Reeks 11, Rust in Vrede

Alles over reizigerstreinen in België.
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: Reeks 11, Rust in Vrede

Bericht door nahoj »

treinfan93 schreef:Uiteraard zijn deze machines nu wel toe aan een revisie/modernisatie ...
Geen enkele HLE 11 zit tegen zijn revisiedatum. Dat het hardnekkige gerucht dat er 'gespaard' werd op onderhoud nu maar eens de kop ingedrukt wordt: HLE 11 kreeg het meest frequent nazicht van alle locomotieven (tijdens zijn periode op de Benelux), en kreeg met normale intervallen revisie, tot op het einde.
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: Reeks 11, Rust in Vrede

Bericht door Retard »

Inderdaad. Ik heb in juli in Brugge nog een HLE 11 gezien die zijn laatste rivisie had gekregen in 2009 :D
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Reeks 11, Rust in Vrede

Bericht door Dieselfreak »

De reeks 11 heeft het slechts 27 jaar volgehouden, terwijl sommige machines van de reeks 23 ruim 55 jaar hun panto tegen de draad hebben gedrukt. Hoe lang zullen die van Siemens reeks 18 over de Belgische spoorwegen bollen?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Wilson
Berichten: 191
Lid geworden op: 03 jun 2009, 22:09
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reeks 11, Rust in Vrede

Bericht door Wilson »

Dieselfreak schreef:De reeks 11 heeft het slechts 27 jaar volgehouden, terwijl sommige machines van de reeks 23 ruim 55 jaar hun panto tegen de draad hebben gedrukt. Hoe lang zullen die van Siemens reeks 18 over de Belgische spoorwegen bollen?
Niet volgehouden. Ze hadden nog veel langer kunnen doorgaan als NS machinisten in hun benelux tijdperk niet met de ventilatie klierden. En als de NMBS ze niet noodgedwongen aan de kant zette.
Groet, Wilson HLE 11 gek
http://www.youtube.com/wilsonhonda
dentheo
Berichten: 8172
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Reeks 11, Rust in Vrede

Bericht door dentheo »

Dieselfreak schreef:De reeks 11 heeft het slechts 27 jaar volgehouden, terwijl sommige machines van de reeks 23 ruim 55 jaar hun panto tegen de draad hebben gedrukt. Hoe lang zullen die van Siemens reeks 18 over de Belgische spoorwegen bollen?
Maar volgens mij zijn het wel kilometerkampioenen.
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Reeks 11, Rust in Vrede

Bericht door Steven »

Inderdaad sommige locs doen meer km op minder jaren dienst dan andere locs op meer jaren dienst.
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Reeks 11, Rust in Vrede

Bericht door Dieselfreak »

Steven schreef:Inderdaad sommige locs doen meer km op minder jaren dienst dan andere locs op meer jaren dienst.
Da's wel waar natuurlijk, het aantal kilometers dat een voertuig aflegt is minstens net zo belangrijk als de leeftijd.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Wilson
Berichten: 191
Lid geworden op: 03 jun 2009, 22:09
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reeks 11, Rust in Vrede

Bericht door Wilson »

Vraagke. Wat is de status van HLE 11 ?
Groet, Wilson HLE 11 gek
http://www.youtube.com/wilsonhonda
Terminus
Berichten: 1126
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: Reeks 11, Rust in Vrede

Bericht door Terminus »

Vanmorgen hing er achteraan een loc type 11 aan een P-trein richting Schaarbeek. Reed iets voor 8u20 Brussel-Noord buiten.
groen1976

Re: Reeks 11, Rust in Vrede

Bericht door groen1976 »

Gisterenavond stond er een HLE 11 in de bundel van Gent-Sint-Pieters.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5318
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Reeks 11, Rust in Vrede

Bericht door Steve »

Wat zou dat te betekenen hebben? :shock:
bobby

Re: Reeks 11, Rust in Vrede

Bericht door bobby »

wat was het nummer van die HLE-11?

1187? de loc die als 'toonzaal model' in Merelbeke is achtergebleven, en welke men probeert rijvaardig te houden om potentiele kopers/huurders(?) een proefrit te kunnen geven?
bobby

Re: Reeks 11, Rust in Vrede

Bericht door bobby »

hoe zit het trouwens met de homologatie voor Nederland? vervalt deze als de loc gedurende een bepaalde tijd niet meer in Holland is geweest?
KurtDS

Re: Reeks 11, Rust in Vrede

Bericht door KurtDS »

1187 staat nu in Schaarbeek, is als voertuig meegekomen met een Ptrein denk ik, hing nog een eindsein aan.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5318
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Reeks 11, Rust in Vrede

Bericht door Steve »

Even vergeten dat die ene nog in Merelbeke stond.

Het kan dan ook gewoon een transfer zijn op weg naar Stockem... zou zomaar kunnen dat ie een van de komende dagen achteraan een P-trein richting Aarlen hangt.
Plaats reactie