Testritten M6 op de lijn 2

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door Steven »

De eerste zijn er al mee uitgerust, mensen van Oostende hebben de eerste er al mee gedaan. Hoe snel men de andere zijn update geeft weet ik niet.
Commendatore
Berichten: 120
Lid geworden op: 15 feb 2010, 10:34

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door Commendatore »

AlexNL schreef:Als ik - als Nederlander - hoor en zie wat voor een moeite jullie erin stoppen om met een dubbeldekker met 200 over HSL2 te rijden kan ik alleen maar jaloers zijn. :wink:
*knip*
Laatst gewijzigd door Commendatore op 30 jun 2016, 10:56, 2 keer totaal gewijzigd.
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door groentje »

Smaken en kleuren, ik vind de NMBS-interieurs dodelijk saai en verlicht als operatiezalen. De I11 en MS96 moeten zowat de laatste geweest zijn waar er kleur werd gebruikt...
De zetels in de Virms zijn niet mijn favorieten, en ik mis zonnewering in alle Nederlandse treinen. Maar niet de discrete versieringen die vandaag uit de gemoderniseerde treinen wordt gesloopt en zelfs nooit aanwezig waren in de nieuwe.
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door nahoj »

dentheo schreef:Enig idee wat er allemaal "getuned" is aan de draaistellen ?
Zoals ik eerder schreef in dit topic: het probleem zat in de ophanging, die op punt gesteld moest worden. De scholdempers werden vervangen.
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door nahoj »

trainlovertje schreef:
Steve schreef:En de hamvraag: rijden ze ook daadwerkelijk weer 200 km/h?

Niet dat het allemaal nog zo veel uitmaakt want zoveel M6'en rijden er nu ook niet meer sinds ze weggehaald zijn van de Eupen - Oostende. Als ik goed tel, gaat het nog maar over een 8-tal doorkomsten per richting per dag, en helemaal niets 's avonds in het weekend omdat de Welkenraedt - Kortrijk dan niet rijdt. Veel gedoe voor weinig dus en ook nogal zuur voor de vele reizigers op de Eupen - Oostende, waar de I11'en vaak opnieuw overvol zitten (zeker ook tijdens het weekend wanneer er weinig alternatieven zijn).
Dan lijkt het me logisch dat ze binnekort weer mogelijks Oostende-Eupen gaan rijden. Of is er een andere reden waarom ze niet meer op die verbinding rijden?
Als je M6 op Oostende-eupen wil, moeten er I11 op Kortrijk-Welkenraedt. Om de nodige capaciteit te bekomen met I11, voor die verbinding, moet je de trein 12 rijtuigen meegeven. De weinige perrons in Gent-Sint-Pieters die een dergelijke lange trein kunnen ontvangen, zijn niet bereikbaar vanaf L.75 Kortrijk-Gent.
Deze struikelblok was reeds de reden in december 2014 om geen M6 op Eupen-Oostende te kunnen inzetten.

Ik vermoed dat dit echter op lange termijn toch zal veranderen (materieelverschuivingen op lange termijn, project Gent-Sint-Pieters,...).
Paul
Berichten: 1285
Lid geworden op: 09 feb 2008, 22:57
Locatie: FNU
Contacteer:

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door Paul »

I11 is het meest comfortabele reizigersmaterieel dat de NMBS momenteel in de aanbieding heeft.
Ik hoop dan ook dat deze rijtuigen nog lang ingezet zullen blijven op de enige lange-afstandsverbinding in ons land die de naam IC waardig is...

Paul
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door overweg13 »

Daar ben ik het volmondig mee eens. Wat zou trouwens de zin zijn van een omwisseling. Een bestaand (?) probleem verschuiven?
Met vriendelijke groet

overweg13
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door trainlovertje »

overweg13 schreef:Daar ben ik het volmondig mee eens. Wat zou trouwens de zin zijn van een omwisseling. Een bestaand (?) probleem verschuiven?
Naar mijn ervaring is de IC 01 steeds drukker bezet, en M6 kan hogere capaciteiten bieden.
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door nahoj »

trainlovertje schreef:
overweg13 schreef:Daar ben ik het volmondig mee eens. Wat zou trouwens de zin zijn van een omwisseling. Een bestaand (?) probleem verschuiven?
Naar mijn ervaring is de IC 01 steeds drukker bezet, en M6 kan hogere capaciteiten bieden.
Op Gent-Brussel-Luik kan je eventueel discussiëren over het verschil in capaciteitsnoodzaak tussen Oostende-Eupen en Kortrijk-Welkenraedt, maar bij mooi weer vormen de I11 richting kust een reëel probleem.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door overweg13 »

nahoj schreef: Op Gent-Brussel-Luik kan je eventueel discussiëren over het verschil in capaciteitsnoodzaak tussen Oostende-Eupen en Kortrijk-Welkenraedt, maar bij mooi weer vormen de I11 richting kust een reëel probleem.
Bij mooi weer vormen álle samenstellingen een probleem. Het komt er dan op aan de reizigers (vanaf Leuven) naar minder bezette treinen af te leiden. Zelfs dan is die onophoudelijke stroom naar de kust niet te stoppen.
Met vriendelijke groet

overweg13
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door trainlovertje »

Ik heb nu toch al een aantal keer I11 stammen op de Kortrijk - Welkenraedt verbinding zien rijden, weliswaar met slechts 10 ipv 12 rijtuigen. M6 op Eupen - Oostende ben ik nog niet tegengekomen.
260689
Berichten: 3301
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door 260689 »

trainlovertje schreef:Ik heb nu toch al een aantal keer I11 stammen op de Kortrijk - Welkenraedt verbinding zien rijden, weliswaar met slechts 10 ipv 12 rijtuigen. M6 op Eupen - Oostende ben ik nog niet tegengekomen.
Klopt E408 komt van FSD via LK naar GWK. Overdag doe die 1 a 2 H/T GWK - LK en gaan op het einde van de dag keert die terug onder E440 GWK - LK - FSD.
Plaats reactie