Testritten M6 op de lijn 2

Alles over reizigerstreinen in België.
260689
Berichten: 3325
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door 260689 »

De M6 HV voor 200km/h mogen sinds kort MAX 180km/h rijden! Wat alweer terug een stapje dichter is.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door Steven »

Dat bericht van die 180km/u is bij de treinbestuurders te Brussel zuid nog niet officieel verschenen.
260689
Berichten: 3325
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door 260689 »

Steven schreef:Dat bericht van die 180km/u is bij de treinbestuurders te Brussel zuid nog niet officieel verschenen.
Raar het staat in de berichten van de treinbegeleiders in depot Sint-Niklaas. Vandaar dat ik het weet. (Wou het eerst zelf ook niet geloven)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door Steven »

Zolang de treinbestuurders dit zelf niet in een bericht hebben ontvangen is het van weinig nut ;-)
groentje
Berichten: 7273
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door groentje »

De administratie heeft een vermoedelijke vertraging van... :mrgreen:
260689
Berichten: 3325
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door 260689 »

groentje schreef:De administratie heeft een vermoedelijke vertraging van... :mrgreen:
Blijkbaar. Want bij navraag bij de collega's in Kortrijk hebben ze die nota allemaal op de IDA gekregen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door Steven »

Alle berichten worden lokaal verdeeld. Soms zit er echt weken tussen. Dat Kortrijk deze info heeft zal niet zoveel verschil maken. Die mensen rijden niet op L2
rvdborgt
Berichten: 4326
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door rvdborgt »

Steven schreef:Alle berichten worden lokaal verdeeld. Soms zit er echt weken tussen. Dat Kortrijk deze info heeft zal niet zoveel verschil maken. Die mensen rijden niet op L2
Zit er geen personeel van Kortrijk op IC12 dan?

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door Steven »

ja maar die rijden enkel maar niet over L2, ze bezitten geen kennis van TBL2, is een vorm van besparen. Geen lijnkennis, geen opleiding. Brussel Zuid en Luik Guillemins hebben die kennis wel om deze treinen verder te verzekeren.
260689
Berichten: 3325
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door 260689 »

Steven schreef:ja maar die rijden enkel maar niet over L2, ze bezitten geen kennis van TBL2, is een vorm van besparen. Geen lijnkennis, geen opleiding. Brussel Zuid en Luik Guillemins hebben die kennis wel om deze treinen verder te verzekeren.
Treinbegeleiders van Kortrijk hebben wel diensten op die verbinding!
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5318
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door Steve »

Wat is eigenlijk de laatste stand van zaken omtrent de M6 op de HSL? Zullen ze ooit nog 200 km/h rijden of zijn ze gedoemd om tot de rest der dagen hooguit 170 km/h te rijden? Zou het in dat laatste geval niet interessanter zijn om de hele M6-vloot alsnog in te zetten in plaats van een speciaal subreeksje te behouden (met alle verminderde flexibiliteit die daarbij hoort)?

Het valt me wel op dat er heel wat dergelijke rijtuigen buiten de IC Welkenraedt - Kortrijk rijden, in principe de enige waar ze echt nodig zijn. Op bijvoorbeeld de Kortrijk - Sint-Niklaas bestaan sommige stammen voor wel de helft uit 200-rijtuigen.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door Shrek »

Sinds de laatste dienstregeling zijn er ook veel minder M6-ritten aan 200km/h nodig. Het volk is veel beter gespreid tussen Verviers en Gent, waardoor de I11 volstaan. Ik geloof dat er nog maar 2 stammen M6 rondrijden op de IC Kortrijk-Welkenraedt.
rvdborgt
Berichten: 4326
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door rvdborgt »

Shrek schreef:Sinds de laatste dienstregeling zijn er ook veel minder M6-ritten aan 200km/h nodig. Het volk is veel beter gespreid tussen Verviers en Gent, waardoor de I11 volstaan. Ik geloof dat er nog maar 2 stammen M6 rondrijden op de IC Kortrijk-Welkenraedt.
De 428, 416 en 417 zijn in ieder geval nog met M6. 428 en 416 zijn dezelfde omloop, dus dat zijn 2 stammen. De 437 en de 438 zijn meen ik ook nog steeds M6 en dan hebben we het toch nog steeds over 4 stammen.

Het klopt wel dat de 400 niet overbevolkt is, al moet ik zeggen dat steeds meer mensen hem beginnen te vinden, zeker na de zomervakantie.

De meeste 400'en rijden richting Kortrijk overigens niet meer via Merelbeke. Na enkele maanden waren er al aanpassingen en sinds juni rijdt ook de 428 rechtstreeks. Het is in ieder geval goed voor mijn stiptheid. Alleen de 435 en de 436 rijden nog via Merelbeke, aan de dienstregeling te zien.

Groetjes,
Rian, vaste bewoner van de 428 en 417 (beide 8 maal M6).
260689
Berichten: 3325
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door 260689 »

Heren,

Er zijn nog steeds testen bezig met de bogie's. Dit kan je zien aan de wieldoppen. Je hebt rijtuigen met groene wieldoppen en rode wieldoppen. Wielprofiel M en P. Er zijn 5 rijtuigstammen van 8XM6 en 2xT18. Er blijven 3 rijtuigstammen in Kortrijk en 2 rijtuigstammen in Welkenreadt overnachten.
260689
Berichten: 3325
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door 260689 »

Bij deze kan ik het goede nieuws melden dat alle rijtuigen M6 voor 200km/h nieuwe schokdempers gekregen hebben. Dit wil zeggen dat er vermoedelijk vanaf de zomerdienstregeling (nota bene 12 juni) aan 200km/h kan gereden worden met de M6. Dit is mij vannacht mede gedeeld door de planning van OP Kortrijk die deze rijtuigen in bezit heeft. Eindelijk komt er een einde aan die hele historie die vooraf ging. Het plaatsten van de nieuwe schokdempers heeft 2 maand geduurd. Wat vooraf ging wil ik jullie besparen want ze hebben heel wat moeten verzetten om tot dit resultaat te komen.
Plaats reactie