Dan nog zoals er al op de vorige pagina gezegd werd heeft de T 18 nog geen ETCS in dienst . En ook zal dit wellicht niet een hele stam met stickers van Vmax 200km/h zijn . En stel dat het wel zo was dat de T 18 zijn ETCS in dienst had en allemaal de goede rijtuigen had om "200" te mogen rijden ging deze trein nog altijd beperkt geweest zijn tot 170 km/h ... En welke trein was dit dan ?
loic1811 schreef:Dan nog zoals er al op de vorige pagina gezegd werd heeft de T 18 nog geen ETCS in dienst . En ook zal dit wellicht niet een hele stam met stickers van Vmax 200km/h zijn . En stel dat het wel zo was dat de T 18 zijn ETCS in dienst had en allemaal de goede rijtuigen had om "200" te mogen rijden ging deze trein nog altijd beperkt geweest zijn tot 170 km/h ... En welke trein was dit dan ?
op dinsdag 18maart, en het zou de 2217 moeten geweest zijn...
loic1811 schreef:Dan nog zoals er al op de vorige pagina gezegd werd heeft de T 18 nog geen ETCS in dienst . En ook zal dit wellicht niet een hele stam met stickers van Vmax 200km/h zijn . En stel dat het wel zo was dat de T 18 zijn ETCS in dienst had en allemaal de goede rijtuigen had om "200" te mogen rijden ging deze trein nog altijd beperkt geweest zijn tot 170 km/h ... En welke trein was dit dan ?
op dinsdag 18maart, en het zou de 2217 moeten geweest zijn...
Heeft te maken dat ze maandag de stuurpost (65029) in Hasselt hebben ontkoppeld voor wijzigingen in de deurbediening. deze rijd inderdaad met 2 HLE's.
Afgelopen week een 3-tal M6 200 gezien in een dromedaris-samenstelling met 27 GF (denk een IC E of IC K), dus ik denk dat we mogen besluiten dat de M6 200 een snel-snel oplossing was die zijn doel niet bereikt heeft.
Ik stel voor dat men gewoon die terug allemaal degradeert naar 160, en voor die bepaalde ritten die men met die samenstelling rijdt wat meer buffertijd inbouwt om andere treinen op L2 niet in de weg te zitten. Of anders moet men die ritten over L36 laten gaan.
Nog een andere oplossing, maar ééntje die niet echt zal lukken wegens te weinig tractie en te korte perrons is de IC A in de spits te verlengen naar 15 of 16 rijtuigen. Dan moet men wel een extra aantal I10B voor 200 ombouwen. En ik weet niet of die in Brussel-Centraal aan de perrons zal passen..
Men heeft momenteel een tekort aan M6 160 km/u werd hier recent gemeld, dus het overtollig deel M6 200 km/u is daardoor iets meer te zien in de andere treinen. Heeft te maken met aanpassingen of onderhoud volgens ik begrepen heb.
Klopt Steven. 95% zijn we genoodzaakt rijtuigen voor Max 160km/h te gebruiken. Maar die andere 5% mogen we niet gebruiken en heeft invloed daarop. Dit wanneer het rijtuig GO (grondige schouwing) moet krijgen. Daardoor gebeurt het vaak dat we verplicht een rijtuig voor 200km/h moeten inzetten. En inderdaad, we hebben de laatste tijd een croniesch tekort aan M6 160km/h.
msts.be schreef:Nog een andere oplossing, maar ééntje die niet echt zal lukken wegens te weinig tractie en te korte perrons is de IC A in de spits te verlengen naar 15 of 16 rijtuigen. Dan moet men wel een extra aantal I10B voor 200 ombouwen. En ik weet niet of die in Brussel-Centraal aan de perrons zal passen..
Waarom zo moeilijk doen, als men in de nieuwe dienstregeling nu eens zou zorgen voor een ontdubbeling van de IC-A door een tweede snelle trein met stops in Brussel,Leuven, Luik en Verviers te maken? Dan kan je het vol spreiden over 2 treinen ipv dure aanpassingen aan materiaal of infra te moeten doen.
Gaat men op de IC01 vanaf december dan evenveel I11s gebruiken als nu, of gaat men het aantal verminderen naar bijvoorbeeld 9 om die dan bijkomend te geven aan de IC12 met dat de IC12 nu ook zo goed als hetzelfde traject rijdt?
BVG1988 schreef:Ik heb gisteren ook de korte stam gezien op de IC A 542 in Brussel-Zuid. Ik dacht eerst dat het andere trein was, maar dan zag ik op Railtime dat het toch de 542 was.
Er is gisteren terug een rijtuigen stel met 9 HV type M6 max 200km/h vertrokken van Kortrijk naar Oostende en dit voor een 4e rijtuigenstel te vormen op de IC-A.
Begrijp ik dan goed dat er dus nog een omloop I11 vervangen gaat worden in de IC-A, en dat ondanks de lagere maximumsnelheid op dit moment? Ik zie wel dat het de DRGL aardig kan halen ...
BVG1988 schreef:Ik heb gisteren ook de korte stam gezien op de IC A 542 in Brussel-Zuid. Ik dacht eerst dat het andere trein was, maar dan zag ik op Railtime dat het toch de 542 was.
Er is gisteren terug een rijtuigen stel met 9 HV type M6 max 200km/h vertrokken van Kortrijk naar Oostende en dit voor een 4e rijtuigenstel te vormen op de IC-A.
Begrijp ik dan goed dat er dus nog een omloop I11 vervangen gaat worden in de IC-A, en dat ondanks de lagere maximumsnelheid op dit moment? Ik zie wel dat het de DRGL aardig kan halen ...
Dat 4e rijtuigenstel moest normaal al van in april in voege treden maar wegens een tekort aan M6 200km/h was dit uitgesteld. Voordeel is wel. Met de zomer is dit wel een comfort verhoging voor de reizigers die naar de kust willen gaan .
Intussen zijn we meer dan een halfjaar verder, na de troubles rond de 200 km/h met de M6... is er nog enige progressie te melden? Eerder was er nog sprake van een relatief snelle oplossing voor het probleem.
Ik veronderstel dat de nieuwe dienstregeling sowieso als een soort deadline moet worden gezien? De rittijden zijn immers krapper... Waar de IC-A nu 37 minuten heeft tussen het vertrek in Luik-Guillemins en dat in Leuven (waarvan 3 minuten stilstand), zullen de beide IC's in de nieuwe dienstregeling "slechts" 33 minuten hebben, waarvan 2 tot 3 minuten stilstand in Leuven. Het wordt dus allemaal minder ruim dan vandaag, al blijft er in Luik een vrij royale stilstand van 5 minuten die kan helpen om een kleine vertragingen in te lopen.
Steve schreef:Intussen zijn we meer dan een halfjaar verder, na de troubles rond de 200 km/h met de M6... is er nog enige progressie te melden? Eerder was er nog sprake van een relatief snelle oplossing voor het probleem.
Ik veronderstel dat de nieuwe dienstregeling sowieso als een soort deadline moet worden gezien? De rittijden zijn immers krapper... Waar de IC-A nu 37 minuten heeft tussen het vertrek in Luik-Guillemins en dat in Leuven (waarvan 3 minuten stilstand), zullen de beide IC's in de nieuwe dienstregeling "slechts" 33 minuten hebben, waarvan 2 tot 3 minuten stilstand in Leuven. Het wordt dus allemaal minder ruim dan vandaag, al blijft er in Luik een vrij royale stilstand van 5 minuten die kan helpen om een kleine vertragingen in te lopen.
Luik - Leuven kan met M6 in 30-31 minuten worden gereden. Er blijft dus wel buffer over.