Testritten M6 op de lijn 2

Alles over reizigerstreinen in België.
Mechanik
Berichten: 358
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:21
Locatie: FTN

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door Mechanik »

blijkbaar waren de testritten bevredigend met uitzondering van, de stuurstandrijtuigen waarbij op bepaalde punten de "kritieke" grnes bijna benaderd werd, daar zal nog verder studiewerk aan voorafgaan.
Tevens zou de L37 geschikt zijn gemaakt voor M6'en en zijn de verbodsbordjes al verwijderd ...
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door Robin »

nahoj schreef:Er wordt overigens wel degelijk intern gecommuniceerd over projecten in uitvoer, voor het grote publiek er iets van ziet. Bv. via Connect.

Maar gewoonlijk niet vòòr er enige zekerheid is.


Om te besluiten met een extravagante vergelijking: hoeveel zou Apple intern communiceren over pakweg zijn nieuwe Iphone, voor de officiële lancering?
Er word over gecommuniceerd, aan alleen diegene die het moeten weten :roll: .
Zulke testritten zullen wel worden gedaan door een instructeur en met de nodige ing's bij.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5316
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door Steve »

Mechanik schreef:blijkbaar waren de testritten bevredigend met uitzondering van, de stuurstandrijtuigen waarbij op bepaalde punten de "kritieke" grnes bijna benaderd werd, daar zal nog verder studiewerk aan voorafgaan.
Tevens zou de L37 geschikt zijn gemaakt voor M6'en en zijn de verbodsbordjes al verwijderd ...
De kritieke grens in welk opzicht? Afstand tot de wasdraad?
Mechanik
Berichten: 358
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:21
Locatie: FTN

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door Mechanik »

dat werd me niet verteld en ik vermoed dat betrokken persoon het ook niet wist, hij wist wel te vertellen dat de rijtuigen uitermate stabiel bleven, zelfs zonder de laterale schokdempers ...
neigezug

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door neigezug »

Tussen Olten en Bern rijdt de SBB ook met dubbeldekkers aan 200 km/h over de Neubaustrecke (HSL).
Heel comfortabel ondanks deze treinen iook al meer dan 10 jaar oud zijn.
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door msts.be »

neigezug schreef:Tussen Olten en Bern rijdt de SBB ook met dubbeldekkers aan 200 km/h over de Neubaustrecke (HSL).
Heel comfortabel ondanks deze treinen iook al meer dan 10 jaar oud zijn.
Ja, maar die hebben wel FIAT-SIG 725 draaistellen. Dat zijn verder ontwikkelde Fiat-draaistellen (zoals onder onze I6/I10), maar standaard met luchtvering uitgevoerd. Zelfde draaistellen zijn ook onder de DB IC-stuurrijtuigen en de ex-Metropolitan rijtuigen te vinden, die dagelijks op lange afstanden 200 km/u of sneller (ex-Metropolitan) rijden.
Mechanik schreef:dat werd me niet verteld en ik vermoed dat betrokken persoon het ook niet wist, hij wist wel te vertellen dat de rijtuigen uitermate stabiel bleven, zelfs zonder de laterale schokdempers ...
Mmm, en ik dacht dat net dát het zwakke punt was van de M6. Vind het raar in ieder geval, misschien kan het comfort wel goed zijn, maar ik vind het geluidsniveau van de M6 op L25 (dus 140 km/u) veel te luid. En dan rijden we nog geen 200 hé. Als men dus ooit van plan is dit dagdagelijks te doen, moet hier een oplossing voor gezocht worden. Geen sinecure voor bijna 400 rijtuigen.. :roll:
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door dentheo »

Mechanik schreef:blijkbaar waren de testritten bevredigend met uitzondering van, de stuurstandrijtuigen waarbij op bepaalde punten de "kritieke" grnes bijna benaderd werd, daar zal nog verder studiewerk aan voorafgaan.
Zijn de stuurrijtuigen "veel" zwaarder en op dezelfde draaistellen ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door Robin »

dentheo schreef:
Mechanik schreef:blijkbaar waren de testritten bevredigend met uitzondering van, de stuurstandrijtuigen waarbij op bepaalde punten de "kritieke" grnes bijna benaderd werd, daar zal nog verder studiewerk aan voorafgaan.
Zijn de stuurrijtuigen "veel" zwaarder en op dezelfde draaistellen ?
Op belrail zou het blijkbaar maar 'enkele' 100 kilos schelen.
http://www.belrail.be/F/fiches/car/inde ... page=fiche
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door dentheo »

Dan is een stuurpost lichter dan ik dacht.
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5316
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door Steve »

Lijkt me inderdaad peanuts, enkele honderden kilo is het equivalent van een paar reizigers meer of minder... en dergelijke variatie kan steeds voorkomen.

Daar komt nog bij dat het stuurstandrijtuig gezien z'n positie meestal minder goed gevuld is dan de middelste rijtuigen, dus wellicht zal het op die manier zelfs een stukje lichter zijn dan de rest.
Mechanik
Berichten: 358
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:21
Locatie: FTN

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door Mechanik »

vergeet niet dat de vorm van de stuurpost ook misschien een invloed kan hebben?
pietmol

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door pietmol »

Is er ondertussen al iets geweten over het vervolg van dit project?
carlos

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door carlos »

Mechanik schreef:blijkbaar waren de testritten bevredigend met uitzondering van, de stuurstandrijtuigen waarbij op bepaalde punten de "kritieke" grnes bijna benaderd werd, daar zal nog verder studiewerk aan voorafgaan.
Tevens zou de L37 geschikt zijn gemaakt voor M6'en en zijn de verbodsbordjes al verwijderd ...


wanneer komt de M6 op de Oostende-Eupen?

mss kunnen ze hem in Luik splitsten zodat slechts de helft van de trein het ganse traject moet doen
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door Steven »

Laat dat splitsen maar zo, van alle verbindingen die ik ken zijn de verbindingen die gesplitst worden vertragingsgevoelig.
groentje
Berichten: 7272
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door groentje »

Als een van de delen wordt afgesteld en niet naar een andere bestemming moet, is het probleem wel minder groot. Als het langer duurt dan normaal, dan splits je niet, en klaar.
Plaats reactie