Testritten M6 op de lijn 2
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Ze gaan blijkbaar werken uitvoeren op de lijn 37 om daar met M6en te kunnen gaan rijden op de as Eupen- Oostende
Het zou waarschijnlijk pas gedaan zijn tegen december 2015
http://www.lameuse.be/714002/article/re ... esse%22%7D
Het zou waarschijnlijk pas gedaan zijn tegen december 2015
http://www.lameuse.be/714002/article/re ... esse%22%7D
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Begrijpelijk. De IC-A is een van de grote assen, met veel reizigers, waar de I11-en eigenlijk niet voor geschikt zijn. Maar M6 is niet mogelijk als je verder dan Luik wil, of over lijn 2...
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Er zou vanaf 2014 ook een tweede IC naar Verviers rijden, het is dus nog niet zeker dat het voor de IC-A is dat deze werken nu gebeuren.groentje schreef:Begrijpelijk. De IC-A is een van de grote assen, met veel reizigers, waar de I11-en eigenlijk niet voor geschikt zijn. Maar M6 is niet mogelijk als je verder dan Luik wil, of over lijn 2...
En wat de M6 op L2 betreft: ETCS op lijn 2 zit nog maar in de studiefase, voor 2015 kan je daar dus nog niet met M6'en gaan rondvliegen.
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Toch zal het er ooit van moeten komen, die dubbeldekkers op lijn 2. In de spits is er gewoon niet voldoende plaats meer met enkeldeksmaterieel, en dat dreigt er niet op te verbeteren. Het lijkt me een van de redenen waarom er toch vaart wordt gezet achter die ETCS-studie (en -invoering?) op lijn 2, alsook met de werken op lijn 37 naarstig wordt doorgedaan.
Re: Testritten M6 op de lijn 2
En tegen dan heeft de T 18 misschien al ETCS ? En kunnen ze (tijdelijk ) met 2 locs in TS rijden ? Ik ben er wel voorstander van zoals groentje al aangeeft de reizigers groei zal blijven aannemen ...
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Die ETCS op lijn 2 is niet specifiek voor de M6 hoor. Zowel B-technics als de DB als Thalys vragen daarom.groentje schreef:Toch zal het er ooit van moeten komen, die dubbeldekkers op lijn 2. In de spits is er gewoon niet voldoende plaats meer met enkeldeksmaterieel, en dat dreigt er niet op te verbeteren. Het lijkt me een van de redenen waarom er toch vaart wordt gezet achter die ETCS-studie (en -invoering?) op lijn 2, alsook met de werken op lijn 37 naarstig wordt doorgedaan.
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Nee, maar het is momenteel wel het enige Belgische dubbeldeksmaterieel dat ik nog enigszins over een HSL zou durven sturen.
En een uniek systeem onderhouden is op termijn ook duurder dan een nieuw systeem installeren dat op termijn toch overal moet worden ingevoerd.
En een uniek systeem onderhouden is op termijn ook duurder dan een nieuw systeem installeren dat op termijn toch overal moet worden ingevoerd.
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Tiens, de IC-F uit Quiévrain reed op een gegeven moment toch (gedeeltelijk) verder naar Verviers? Wat is daar nu precies weer de geschiedenis van?Shrek schreef:Er zou vanaf 2014 ook een tweede IC naar Verviers rijden, het is dus nog niet zeker dat het voor de IC-A is dat deze werken nu gebeuren.groentje schreef:Begrijpelijk. De IC-A is een van de grote assen, met veel reizigers, waar de I11-en eigenlijk niet voor geschikt zijn. Maar M6 is niet mogelijk als je verder dan Luik wil, of over lijn 2...
En wat de M6 op L2 betreft: ETCS op lijn 2 zit nog maar in de studiefase, voor 2015 kan je daar dus nog niet met M6'en gaan rondvliegen.
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Die deed dat op de momenten de IC A nog deels naar Keulen reed en toen geen stilstanden deed in verviers en welkenraedt.Steve schreef: Tiens, de IC-F uit Quiévrain reed op een gegeven moment toch (gedeeltelijk) verder naar Verviers? Wat is daar nu precies weer de geschiedenis van?
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Niet in Welkenraedt, maar van de IC A die niet stopt in Verviers (Centraal dan wel), heb ik nooit gehoord.
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Dat was het geval normaal tot 2002, december 2003 ging de L2 open en is het huidige systeem in voege gekomen met de IC A die altijd naar Eupen ging.Retard schreef:Niet in Welkenraedt, maar van de IC A die niet stopt in Verviers (Centraal dan wel), heb ik nooit gehoord.
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Alle IC A's (of IC B's tot 1998) hebben altijd gestopt in Verviers, of ze nu naar Keulen of Eupen gingen. Zal het morgen eens inscannen.
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Moet ik zelf eens nazien, kan zijn dat ik het slecht onthouden heb, maar het zat zo in mijn geheugen dat de IC F doorreed net omdat de de IC A niet in Verviers stopte. Welkenraedt viel volledig uit de boot voor die IC F.Retard schreef:Alle IC A's (of IC B's tot 1998) hebben altijd gestopt in Verviers, of ze nu naar Keulen of Eupen gingen. Zal het morgen eens inscannen.
Re: Testritten M6 op de lijn 2
M6 zal vanaf december dit jaar ingezet worden op enkele IC-A verbindingen, via L2 aan 200km/h, ingesloten tussen 2 HLE18 (hoewel het kunnen inzetten van M6 op L37 wellicht een bepalende factor zal worden (uitstel of beperking van het traject)).
Als alles vlot blijft lopen, kan inzet zelfs al verwacht worden op L2 op enkele P-treinen vanaf september.
De aangepaste rijtuigen zullen overigens goed herkenbaar zijn.
Het hierboven aangehaald artikel is onduidelijk: het citaat van Infrabel spreekt over het mogelijk maken van M6 in die tunnel vanaf december; de tekst over werken die 2 jaar zullen duren.
Als alles vlot blijft lopen, kan inzet zelfs al verwacht worden op L2 op enkele P-treinen vanaf september.
De aangepaste rijtuigen zullen overigens goed herkenbaar zijn.
Het hierboven aangehaald artikel is onduidelijk: het citaat van Infrabel spreekt over het mogelijk maken van M6 in die tunnel vanaf december; de tekst over werken die 2 jaar zullen duren.
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Als er M6 in IC-A gaat rijden, zullen die ritten voorlopig in Verviers geknipt moeten worden.
IC-0 lijkt me ook een kanshebber. P-treinen zijn er niet op L2.
IC-0 lijkt me ook een kanshebber. P-treinen zijn er niet op L2.