Testritten M6 op de lijn 2
Re: Testritten M6 op de lijn 2
De M6 HV voor 200km/h mogen sinds kort MAX 180km/h rijden! Wat alweer terug een stapje dichter is.
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Dat bericht van die 180km/u is bij de treinbestuurders te Brussel zuid nog niet officieel verschenen.
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Raar het staat in de berichten van de treinbegeleiders in depot Sint-Niklaas. Vandaar dat ik het weet. (Wou het eerst zelf ook niet geloven)Steven schreef:Dat bericht van die 180km/u is bij de treinbestuurders te Brussel zuid nog niet officieel verschenen.
Testritten M6 op de lijn 2
Zolang de treinbestuurders dit zelf niet in een bericht hebben ontvangen is het van weinig nut
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Blijkbaar. Want bij navraag bij de collega's in Kortrijk hebben ze die nota allemaal op de IDA gekregen.groentje schreef:De administratie heeft een vermoedelijke vertraging van...
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Alle berichten worden lokaal verdeeld. Soms zit er echt weken tussen. Dat Kortrijk deze info heeft zal niet zoveel verschil maken. Die mensen rijden niet op L2
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Zit er geen personeel van Kortrijk op IC12 dan?Steven schreef:Alle berichten worden lokaal verdeeld. Soms zit er echt weken tussen. Dat Kortrijk deze info heeft zal niet zoveel verschil maken. Die mensen rijden niet op L2
Groetjes,
Rian
Re: Testritten M6 op de lijn 2
ja maar die rijden enkel maar niet over L2, ze bezitten geen kennis van TBL2, is een vorm van besparen. Geen lijnkennis, geen opleiding. Brussel Zuid en Luik Guillemins hebben die kennis wel om deze treinen verder te verzekeren.
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Treinbegeleiders van Kortrijk hebben wel diensten op die verbinding!Steven schreef:ja maar die rijden enkel maar niet over L2, ze bezitten geen kennis van TBL2, is een vorm van besparen. Geen lijnkennis, geen opleiding. Brussel Zuid en Luik Guillemins hebben die kennis wel om deze treinen verder te verzekeren.
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Wat is eigenlijk de laatste stand van zaken omtrent de M6 op de HSL? Zullen ze ooit nog 200 km/h rijden of zijn ze gedoemd om tot de rest der dagen hooguit 170 km/h te rijden? Zou het in dat laatste geval niet interessanter zijn om de hele M6-vloot alsnog in te zetten in plaats van een speciaal subreeksje te behouden (met alle verminderde flexibiliteit die daarbij hoort)?
Het valt me wel op dat er heel wat dergelijke rijtuigen buiten de IC Welkenraedt - Kortrijk rijden, in principe de enige waar ze echt nodig zijn. Op bijvoorbeeld de Kortrijk - Sint-Niklaas bestaan sommige stammen voor wel de helft uit 200-rijtuigen.
Het valt me wel op dat er heel wat dergelijke rijtuigen buiten de IC Welkenraedt - Kortrijk rijden, in principe de enige waar ze echt nodig zijn. Op bijvoorbeeld de Kortrijk - Sint-Niklaas bestaan sommige stammen voor wel de helft uit 200-rijtuigen.
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Sinds de laatste dienstregeling zijn er ook veel minder M6-ritten aan 200km/h nodig. Het volk is veel beter gespreid tussen Verviers en Gent, waardoor de I11 volstaan. Ik geloof dat er nog maar 2 stammen M6 rondrijden op de IC Kortrijk-Welkenraedt.
Re: Testritten M6 op de lijn 2
De 428, 416 en 417 zijn in ieder geval nog met M6. 428 en 416 zijn dezelfde omloop, dus dat zijn 2 stammen. De 437 en de 438 zijn meen ik ook nog steeds M6 en dan hebben we het toch nog steeds over 4 stammen.Shrek schreef:Sinds de laatste dienstregeling zijn er ook veel minder M6-ritten aan 200km/h nodig. Het volk is veel beter gespreid tussen Verviers en Gent, waardoor de I11 volstaan. Ik geloof dat er nog maar 2 stammen M6 rondrijden op de IC Kortrijk-Welkenraedt.
Het klopt wel dat de 400 niet overbevolkt is, al moet ik zeggen dat steeds meer mensen hem beginnen te vinden, zeker na de zomervakantie.
De meeste 400'en rijden richting Kortrijk overigens niet meer via Merelbeke. Na enkele maanden waren er al aanpassingen en sinds juni rijdt ook de 428 rechtstreeks. Het is in ieder geval goed voor mijn stiptheid. Alleen de 435 en de 436 rijden nog via Merelbeke, aan de dienstregeling te zien.
Groetjes,
Rian, vaste bewoner van de 428 en 417 (beide 8 maal M6).
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Heren,
Er zijn nog steeds testen bezig met de bogie's. Dit kan je zien aan de wieldoppen. Je hebt rijtuigen met groene wieldoppen en rode wieldoppen. Wielprofiel M en P. Er zijn 5 rijtuigstammen van 8XM6 en 2xT18. Er blijven 3 rijtuigstammen in Kortrijk en 2 rijtuigstammen in Welkenreadt overnachten.
Er zijn nog steeds testen bezig met de bogie's. Dit kan je zien aan de wieldoppen. Je hebt rijtuigen met groene wieldoppen en rode wieldoppen. Wielprofiel M en P. Er zijn 5 rijtuigstammen van 8XM6 en 2xT18. Er blijven 3 rijtuigstammen in Kortrijk en 2 rijtuigstammen in Welkenreadt overnachten.
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Bij deze kan ik het goede nieuws melden dat alle rijtuigen M6 voor 200km/h nieuwe schokdempers gekregen hebben. Dit wil zeggen dat er vermoedelijk vanaf de zomerdienstregeling (nota bene 12 juni) aan 200km/h kan gereden worden met de M6. Dit is mij vannacht mede gedeeld door de planning van OP Kortrijk die deze rijtuigen in bezit heeft. Eindelijk komt er een einde aan die hele historie die vooraf ging. Het plaatsten van de nieuwe schokdempers heeft 2 maand geduurd. Wat vooraf ging wil ik jullie besparen want ze hebben heel wat moeten verzetten om tot dit resultaat te komen.