Testritten M6 op de lijn 2

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5274
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door overweg13 »

Bedankt voor deze melding. Ik had me in de laatste bijdrage op mijn blog http://blog.seniorennet.be/overweg13/ar ... ID=1920140 nog afgevraagd hoe het nu eigenlijk zat met de M6-200, maar als ik het goed begrijp rijden ze op dit moment dus nog geen 200.
Met vriendelijke groet

overweg13
260689
Berichten: 3322
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door 260689 »

overweg13 schreef:Bedankt voor deze melding. Ik had me in de laatste bijdrage op mijn blog http://blog.seniorennet.be/overweg13/ar ... ID=1920140 nog afgevraagd hoe het nu eigenlijk zat met de M6-200, maar als ik het goed begrijp rijden ze op dit moment dus nog geen 200.
Klopt, eerst moeten er aanpassing komen in tal van technische boeken en dergelijke, daarna kan er pas een bericht in de orderboeken verschijnen dat ze vanaf die bepaalde datum mogen rijden aan 200km/h en vooral de dienstregeling aanpassen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door Steven »

De dienstregeling zal men er niet voor aanpassen, in de tijd toen men de snelheid heeft laten zaken naar 170 km/u heeft men dat ook niet gedaan.
rvdborgt
Berichten: 4325
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door rvdborgt »

Steven schreef:De dienstregeling zal men er niet voor aanpassen, in de tijd toen men de snelheid heeft laten zaken naar 170 km/u heeft men dat ook niet gedaan.
Precies. In de praktijk zal het betekenen dat hij beter op tijd zal rijden. De rijtijd op lijn 2 kan op dit moment net gehaald worden als er echt 170 wordt gereden, maar er is dus geen buffer.

Groetjes,
Rian
groentje
Berichten: 7273
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door groentje »

En 1 of 2 minuutjes vertraging is geen uitzondelijk resultaat bij de 400-en. Een vertrek van een ander spoor in Leuven is al genoeg voor een gegarandeerde vertraging.
Klassiekje
Berichten: 552
Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door Klassiekje »

Ze mogen sinds gisteren terug 200. :wink:
Laatst gewijzigd door Klassiekje op 10 jun 2016, 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.
dentheo
Berichten: 8172
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door dentheo »

Enig idee wat er allemaal "getuned" is aan de draaistellen ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5318
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door Steve »

En de hamvraag: rijden ze ook daadwerkelijk weer 200 km/h?

Niet dat het allemaal nog zo veel uitmaakt want zoveel M6'en rijden er nu ook niet meer sinds ze weggehaald zijn van de Eupen - Oostende. Als ik goed tel, gaat het nog maar over een 8-tal doorkomsten per richting per dag, en helemaal niets 's avonds in het weekend omdat de Welkenraedt - Kortrijk dan niet rijdt. Veel gedoe voor weinig dus en ook nogal zuur voor de vele reizigers op de Eupen - Oostende, waar de I11'en vaak opnieuw overvol zitten (zeker ook tijdens het weekend wanneer er weinig alternatieven zijn).
trainlovertje
Berichten: 2345
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door trainlovertje »

Steve schreef:En de hamvraag: rijden ze ook daadwerkelijk weer 200 km/h?

Niet dat het allemaal nog zo veel uitmaakt want zoveel M6'en rijden er nu ook niet meer sinds ze weggehaald zijn van de Eupen - Oostende. Als ik goed tel, gaat het nog maar over een 8-tal doorkomsten per richting per dag, en helemaal niets 's avonds in het weekend omdat de Welkenraedt - Kortrijk dan niet rijdt. Veel gedoe voor weinig dus en ook nogal zuur voor de vele reizigers op de Eupen - Oostende, waar de I11'en vaak opnieuw overvol zitten (zeker ook tijdens het weekend wanneer er weinig alternatieven zijn).
Dan lijkt het me logisch dat ze binnekort weer mogelijks Oostende-Eupen gaan rijden. Of is er een andere reden waarom ze niet meer op die verbinding rijden?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door Steven »

Ik dacht niet dat het de bedoeling was ze weer te verplaatsen. Momenteel zitten ze op de Kortrijk Welkenraedt. Dus tijdens de week bieden deze rijtuigen al extra capaciteit aan tussen Gent en Leuven, de plaats waar deze nodig zijn. De vraag is dus eerder of er nu meer ritten gaan zijn die doorgaan over L2 met deze rijtuigen.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5318
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door Steve »

trainlovertje schreef:
Steve schreef:En de hamvraag: rijden ze ook daadwerkelijk weer 200 km/h?

Niet dat het allemaal nog zo veel uitmaakt want zoveel M6'en rijden er nu ook niet meer sinds ze weggehaald zijn van de Eupen - Oostende. Als ik goed tel, gaat het nog maar over een 8-tal doorkomsten per richting per dag, en helemaal niets 's avonds in het weekend omdat de Welkenraedt - Kortrijk dan niet rijdt. Veel gedoe voor weinig dus en ook nogal zuur voor de vele reizigers op de Eupen - Oostende, waar de I11'en vaak opnieuw overvol zitten (zeker ook tijdens het weekend wanneer er weinig alternatieven zijn).
Dan lijkt het me logisch dat ze binnekort weer mogelijks Oostende-Eupen gaan rijden. Of is er een andere reden waarom ze niet meer op die verbinding rijden?
Ik denk dat het meer een kwestie is van "niet pertinent geacht" (doordat er een aantal nieuwe verbindingen bijgekomen zijn op een groot deel van het traject) eerder dan "niet mogen", want met uitzondering van het (nochtans toegelaten) stukje Welkenraedt - Eupen kom je dagelijks M6'en tegen op het volledige traject. Niettemin vraag ik me af of het een goed idee was om ze weg te halen, want ondanks alles blijf ik veel overvolle I11-stammen zien.
260689
Berichten: 3322
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door 260689 »

Bij mooi weer treinen kunnen ze deze gebruiken in het weekend.
AlexNL
Berichten: 2184
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door AlexNL »

Als ik - als Nederlander - hoor en zie wat voor een moeite jullie erin stoppen om met een dubbeldekker met 200 over HSL2 te rijden kan ik alleen maar jaloers zijn. :wink:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door Steven »

Het is zelfs zo dat ze binnenkort eens er voldoende locomotieven reeks 18 van ETCS zijn voorzien ook 200 kunnen rijden tussen Brussel en Leuven. Dan is het 200 van Brussel tot Luik. (met uitzondering van de zone rond het station van Leuven waar het uiteraard 160 blijft, maar vanwege de stop in het station maakt dat toch niet zoveel uit). Dit is dus enkel geldig voor de treinen met de M6 die 200 mogen rijden, alle andere treinen met M6 blijven uiteraard 160 km/u.
trainlovertje
Berichten: 2345
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door trainlovertje »

Steven schreef:Het is zelfs zo dat ze binnenkort eens er voldoende locomotieven reeks 18 van ETCS zijn voorzien ook 200 kunnen rijden tussen Brussel en Leuven.
Wanneer ongeveer is "binnenkort"? Zou dat nog voor 2016 kunnen zijn?
Plaats reactie