Afgestelde HLE23'ers

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 700
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Afgestelde HLE23'ers

Bericht door sammarco1 »

Weet iemand de naam van deze bundel waar deze HLE 23'ers staan afgesteld ?

Dit is vlak over de brug in Antwerpen Noorderlaan in Ekeren waar links SITA afvalverwerking is, vroeger Veolia environment geloof ik, en dan links en een beetje naar achter toe. er is daar een overweg, van waar je ze met een hele kleine blik van ver ziet staan...

Worden die allemaal verschroot ? Niet eentje bewaard om terug in de oude kleuren te zetten ? Bv de HLE 2301, want die stond er...
Afbeelding
**********************************************************************************************************
Marcad
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2009, 10:40

Re: Afgestelde HLE23'ers

Bericht door Marcad »

Hallo

Gaat het niet over Kongo?
Zie hier

http://www.flickr.com/photos/maartensch ... hotostream

Gr
M
wattman
Berichten: 264
Lid geworden op: 23 apr 2007, 20:48

Re: Afgestelde HLE23'ers

Bericht door wattman »

Hier een link naar het netplan van de haven van Antwerpen (uit 2002)
http://www.ktalier.be/images/kaarten/ne ... werpen.pdf
Al mijn foto's kunnen vrijelijk gebruikt worden onder Creative Commons licentie.
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 700
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Re: Afgestelde HLE23'ers

Bericht door sammarco1 »

Ooh, bangelijk dat kaartje, daar was ik al heel lang naar op zoek... Heel erg bedankt.

Mooie foto die van Maarten Schouben op Flickr... Hoop dat het eens wat beter weer word, dan loop ik eens naar de andere kant van waar ik ze heb gefotografeerd.

Maar voor de HLE 2301 als historische lok zijn er geen plannen ?
Afbeelding
**********************************************************************************************************
Serie51

Re: Afgestelde HLE23'ers

Bericht door Serie51 »

In de haven van Gent zijn er weer 6 HLE23'ers aangekomen om verschroot te worden.1 lock mist zijn stroomafnemers(of hoe noem je dit?)op het dak. Enkele maanden geleden zijn er ook al een 5-tal HLE23'ers verschroot....
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Afgestelde HLE23'ers

Bericht door Robin »

de 2383 zou worden opzij gehouden worden blijkbaar om te bewaren.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 700
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Re: Afgestelde HLE23'ers

Bericht door sammarco1 »

Hebben ze zo gene donkerblouwe bij gehouden ? Ni om het eeen en ander, maar bv in Italie, nu... als daar een serie eruit gaat worden er nu al reeds een 12 tal machienes bijgehouden en een paar plukloks. Tis maar voor in de toekomst. en ja, een tekeningetje van het onherstelbare weggegooide spoorpatrimonium politiek NMBS, denk ik hoeven we hier niet te maken...

Ik hoôp echt dat er nu eens een andere blik word geworpen op wat ze hadden. En vanuit NMBS uit, met in het achterhoofd dat nationaal spoorweg museum waarvan sprake in schaarbeek.

Ik was vorige week in schaarbeek, en t'was al een tijdje geleden dat ik er was. Ik schrok mij een bult toen ik zag dat al die sporen er opgebroken waren daarzo war ze vroeger altijd wat electrische loks afstelde.

Heeft dat te maken met dat toekomstig museum ?
Afbeelding
**********************************************************************************************************
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Afgestelde HLE23'ers

Bericht door Robin »

als de NMBS er geen bij houd zal mss TSP er wel (indien men kan) eentje kopen denk ik.
Ik heb z'n vermoeden dat er meer stoomlocs zullen staan bij dat museum en een voorkant of 2 van een HST.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Afgestelde HLE23'ers

Bericht door Bibke »

sammarco1 schreef:Hebben ze zo gene donkerblouwe bij gehouden ? Ni om het eeen en ander, maar bv in Italie, nu... als daar een serie eruit gaat worden er nu al reeds een 12 tal machienes bijgehouden en een paar plukloks. Tis maar voor in de toekomst. en ja, een tekeningetje van het onherstelbare weggegooide spoorpatrimonium politiek NMBS, denk ik hoeven we hier niet te maken...

Ik hoôp echt dat er nu eens een andere blik word geworpen op wat ze hadden. En vanuit NMBS uit, met in het achterhoofd dat nationaal spoorweg museum waarvan sprake in schaarbeek.

Ik was vorige week in schaarbeek, en t'was al een tijdje geleden dat ik er was. Ik schrok mij een bult toen ik zag dat al die sporen er opgebroken waren daarzo war ze vroeger altijd wat electrische loks afstelde.

Heeft dat te maken met dat toekomstig museum ?
Bedoel je met een donker blauwe niet en 25? Wel dan is het zo dat he TSP de 2551 gekocht heeft.

Tsja, men is alles aan het opruimen aan het TB depot.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 700
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Re: Afgestelde HLE23'ers

Bericht door sammarco1 »

Ah, das goed nieuws... En wat plukloks die bewaard worden, zou perfect zijn.
Afbeelding
**********************************************************************************************************
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Afgestelde HLE23'ers

Bericht door Joris »

Hallo,
sammarco1 schreef:Ah, das goed nieuws... En wat plukloks die bewaard worden, zou perfect zijn.
Zoals al in ODB stond blijft de 2383 normaal bewaard.
En waarom zou je pluklocs nodig hebben als e-locs de komende jaren niet op het net gaan mogen? En dan nog zou het budget van het historisch patrimonium daar te klein voor zijn om dat er ook nog eens bij te nemen denk ik.
En Italië, sja, dat is een beetje groter ook hé... Ik denk dat die wel minder locreeksen per km spoor hebben zeker?
Meer bewaren zou inderdaad altijd leuk zijn, maar er zijn helaas nu eenmaal grenzen, alles bewaren lukt helaas niet.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
LHOON
Berichten: 619
Lid geworden op: 30 dec 2008, 21:30
Locatie: FM

Re: Afgestelde HLE23'ers

Bericht door LHOON »

Joris schreef: En waarom zou je pluklocs nodig hebben als e-locs de komende jaren niet op het net gaan mogen?
Waarom zouden de elektrische geen netgoedkeuring kunnen krijgen? Aan de seininrichting (tbl,ects,enz.) kan het niet liggen, want dit probleem is er ook voor diesel en stoom!
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Afgestelde HLE23'ers

Bericht door Robin »

omdat alle NMBS voertuigen TBL1+ moeten hebben tegen het einde van het jaar.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 700
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Re: Afgestelde HLE23'ers

Bericht door sammarco1 »

Gedaan dan met de stoomloks ?
Afbeelding
**********************************************************************************************************
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1215
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Re: Afgestelde HLE23'ers

Bericht door Tim »

Robin schreef:omdat alle NMBS voertuigen TBL1+ moeten hebben tegen het einde van het jaar.
De operator NMBS misschien, historisch materieel valt onder de Holding hé :wink:

Daarbij is TBL1+ niet verplicht. De privé operatoren zijn niet van plan dat te installeren.
Plaats reactie