Testritten M6 op de lijn 2
Re: Testritten M6 op de lijn 2
De eerste zijn er al mee uitgerust, mensen van Oostende hebben de eerste er al mee gedaan. Hoe snel men de andere zijn update geeft weet ik niet.
-
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 15 feb 2010, 10:34
Re: Testritten M6 op de lijn 2
*knip*AlexNL schreef:Als ik - als Nederlander - hoor en zie wat voor een moeite jullie erin stoppen om met een dubbeldekker met 200 over HSL2 te rijden kan ik alleen maar jaloers zijn.
Laatst gewijzigd door Commendatore op 30 jun 2016, 10:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Smaken en kleuren, ik vind de NMBS-interieurs dodelijk saai en verlicht als operatiezalen. De I11 en MS96 moeten zowat de laatste geweest zijn waar er kleur werd gebruikt...
De zetels in de Virms zijn niet mijn favorieten, en ik mis zonnewering in alle Nederlandse treinen. Maar niet de discrete versieringen die vandaag uit de gemoderniseerde treinen wordt gesloopt en zelfs nooit aanwezig waren in de nieuwe.
De zetels in de Virms zijn niet mijn favorieten, en ik mis zonnewering in alle Nederlandse treinen. Maar niet de discrete versieringen die vandaag uit de gemoderniseerde treinen wordt gesloopt en zelfs nooit aanwezig waren in de nieuwe.
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Zoals ik eerder schreef in dit topic: het probleem zat in de ophanging, die op punt gesteld moest worden. De scholdempers werden vervangen.dentheo schreef:Enig idee wat er allemaal "getuned" is aan de draaistellen ?
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Als je M6 op Oostende-eupen wil, moeten er I11 op Kortrijk-Welkenraedt. Om de nodige capaciteit te bekomen met I11, voor die verbinding, moet je de trein 12 rijtuigen meegeven. De weinige perrons in Gent-Sint-Pieters die een dergelijke lange trein kunnen ontvangen, zijn niet bereikbaar vanaf L.75 Kortrijk-Gent.trainlovertje schreef:Dan lijkt het me logisch dat ze binnekort weer mogelijks Oostende-Eupen gaan rijden. Of is er een andere reden waarom ze niet meer op die verbinding rijden?Steve schreef:En de hamvraag: rijden ze ook daadwerkelijk weer 200 km/h?
Niet dat het allemaal nog zo veel uitmaakt want zoveel M6'en rijden er nu ook niet meer sinds ze weggehaald zijn van de Eupen - Oostende. Als ik goed tel, gaat het nog maar over een 8-tal doorkomsten per richting per dag, en helemaal niets 's avonds in het weekend omdat de Welkenraedt - Kortrijk dan niet rijdt. Veel gedoe voor weinig dus en ook nogal zuur voor de vele reizigers op de Eupen - Oostende, waar de I11'en vaak opnieuw overvol zitten (zeker ook tijdens het weekend wanneer er weinig alternatieven zijn).
Deze struikelblok was reeds de reden in december 2014 om geen M6 op Eupen-Oostende te kunnen inzetten.
Ik vermoed dat dit echter op lange termijn toch zal veranderen (materieelverschuivingen op lange termijn, project Gent-Sint-Pieters,...).
Re: Testritten M6 op de lijn 2
I11 is het meest comfortabele reizigersmaterieel dat de NMBS momenteel in de aanbieding heeft.
Ik hoop dan ook dat deze rijtuigen nog lang ingezet zullen blijven op de enige lange-afstandsverbinding in ons land die de naam IC waardig is...
Paul
Ik hoop dan ook dat deze rijtuigen nog lang ingezet zullen blijven op de enige lange-afstandsverbinding in ons land die de naam IC waardig is...
Paul
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Daar ben ik het volmondig mee eens. Wat zou trouwens de zin zijn van een omwisseling. Een bestaand (?) probleem verschuiven?
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
-
- Berichten: 2325
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Naar mijn ervaring is de IC 01 steeds drukker bezet, en M6 kan hogere capaciteiten bieden.overweg13 schreef:Daar ben ik het volmondig mee eens. Wat zou trouwens de zin zijn van een omwisseling. Een bestaand (?) probleem verschuiven?
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Op Gent-Brussel-Luik kan je eventueel discussiëren over het verschil in capaciteitsnoodzaak tussen Oostende-Eupen en Kortrijk-Welkenraedt, maar bij mooi weer vormen de I11 richting kust een reëel probleem.trainlovertje schreef:Naar mijn ervaring is de IC 01 steeds drukker bezet, en M6 kan hogere capaciteiten bieden.overweg13 schreef:Daar ben ik het volmondig mee eens. Wat zou trouwens de zin zijn van een omwisseling. Een bestaand (?) probleem verschuiven?
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Bij mooi weer vormen álle samenstellingen een probleem. Het komt er dan op aan de reizigers (vanaf Leuven) naar minder bezette treinen af te leiden. Zelfs dan is die onophoudelijke stroom naar de kust niet te stoppen.nahoj schreef: Op Gent-Brussel-Luik kan je eventueel discussiëren over het verschil in capaciteitsnoodzaak tussen Oostende-Eupen en Kortrijk-Welkenraedt, maar bij mooi weer vormen de I11 richting kust een reëel probleem.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
-
- Berichten: 2325
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Ik heb nu toch al een aantal keer I11 stammen op de Kortrijk - Welkenraedt verbinding zien rijden, weliswaar met slechts 10 ipv 12 rijtuigen. M6 op Eupen - Oostende ben ik nog niet tegengekomen.
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Klopt E408 komt van FSD via LK naar GWK. Overdag doe die 1 a 2 H/T GWK - LK en gaan op het einde van de dag keert die terug onder E440 GWK - LK - FSD.trainlovertje schreef:Ik heb nu toch al een aantal keer I11 stammen op de Kortrijk - Welkenraedt verbinding zien rijden, weliswaar met slechts 10 ipv 12 rijtuigen. M6 op Eupen - Oostende ben ik nog niet tegengekomen.