Reeks 11, Rust in Vrede

Alles over reizigerstreinen in België.
Sparrow

Re: Reeks 11, Rust in Vrede

Bericht door Sparrow »

Hallo,
Ik heb me aangemeld op dit forum omdat ik op Nederlandse fora geen antwoord kan krijgen op mijn vraag. Ik wil ontzettend graag 1 van de 1100 locs zien en fotograferen. Ik vind dit een prachtige trein die ik alleen ken van het modelspoor. Sinds kort fotografeer ik treinen maar ik ben te laat begonnen met deze hobby om deze trein te zien. Het is echter een van mijn favorieten treinen en ik wil er best een stuk voor reizen vanuit Nederland om er 1 te zien. Ik heb in Amersfoort nog een stuurstand gevonden. De rijtuigen wordt lastig, of ze moeten een keer de stickers van de fyra-rijtuigen afhalen. De loc dacht ik nog in Brussel te kunnen vinden op de P7909 en P8902 maar daar rijdt ie geloof ik al niet meer. 11 staan er nu dus in Stockem en 1 nog in Merelbeke. Ik weet niet over welke locs jullie het hierboven hebben qua zicht- en fotografeerbaarheid, maar is die ene 11.8, de 1187 in Merelbeke nog wel te zien en te fotograferen? Als het goed is staat ie daar voor potentiele kopers om te zien en te testen? Kan je daar, eventueel van een afstand nog foto's van maken of staat ie helemaal verstopt of binnen? En hoe is de situatie in Stockem? Ik hoop dat iemand me aan deze info kan helpen.

En hoe zit het met de geel/groene variant? Die rijden nog wat meer in Belgie toch? De 2700 serie voor zover ik weet, zijn er nog meer? Waar kan ik deze het best gaan fotograferen? Brussel? Antwerpen?
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: Reeks 11, Rust in Vrede

Bericht door Retard »

Hier zijn foto's van de 11'en 12'en in Stockem:

http://www.wallorail.be/actu2013/index. ... our-garage
http://www.wallorail.be/actu2013/index. ... rs-stockem

De reeks 21 (2100) en 27 (2700) kan je het best fotograferen in Brussel, in de spits. Ook zijn er andere stations, zoals Kortrijk of Leuven waar ze veel komen. Ze zijn in totaal met 120, dus ze komen overal waar er 3 Kv hangt!
Sparrow

Re: Reeks 11, Rust in Vrede

Bericht door Sparrow »

Retard schreef:Hier zijn foto's van de 11'en 12'en in Stockem:

http://www.wallorail.be/actu2013/index. ... our-garage
http://www.wallorail.be/actu2013/index. ... rs-stockem

De reeks 21 (2100) en 27 (2700) kan je het best fotograferen in Brussel, in de spits. Ook zijn er andere stations, zoals Kortrijk of Leuven waar ze veel komen. Ze zijn in totaal met 120, dus ze komen overal waar er 3 Kv hangt!
Bedankt voor de info. Over de 1100. Staan ze nog steeds zo in Stockem en zijn ze vanaf de openbare weg of station te zien en fotograferen? Of staan ze verstopt achter andere treinen of andere objecten?

En die 1187 nog in Merelbeke? Staat die vrij en niet te ver van openbare weg of station?

Komen die 2100 en 2700 ook in Antwerpen of Merelbeke?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Reeks 11, Rust in Vrede

Bericht door Steven »

Naar alle waarschijnlijkheid staan alle locs binnen dat is net de reden dat ze naar stockem gegaan zijn. Ze hebben daar nog plaats om iets binnen te zetten.
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: Reeks 11, Rust in Vrede

Bericht door Retard »

1187 zal waarschijnlijk met de 1203 ook in een hangar staan, dit om ze te beschermen tussen grafitti en dergelijke, om potentiële kopers niet af te schrikken.
De reeks 2100 komt veel in Merelbeke, aangezien zij bijna alle treinen verzekeren van de relatie IR f (enkel passage) en ook de meeste P-treinen naar Gent-Sint-Pieters.
De reeks 2700 komt bijna niet naar Merelbeke. Of ze veel naar Antwerpen komen, weet ik niet, maar het is in ieder geval geminderd sinds de massale levering van de nieuwe reeks 18.
Sparrow

Re: Reeks 11, Rust in Vrede

Bericht door Sparrow »

Dus het is zeker dat er nergens meer een reeks 11 loc te fotograferen is? :( Zou zo jammer zijn.
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: Reeks 11, Rust in Vrede

Bericht door Retard »

Op de afscheidsrit, misschien?:

http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=5&t=10687
ostbahnhof
Berichten: 882
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: Reeks 11, Rust in Vrede

Bericht door ostbahnhof »

Heb ik het goed voor dat reeks 13 nu terug meer in reizigersdienst is gekomen nu 11 en 12 eruit zijn?
grts
o
Sparrow

Re: Reeks 11, Rust in Vrede

Bericht door Sparrow »

Retard schreef:Op de afscheidsrit, misschien?:

http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=5&t=10687
Das een goeie, bedankt voor de tip!

Ben wel benieuwd of er hier mensen zijn die wel eens in Merelbeke of Stockem komen en of die eens willen kijken of die 11.8 echt helemaal uit zicht is of mss toch nog wel ergens te zien is?
Stijn82
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 sep 2006, 17:17

Re: Reeks 11, Rust in Vrede

Bericht door Stijn82 »

onze versleten belgische hle11 met 10 miljoen kilometer op de klok is dan toch nog een pak betrouwbaarder dan die italiaanse rommel...
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5318
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Reeks 11, Rust in Vrede

Bericht door Steve »

ostbahnhof schreef:Heb ik het goed voor dat reeks 13 nu terug meer in reizigersdienst is gekomen nu 11 en 12 eruit zijn?
grts
o
Ik zie niet meteen in waar? Alle getrokken treinen van en naar Luxemburg zijn met een 13 omdat dat zo ongeveer de enige nog toegelaten locomotief is. Aansluitend daarbij zijn er een tweetal P-treinparen die op dezelfde lijn rijden maar slechts tot Jemelle of Aarlen (mogelijk in dezelfde omloop??). Enige echt vreemde eend in de bijt lijkt me de P 7095 Dendermonde - Brussel-Luxemburg, die overigens niet echt een terugrit kent (geen idee wat er na aankomst in Brussel-Luxemburg gebeurt met de loc en de slechts 4 M4-rijtuigen.
ostbahnhof
Berichten: 882
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: Reeks 11, Rust in Vrede

Bericht door ostbahnhof »

Steve schreef:
ostbahnhof schreef:Heb ik het goed voor dat reeks 13 nu terug meer in reizigersdienst is gekomen nu 11 en 12 eruit zijn?
grts
o
Ik zie niet meteen in waar? Alle getrokken treinen van en naar Luxemburg zijn met een 13 omdat dat zo ongeveer de enige nog toegelaten locomotief is. Aansluitend daarbij zijn er een tweetal P-treinparen die op dezelfde lijn rijden maar slechts tot Jemelle of Aarlen (mogelijk in dezelfde omloop??). Enige echt vreemde eend in de bijt lijkt me de P 7095 Dendermonde - Brussel-Luxemburg, die overigens niet echt een terugrit kent (geen idee wat er na aankomst in Brussel-Luxemburg gebeurt met de loc en de slechts 4 M4-rijtuigen.
Bedankt Steve,
wist niet dat hij nog gebruikt werd naar Luxemburg, vandaar dat ik even verrast was.
thanks voor de info.
grtz
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: Reeks 11, Rust in Vrede

Bericht door msts.be »

Steve schreef:Enige echt vreemde eend in de bijt lijkt me de P 7095 Dendermonde - Brussel-Luxemburg, die overigens niet echt een terugrit kent (geen idee wat er na aankomst in Brussel-Luxemburg gebeurt met de loc en de slechts 4 M4-rijtuigen.
Rijdt die dan niet gewoon terug naar Schaarbeek via L26 (Etterbeek -> bocht -> Delta -> Schaarbeek) en wordt die daar afgesteld ?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Reeks 11, Rust in Vrede

Bericht door Steven »

die gaat inderdaad naar schaarbeek, de loc gaat nadien alleen door naar Vorst rijtuigen alwaar ze hem vastmaken aan INT97.
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: Reeks 11, Rust in Vrede

Bericht door nahoj »

Stijn82 schreef:onze versleten belgische hle11 met 10 miljoen kilometer op de klok is dan toch nog een pak betrouwbaarder dan die italiaanse rommel...
't Is niet meer dan iets in de 5 miljoen hoor.
Plaats reactie