Reeks 11, Rust in Vrede
Re: Reeks 11, Rust in Vrede
hmm ik heb dit deze morgen gelezen en toen ik naar school ging heb ik geen enkele T 11 gezien. Toen ik terug naar huis ging ook niet en dan bedacht ik me wanneer de laatste keer het was dat ik een T 11 zag en dat is toch al effe geleden . Ik denk dat de jacht officiëel geopend is om de loc's nog te fotograferen voor het telaat is
Re: Reeks 11, Rust in Vrede
Het einde van de reeks zou voorzien zijn voor eind 2013, niet 2012.
Einde dit jaar zouden wel al enkele exemplaren verdwijnen.
Einde dit jaar zouden wel al enkele exemplaren verdwijnen.
Re: Reeks 11, Rust in Vrede
Zeer goed nieuws.TrainzDr3ver schreef:Zeer triest nieuws
Je kan de NMBS niet kwalijk nemen dat ze die ondingen buiten dienst zetten.
Die machinen zijn tot op de draad versleten, en kosten meer dan dat ze opbrengen.
Ik denk dat er weinig treinbestuurders spijt hebben, dat deze krengen buiten dienst gezet worden.
Re: Reeks 11, Rust in Vrede
Ieder zijn mening. De 800'en vind ik ook maar lelijke krengen die beter zo rap mogelijk van het spoor verdwijnen imho. Dat ze technisch nog OK zijn is tof, maar het oog wil ook wel wat . De 11 is, in zijn kleurstelling, best een mooie loc, en heeft toch een respectabel aantal kilometers gebold. De technische mankementen zijn natuurlijk een andere zaak. Lag het aan het onderhoud, de bestuurders, slecht (Belgisch) ontwerp ... .
Re: Reeks 11, Rust in Vrede
Dit komt uit modernisering vierdelige, en ze hebben ongeveer dezelfde inzet:
Type 21-locomotieven, bouwjaar 1986: 57 per miljoen kilometer. Type 27-locomotieven, bouwjaar 1982: 90 per miljoen kilometer.
Ook uit mijn eigen bevindingen (op gevoel) blijkt dit.
Speciaal hiervoor heb ik mijn onderschrift gewijzigd
Type 21-locomotieven, bouwjaar 1986: 57 per miljoen kilometer. Type 27-locomotieven, bouwjaar 1982: 90 per miljoen kilometer.
Ook uit mijn eigen bevindingen (op gevoel) blijkt dit.
Speciaal hiervoor heb ik mijn onderschrift gewijzigd
Re: Reeks 11, Rust in Vrede
Over welke periode gaan deze cijfers? Want de inzet is lang niet altijd vergelijkbaar geweest.Retard schreef:Dit komt uit modernisering vierdelige, en ze hebben ongeveer dezelfde inzet:
Type 21-locomotieven, bouwjaar 1986: 57 per miljoen kilometer. Type 27-locomotieven, bouwjaar 1982: 90 per miljoen kilometer.
Ook uit mijn eigen bevindingen (op gevoel) blijkt dit.
Speciaal hiervoor heb ik mijn onderschrift gewijzigd
Re: Reeks 11, Rust in Vrede
Ik zie niet direct een verband tussen deze twee termen....Stijn82 schreef:slecht (Belgisch) ontwerp
Re: Reeks 11, Rust in Vrede
Mankementen hadden verschillende oorzaken. Het gebrek aan tijd voor de werkplaats om onderhoud te doen. De rijstijl van voornamelijk Nederlandse treinbestuurders. (de ventilatie meer onderbreken dan nodig). Een meerdpanningsloc is gemiddeld gezien ook iets gevoeliger wegens de verschillende extra toestellen die met elkaar moeten samenwerken en dit onder de verschillende spanningen.
Re: Reeks 11, Rust in Vrede
Dat moet een twee jaar geleden zijn. Ook is de 645 kilogram zware koppeling geen zege geweest voor het frame van 2742-2760.nahoj schreef:Over welke periode gaan deze cijfers? Want de inzet is lang niet altijd vergelijkbaar geweest.Retard schreef:Dit komt uit modernisering vierdelige, en ze hebben ongeveer dezelfde inzet:
Type 21-locomotieven, bouwjaar 1986: 57 per miljoen kilometer. Type 27-locomotieven, bouwjaar 1982: 90 per miljoen kilometer.
Ook uit mijn eigen bevindingen (op gevoel) blijkt dit.
Speciaal hiervoor heb ik mijn onderschrift gewijzigd
Ik hoop natuurlijk dat ze het beide zolang uithouden als de T23.
Re: Reeks 11, Rust in Vrede
Vandaag in de bundel en TW van merelbeke gelopen voor twerk en er stonden 4 T11 achter elkaar en 2 T11 voor de TW = 6 T11 werkloos aan de kant.
Re: Reeks 11, Rust in Vrede
Is er enig overzicht op welke treinen de reeks 11 nu nog te verwachten is? De laatste die ik heb gezien waren de 1181 en 1182, met daartussen een stam M4 op Schaarbeek (ca 16.20 uur) op 10 augustus j.l..
Re: Reeks 11, Rust in Vrede
daarnet heeft de 1183 mijn trein getrokken (8013 Schaarbeek- Gent-sint-pieters)
Re: Reeks 11, Rust in Vrede
Internationaal meerspanningsmaterieel wordt ook zeer intensief gebruikt. Gewoonlijk omdat het aantal commerciële diensten na de aankoop wordt uitgebreid, tot tegen of over de limiet van wat technisch haalbaar is.Steven schreef:Mankementen hadden verschillende oorzaken. Het gebrek aan tijd voor de werkplaats om onderhoud te doen. De rijstijl van voornamelijk Nederlandse treinbestuurders. (de ventilatie meer onderbreken dan nodig). Een meerdpanningsloc is gemiddeld gezien ook iets gevoeliger wegens de verschillende extra toestellen die met elkaar moeten samenwerken en dit onder de verschillende spanningen.
De afstanden zijn ook groter en de snelheden hoger, wat tot meer slijtage leidt.
Het gaat ook om kleine reeksen, waardoor je een kleine groep gespecialiseerd personeel nodig hebt voor besturing en onderhoud, iets waarmee helaas niet altijd even veel rekening gehouden wordt.
Re: Reeks 11, Rust in Vrede
Dan moet je hopen dat het ETCS-plan NIET wordt gehandhaafd. HLE 21-27 krijgen geen ETCS.Retard schreef: Ik hoop natuurlijk dat ze het beide zolang uithouden als de T23.
Re: Reeks 11, Rust in Vrede
Wat betreft de afstanden: volgens mij deed reeks 11 niet echt meer kilometers dan reeks 13 nu in IC A.nahoj schreef:Internationaal meerspanningsmaterieel wordt ook zeer intensief gebruikt. Gewoonlijk omdat het aantal commerciële diensten na de aankoop wordt uitgebreid, tot tegen of over de limiet van wat technisch haalbaar is.Steven schreef:Mankementen hadden verschillende oorzaken. Het gebrek aan tijd voor de werkplaats om onderhoud te doen. De rijstijl van voornamelijk Nederlandse treinbestuurders. (de ventilatie meer onderbreken dan nodig). Een meerdpanningsloc is gemiddeld gezien ook iets gevoeliger wegens de verschillende extra toestellen die met elkaar moeten samenwerken en dit onder de verschillende spanningen.
De afstanden zijn ook groter en de snelheden hoger, wat tot meer slijtage leidt.
Reeks 11 heeft vanaf het begin voor veel hoofdbrekens gezorgd in de werkplaatsen. In feite zijn ze nooit echt opgewassen geweest tegen hun taak. En als er dan in het weekend geen onderhoud wordt gedaan, dan gebeurt het zomaar dat het werkplaatspersoneel na het weekend de helft van de locs voor de deur vindt.
Groetjes,
Rian