Afgestelde HLE23'ers

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Afgestelde HLE23'ers

Bericht door Steven »

Het heeft eerder let energieverbruik te maken. Deze historische locs hebben geen energiemeter en ook dat zou in de toekomst verplicht worden.
LHOON
Berichten: 619
Lid geworden op: 30 dec 2008, 21:30
Locatie: FM

Re: Afgestelde HLE23'ers

Bericht door LHOON »

Steven schreef:Het heeft eerder let energieverbruik te maken. Deze historische locs hebben geen energiemeter en ook dat zou in de toekomst verplicht worden.
Voor de sporadische ritten die deze zullen maken, kan men dan wellicht een forfait aanrekenen!
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Afgestelde HLE23'ers

Bericht door Joris »

Hallo,
LHOON schreef:
Steven schreef:Het heeft eerder let energieverbruik te maken. Deze historische locs hebben geen energiemeter en ook dat zou in de toekomst verplicht worden.
Voor de sporadische ritten die deze zullen maken, kan men dan wellicht een forfait aanrekenen!
Daar zit hem net het probleem: Infrabel vreest dat (slecht) onderhouden locs die zelden rijden schade zou kunnen veroorzaken aan hun onderstations. Ik dacht dat het hier daarover al eens is gegaan.
Hoedanook is discussiëren hierover nogal zinloos. Infrabrol zegt nee, en dan is het nee, met welke argumenten je hier ook afkomt...
Groeten.
Afbeelding
LHOON
Berichten: 619
Lid geworden op: 30 dec 2008, 21:30
Locatie: FM

Re: Afgestelde HLE23'ers

Bericht door LHOON »

Joris schreef:Hallo,
LHOON schreef:
Steven schreef:Het heeft eerder let energieverbruik te maken. Deze historische locs hebben geen energiemeter en ook dat zou in de toekomst verplicht worden.
Voor de sporadische ritten die deze zullen maken, kan men dan wellicht een forfait aanrekenen!
Daar zit hem net het probleem: Infrabel vreest dat (slecht) onderhouden locs die zelden rijden schade zou kunnen veroorzaken aan hun onderstations. Ik dacht dat het hier daarover al eens is gegaan.
Hoedanook is discussiëren hierover nogal zinloos. Infrabrol zegt nee, en dan is het nee, met welke argumenten je hier ook afkomt...
Groeten.
Wellicht gaat het niet zozeer over schade aan de onderstations, maar wel voor de bovenleiding zelf...
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: Afgestelde HLE23'ers

Bericht door Retard »

LHOON schreef:
Joris schreef:Hallo,

Daar zit hem net het probleem: Infrabel vreest dat (slecht) onderhouden locs die zelden rijden schade zou kunnen veroorzaken aan hun onderstations. Ik dacht dat het hier daarover al eens is gegaan.
Hoedanook is discussiëren hierover nogal zinloos. Infrabrol zegt nee, en dan is het nee, met welke argumenten je hier ook afkomt...
Groeten.
Wellicht gaat het niet zozeer over schade aan de onderstations, maar wel voor de bovenleiding zelf...
Blijkbaar moet dat toch zo geen groot probleem zijn, aangezien de oude NMBS daar niet zo moeilijk over deed. Ga eens naar Railpassie (http://www.railpassie.org/n.m.b.s.-patrimonium.html) en klik dan op de vierde foto in de derde rij. Dan zie je de 2912/101.012 een Goederentrein trekken in Mechelen op zaterdag 31 maart 1990, vijf en een half jaar na zijn buitendienststelling!
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Afgestelde HLE23'ers

Bericht door Shrek »

Retard schreef:Blijkbaar moet dat toch zo geen groot probleem zijn, aangezien de oude NMBS daar niet zo moeilijk over deed. Ga eens naar Railpassie (http://www.railpassie.org/n.m.b.s.-patrimonium.html) en klik dan op de vierde foto in de derde rij. Dan zie je de 2912/101.012 een Goederentrein trekken in Mechelen op zaterdag 31 maart 1990, vijf en een half jaar na zijn buitendienststelling!
De oude NMBS trok zich dan ook niet zoveel aan van onderhoudskosten van de installaties :wink:
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: Afgestelde HLE23'ers

Bericht door Retard »

Zeven afgestelde HLE23'ers werden gisteren door de 1334 naar de ferrailleur in Gent gebracht: :(

http://www.wallorail.be/actu2013/index. ... ois-a-gent
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Afgestelde HLE23'ers

Bericht door Robin »

Retard schreef:Zeven afgestelde HLE23'ers werden gisteren door de 1334 naar de ferrailleur in Gent gebracht: :(

http://www.wallorail.be/actu2013/index. ... ois-a-gent
ze zijn daar dan 2309 vergeten precies :)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
b-loc
Berichten: 1233
Lid geworden op: 17 feb 2008, 12:09
Contacteer:

Re: Afgestelde HLE23'ers

Bericht door b-loc »

De 2320 staat opgesteld bij de 1601 en 1604 in de Farmanstraat in Gent.
treinzot
Berichten: 196
Lid geworden op: 07 aug 2007, 09:13
Locatie: Kortrijk

Re: Afgestelde HLE23'ers

Bericht door treinzot »

Deze morgen genomen.
Bijlagen
HLE1601(1604,2320)-2015.10.25-Farmanstr.Gent1.JPG
treinzot
Berichten: 196
Lid geworden op: 07 aug 2007, 09:13
Locatie: Kortrijk

Re: Afgestelde HLE23'ers

Bericht door treinzot »

HLE2320-2015.10.25-Farmanstr.Gent1.JPG
treinzot
Berichten: 196
Lid geworden op: 07 aug 2007, 09:13
Locatie: Kortrijk

Re: Afgestelde HLE23'ers

Bericht door treinzot »

HLE2320-2015.10.25-Farmanstr.Gent2.JPG
treinzot
Berichten: 196
Lid geworden op: 07 aug 2007, 09:13
Locatie: Kortrijk

Re: Afgestelde HLE23'ers

Bericht door treinzot »

Wat ik mij afvraag is waarom de locs daar zo lang blijven staan?
De 1601 en 1604 stonden daar bij Comet Sambre al in Maart van dit jaar.
De 2320 stond te Hasselt afgesteld en is er bij gekomen.

Grt
b-loc
Berichten: 1233
Lid geworden op: 17 feb 2008, 12:09
Contacteer:

Re: Afgestelde HLE23'ers

Bericht door b-loc »

treinzot schreef:Wat ik mij afvraag is waarom de locs daar zo lang blijven staan?
De 1601 en 1604 stonden daar bij Comet Sambre al in Maart van dit jaar.
De 2320 stond te Hasselt afgesteld en is er bij gekomen.

Grt
Van Gent naar Comet Sambre terug naar Gent?
Wat ik weet is dat ze naar de Farmanstraat zijn gebracht na een hele tijd in Gent-Zeehaven gestaan te hebben.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Afgestelde HLE23'ers

Bericht door Bibke »

b-loc schreef:
treinzot schreef:Wat ik mij afvraag is waarom de locs daar zo lang blijven staan?
De 1601 en 1604 stonden daar bij Comet Sambre al in Maart van dit jaar.
De 2320 stond te Hasselt afgesteld en is er bij gekomen.

Grt
Van Gent naar Comet Sambre terug naar Gent?
Wat ik weet is dat ze naar de Farmanstraat zijn gebracht na een hele tijd in Gent-Zeehaven gestaan te hebben.
Inderdaad omdat er geïnteresseerde kopers waren zijn die naar Gent-Zeehaven gebracht.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie