degene(n) die verantwoordelijk is (zijn) voor dat voorval daar op zijn minst toch over aangesproken wordt.
Groeten,Après 2 ans d'essais intenses le train P Neerpelt - Bruxelles-Midi commencera à rouler dès l'été. Il sera composé de voitures I11 ou M6 tractées par 2 HLR 77.
Voor zo'n trein ga je wel iets beter nodig hebben dan een 77dcr schreef:Inhuldigingsrit op 1 april..... spijtig had interessant geweest indien het echt doorging
Over omhooggaan gesproken: aan de foto op Railpassion is goed te zien dat het slechte uitzicht vanuit de stuurpost van de HLD 77 best vermeden had kunnen worden. De machinekamer is i.v.m. de hoogte van de Gentse zes-in-lijn scheepsdiesel hoger ontworpen dan bij een standaard Vossloh loc, maar men had de stuurpost méé kunnen verhogen!kika schreef:En als het geen aprilvis is, zullen er wel heel veel wenkbrauwen omhoog gaan.
???Er leest iemand mee op WallorailDag,
Opvallend: tussen de specifieke dienstregelingbrochures op de NMBS-website (http://mobility-brochures.b-rail.be/nl/ ... sbrochures) is ineens een pdf verschenen met vertrek- en aankomstlijsten (gele en witte affiches), enkel en alleen voor het station van Ciney. Dergelijke info stond volgens mij tot nu toe nooit online. Waarom dat nu ineens voor Ciney wel gebeurt, is me niet meteen duidelijk. Vallen die affiches trouwens niet meer onder de bevoegdheid van Infrabel?
Groeten,
Ik zag in Denderleeuw de IR-trein naar Gent komende van de luchthaven van iets voor 19u, de samenstelling was 1 Desiro, de trein zat gewoon vol, een extra stel had daar ook gemogen. Het is weekend dan kan men toch makkelijk de juiste samenstelling kiezen, waarom melden TBG's dat niet als de trein vol zit.Hobbes schreef:Dat is geen alleenstaand geval, sommige lijnen kennen helemaal geen bediening in het weekeinde (bv. L52 en L26).
Zelfs de lijn Antwerpen-Brussel is maar karig bedeeld met treinen in het weekeinde, met soms serieus volle treinen tot gevolg.
Ook lijn 12 (Antwerpen-Essen-Roosendaal) heeft maar 1 stoptrein/ uur, deze zitten dan ook overvol.
In Brussel denkt men nog altijd dat er in het weekeinde geen volk op de treinen zit.
Die bovenleiding op L27 moet er ooit eens gehangen worden, en dat is dus het weekend.Hobbes schreef: Ook de werken op L25 (en andere lijnen zoals L59) blijven maar aanslepen, vorig weekeinde was het weer van dat, men was blijkbaar in Duffel aan de bovenleiding bezig zodat alles over L27 moest.
In Brussel denkt men nog altijd dat er in het weekeinde geen volk op de treinen zit.
Ik weet uit eigen ervaring dat de te korte samenstellingen op L25 in het weekeinde al zeer dikwijls zijn gemeld door de TBG'ers, maar in Brussel wordt blijkbaar gewoon de kop in het zand gestoken.Stijn91 schreef:Ik zag in Denderleeuw de IR-trein naar Gent komende van de luchthaven van iets voor 19u, de samenstelling was 1 Desiro, de trein zat gewoon vol, een extra stel had daar ook gemogen. Het is weekend dan kan men toch makkelijk de juiste samenstelling kiezen, waarom melden TBG's dat niet als de trein vol zit.Hobbes schreef:Dat is geen alleenstaand geval, sommige lijnen kennen helemaal geen bediening in het weekeinde (bv. L52 en L26).
Zelfs de lijn Antwerpen-Brussel is maar karig bedeeld met treinen in het weekeinde, met soms serieus volle treinen tot gevolg.
Ook lijn 12 (Antwerpen-Essen-Roosendaal) heeft maar 1 stoptrein/ uur, deze zitten dan ook overvol.
In Brussel denkt men nog altijd dat er in het weekeinde geen volk op de treinen zit.