reizigerstrein Neerpelt-Hamont-Weert

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: reizigerstrein Neerpelt-Hamont-(Weert)

Bericht door Steven »

MIVB-reiziger schreef:Is inderdaad exorbitant duur zeg! Aangezien de nota ivm NMBS-personeel er zo expliciet tussen staat: hebben je vrienden en jezelf die toeslag dan allemaal betaald, Steven??
Wij hebben ons vooraf vriendelijk aangeboden bij de treinbegeleider en hebben geen toeslag betaald. Ik had mijn vrijkaart en men gezelschap een internationale B-dagtrip.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: reizigerstrein Neerpelt-Hamont-(Weert)

Bericht door Steve »

Steven schreef:
MIVB-reiziger schreef:Is inderdaad exorbitant duur zeg! Aangezien de nota ivm NMBS-personeel er zo expliciet tussen staat: hebben je vrienden en jezelf die toeslag dan allemaal betaald, Steven??
Wij hebben ons vooraf vriendelijk aangeboden bij de treinbegeleider en hebben geen toeslag betaald. Ik had mijn vrijkaart en men gezelschap een internationale B-dagtrip.
Chance gehad dan blijkbaar, de productfiche laat er weinig twijfel over bestaan...

Wel vreemd dat de productfiches spreken over een rit van Luik-Guillemins naar Brussel-Zuid... want ook Luik-Guillemins - Brussel-Noord, en zelfs Brussel-Noord - Brussel-Zuid is mogelijk... wat geldt daarvoor dan? :mrgreen:
groentje
Berichten: 7263
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: reizigerstrein Neerpelt-Hamont-(Weert)

Bericht door groentje »

Wellicht hetzelfde... Ik heb vaag de indruk dat de NMBS absoluut en reservatie wil verkopen, terwijl het voor de DB-ers niet nodig is. Maar goed, ik heb steeds dezelfde tactiek toegepast als Steven, en nooit problemen gehad. Als ze me vragen om te betalen, geen probleem, hoor.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: reizigerstrein Neerpelt-Hamont-(Weert)

Bericht door Steven »

groentje schreef:Wellicht hetzelfde... Ik heb vaag de indruk dat de NMBS absoluut en reservatie wil verkopen, terwijl het voor de DB-ers niet nodig is. Maar goed, ik heb steeds dezelfde tactiek toegepast als Steven, en nooit problemen gehad. Als ze me vragen om te betalen, geen probleem, hoor.
Inderdaad ik ga er niet moeilijk over doen als men het vraagt maar als men er niet om vraagt dan laat ik het zo. Wij gingen normaal de IC A nemen maar men oog viel ineens op die ICE om zo sneller in Brussel te zijn. Dus om zeker te zijn dat we mee konden me gewoon spontaan gaan aanbieden en er was geen enkel probleem. Opgelet met bepaalde tickets mag je niet op de ICE, zoals onder meer Gopass, Railpass.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: reizigerstrein Neerpelt-Hamont-(Weert)

Bericht door Bibke »

Kan deze discussie niet in een ander topic?
Grensoverschrijdende tarieven bijvoorbeeld.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: reizigerstrein Neerpelt-Hamont-(Weert)

Bericht door rvdborgt »

Steven schreef:Inderdaad ik ga er niet moeilijk over doen als men het vraagt maar als men er niet om vraagt dan laat ik het zo. Wij gingen normaal de IC A nemen maar men oog viel ineens op die ICE om zo sneller in Brussel te zijn. Dus om zeker te zijn dat we mee konden me gewoon spontaan gaan aanbieden en er was geen enkel probleem. Opgelet met bepaalde tickets mag je niet op de ICE, zoals onder meer Gopass, Railpass.
In de ICE zijn alle (!) binnenlandse tickets geldig, als je maar een toeslag koopt. Een andere interpretatie kan ik niet voor deze tekst vinden:

"Doelgroep
Reizigers die reeds een geldig binnenlands vervoerbewijs bezitten en die de ICE wensen te nemen, kunnen een ICE-toeslag kopen om met de ICE te reizen met hun binnenlands vervoerbewijs (Go-Pass, treinkaart,...)."

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: reizigerstrein Neerpelt-Hamont-(Weert)

Bericht door Steven »

rvdborgt schreef:
Steven schreef:Inderdaad ik ga er niet moeilijk over doen als men het vraagt maar als men er niet om vraagt dan laat ik het zo. Wij gingen normaal de IC A nemen maar men oog viel ineens op die ICE om zo sneller in Brussel te zijn. Dus om zeker te zijn dat we mee konden me gewoon spontaan gaan aanbieden en er was geen enkel probleem. Opgelet met bepaalde tickets mag je niet op de ICE, zoals onder meer Gopass, Railpass.
In de ICE zijn alle (!) binnenlandse tickets geldig, als je maar een toeslag koopt. Een andere interpretatie kan ik niet voor deze tekst vinden:

"Doelgroep
Reizigers die reeds een geldig binnenlands vervoerbewijs bezitten en die de ICE wensen te nemen, kunnen een ICE-toeslag kopen om met de ICE te reizen met hun binnenlands vervoerbewijs (Go-Pass, treinkaart,...)."

Groetjes,
Rian
Ik ga maar af op wat ze me ooit gezegd hebben, kan me niet voorstellen dat een gopass lijntje door die duitsers zal herkend worden. Want dat zou betekenen dat zij ook alle binnenlandse producten moeten kennen en weten dat als iemand een keycard toont dat ze niet geldig is en zo.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: reizigerstrein Neerpelt-Hamont-(Weert)

Bericht door Steve »

Steven schreef:
rvdborgt schreef:
Steven schreef:Inderdaad ik ga er niet moeilijk over doen als men het vraagt maar als men er niet om vraagt dan laat ik het zo. Wij gingen normaal de IC A nemen maar men oog viel ineens op die ICE om zo sneller in Brussel te zijn. Dus om zeker te zijn dat we mee konden me gewoon spontaan gaan aanbieden en er was geen enkel probleem. Opgelet met bepaalde tickets mag je niet op de ICE, zoals onder meer Gopass, Railpass.
In de ICE zijn alle (!) binnenlandse tickets geldig, als je maar een toeslag koopt. Een andere interpretatie kan ik niet voor deze tekst vinden:

"Doelgroep
Reizigers die reeds een geldig binnenlands vervoerbewijs bezitten en die de ICE wensen te nemen, kunnen een ICE-toeslag kopen om met de ICE te reizen met hun binnenlands vervoerbewijs (Go-Pass, treinkaart,...)."

Groetjes,
Rian
Ik ga maar af op wat ze me ooit gezegd hebben, kan me niet voorstellen dat een gopass lijntje door die duitsers zal herkend worden. Want dat zou betekenen dat zij ook alle binnenlandse producten moeten kennen en weten dat als iemand een keycard toont dat ze niet geldig is en zo.
Nou, het staat er toch expliciet dat de Go Pass kan worden gebruikt (uiteraard in combinatie met de toeslag, maar dat geldt voor alle tarieven). De Nederlanders in de Benelux kennen ook de binnenlandse producten... erg grappig trouwens als je bijvoorbeeld met je e-ID reist, een echte aanrader!
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: reizigerstrein Neerpelt-Hamont-(Weert)

Bericht door rvdborgt »

Steven schreef:
rvdborgt schreef:
Steven schreef:Inderdaad ik ga er niet moeilijk over doen als men het vraagt maar als men er niet om vraagt dan laat ik het zo. Wij gingen normaal de IC A nemen maar men oog viel ineens op die ICE om zo sneller in Brussel te zijn. Dus om zeker te zijn dat we mee konden me gewoon spontaan gaan aanbieden en er was geen enkel probleem. Opgelet met bepaalde tickets mag je niet op de ICE, zoals onder meer Gopass, Railpass.
In de ICE zijn alle (!) binnenlandse tickets geldig, als je maar een toeslag koopt. Een andere interpretatie kan ik niet voor deze tekst vinden:

"Doelgroep
Reizigers die reeds een geldig binnenlands vervoerbewijs bezitten en die de ICE wensen te nemen, kunnen een ICE-toeslag kopen om met de ICE te reizen met hun binnenlands vervoerbewijs (Go-Pass, treinkaart,...)."
Ik ga maar af op wat ze me ooit gezegd hebben, kan me niet voorstellen dat een gopass lijntje door die duitsers zal herkend worden. Want dat zou betekenen dat zij ook alle binnenlandse producten moeten kennen en weten dat als iemand een keycard toont dat ze niet geldig is en zo.
Dat is niet het probleem van de reiziger. Dit staat zo letterlijk in het tarief en dus geldt dit. Het is aan de vervoerders om het personeel dan goed in te lichten.

In het verleden golden inderdaad geen binnenlandse tickets, behalve netkaarten. Dat stond zo in de "productfiches" alhoewel het DB-personeel daar soms moeite mee had.

Groetjes,
Rian
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: reizigerstrein Neerpelt-Hamont-(Weert)

Bericht door treinbruno »

Als je de toeslag aan boord van de ICE koopt betaal je trouwens maar 6€ ipv 8€ :P (juli 2012)
Afbeelding
deadlock
Berichten: 579
Lid geworden op: 10 nov 2008, 21:11
Locatie: Zwolle, Nederland

Re: reizigerstrein Neerpelt-Hamont-(Weert)

Bericht door deadlock »

MIVB-reiziger schreef:Nou, het staat er toch expliciet dat de Go Pass kan worden gebruikt (uiteraard in combinatie met de toeslag, maar dat geldt voor alle tarieven). De Nederlanders in de Benelux kennen ook de binnenlandse producten... erg grappig trouwens als je bijvoorbeeld met je e-ID reist, een echte aanrader!
Toen de Tienertour nog bestond heb ik wel eens een enkele reis Zwolle-'t Harde getoond ipv mijn Tienertour (tussen Brussel en Dinant geloof ik) en de treinbegeleider keek er niet eens naar :')
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: reizigerstrein Neerpelt-Hamont-(Weert)

Bericht door Retard »

Belgisch bier ondersteunt vraag om treinverbinding naar Nederlandse Weert

Reizigersorganisaties uit België en Nederland, zoals TreinTramBus, vragen een treinverbinding van België naar het Nederlandse Weert. Om die vraag te ondersteunen, krijgt de Nederlandse gedeputeerde Patrick van der Broeck Belgisch bier aangeboden. Dat meldt Omroep Brabant op zijn website. Samen met het bier zal ook een petitie, ondertekend door bijna 2.500 mensen, worden overhandigd.

De gemeente Weert steunt de vraag. Ze is al jarenlang groot voorstander van een treinverbinding met België voor personenvervoer. Zo'n verbinding zou volgens de gemeente goed zijn voor de economie, het bedrijfsleven en de bereikbaarheid.

December 2013
De organisaties hopen dat de verbinding er komt in december 2013. Dan zal de spoorwegmaatschappij NMBS de verbinding Antwerpen-Neerpelt doortrekken naar Hamont, op 700 meter van de Nederlandse grens. Die dienst kan verlengd worden tot in het enkele kilometers verderop liggende Weert, luidt het.

Bron: HLN

Als een Nederlander Belgisch bier aangeboden krijgt, zal hij wel rap overtuigd zijn. :oops: :D
BlubBlub
Berichten: 233
Lid geworden op: 06 dec 2011, 14:55
Locatie: Negenendertigzeventig
Contacteer:

Re: reizigerstrein Neerpelt-Hamont-(Weert)

Bericht door BlubBlub »

Retard schreef:Als een Nederlander Belgisch bier aangeboden krijgt, zal hij wel rap overtuigd zijn. :oops: :D
En als dat allemaal op minder dan een half uur geconsumeerd wordt, dan kan je alles getekend krijgen :mrgreen:
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: reizigerstrein Neerpelt-Hamont-(Weert)

Bericht door dentheo »

Lagen die toevallig niet dwars tegen één enkel DLC treintje ???

Dan geen reizigerstrein ook, of tekenen voor beide op hetzelfde papier!
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: reizigerstrein Neerpelt-Hamont-(Weert)

Bericht door Bibke »

dentheo schreef:Lagen die toevallig niet dwars tegen één enkel DLC treintje ???

Dan geen reizigerstrein ook, of tekenen voor beide op hetzelfde papier!
Neen dat waren zij niet maar Prorail.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie