MIsschien budget van Dice gebruiken om die inbouw te versnellen ?
Nieuwe vertrekprocedure
Re: Dice vertrekprocedure
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Dice vertrekprocedure
Probleem is dat dat budget intussen al uitgegeven is
Re: Dice vertrekprocedure
Voor gans Belgie en alle treinen ???
Oei, dan kon men het geen proef meer noemen , maar een "ongelukkige" beslissing.
Oei, dan kon men het geen proef meer noemen , maar een "ongelukkige" beslissing.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Dice vertrekprocedure
Alle stopplaatsen en elke trein zijn al uitgerust met het DICE-systeem ja. Moest de backend deftig werken zou het bij wijze van spreken morgen in dienst kunnen komen.
Re: Dice vertrekprocedure
Neen dat heeft niets met EPB te maken ik mengde dan ook twee vragen. De eerste was de programmeertaal van EPB. Daarna ging ik verder op Dice.Shrek schreef: ↑06 okt 2017, 15:10Akkoord met de probleemstelling, maar dat heeft niets met de EBP te maken.traxie schreef: ↑06 okt 2017, 13:38 Ik verwoord mijn opmerking opnieuw. De Dice procedure, zoals ze naar de treinbestuurders is gecommuniceerd is geweest, duurde steeds ongeveer 1 min. De nieuwe vertrekprocedure zou elke geldende vertrekprocedure vervangen. L of S treinen komen in kleinere stations of stopplaatsen vaak aan op dezelfde minuut als het vertrekuur. Wanneer de vertrekprocedure dan ook nog eens één minuut duurt moet je, volgens mij, de dienstregeling aanpassen of rij je met vertraging.
ik zou dat eerder categoriseren als slecht bestuur / wanbeheer.
Re: Dice vertrekprocedure
EBP is ontwikkeled in een populaire, gestandaardiseerde, en extreem performante programmeertaal, die al sinds begin 1970 bestaat. Zeker geen eigen taaltje dus. En met die taal is performance dus zeker geen probleem. EBP draaide dankzij die taal al prima op computers van 25 jaar geleden, en vandaag gaat dat nog sneller.
EBP heeft vandaag de dag juist heel veel verschillende koppelingen met andere systemen, maar elke koppelingen is min of meer op maat gemaakt. En sommige van die system kunnen erg traag zijn. Zoals DICE dat was, bevoorbeeld.
EBP heeft vandaag de dag juist heel veel verschillende koppelingen met andere systemen, maar elke koppelingen is min of meer op maat gemaakt. En sommige van die system kunnen erg traag zijn. Zoals DICE dat was, bevoorbeeld.
Re: Dice vertrekprocedure
De update van de GSM-R zowel hardware als software moest toch gebeuren om een aantal belangrijke bugs op te lossen en de dekking te verbeteren. Er is gewoon gewacht op het gepaste moment zodat dit samen met DICE kon gebeuren. Zeker geen weggesmeten geld dus.
De tags die overal geplakt zijn is een andere zaak, daar hadden ze beter mee gewacht tot ze een werkend systeem hadden...
Re: Dice vertrekprocedure
Vergeet dan niet om de vertrekprocedure ook pas te starten als er een rijweg is. Net als bij de noorderburen en de rest van Europa. Dan wordt het niet alleen veiliger maar ook klantvriendelijker.Davy schreef: ↑06 okt 2017, 08:32En het kan allemaal zo eenvoudig... ze hoeven alleen maar naar de Noorderburen te kijken, Nederland heeft een eenvoudige doch doelmatige vertrekprocedure.
Fluiten, deuren sluiten behalve deur van conducteur, eventueel sleutelen, deur conducteur meteen sluiten en bij gesloten deur vertrekt de trein. Heb je al die zever niet nodig en je bent van de discussies af van reizigers die niet meer mogen instappen.
Groetjes,
Rian
Re: Dice vertrekprocedure
Dat is de witte vertreklamp op het NL-perron neem ik aan ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Dice vertrekprocedure
Inderdaad. De conducteur is in Nederland officieel zelfs verplicht om naar het V-licht te kijken en niet naar de seinen. Het vertreklicht is voor de HC dus leidend in Nederland, niet het sein. Het V-licht gaat wel tegelijkertijd branden als ook een rijweg wordt ingelegd (en de machinist dus een geel of groen sein te zien krijgt), maar dat terzijde.
Re: Dice vertrekprocedure
Ja, dat is eenvoudig. En zo een V lamp kan direct door het EBP aangestuurd worden, zonder dat een nieuw tussensysteem nodig is. Maar ja, dan moeten I. En N. Wel iets beter gaan samenwerken...
Re: Dice vertrekprocedure
Bij dat systeem heb je dan wel het nadeel dat de verkeersleiding op voorhand een keuze moet maken inzake welke trein als eerste gaat rijden. Niet zelden zou daardoor een reisweg worden aangelegd terwijl de trein helemaal niet vertrekkensklaar is.
Het lijkt mij gewoon beter om de AVG te draaien en alle deuren te sluiten en dan af te wachten tot het sein opent.
Het lijkt mij gewoon beter om de AVG te draaien en alle deuren te sluiten en dan af te wachten tot het sein opent.
Re: Dice vertrekprocedure
Gewoon de voorziene volgorde, behalve wanneer bestuurder of boordchef vertraging meldt? Dat zal uiteraard wel meer verantwoordelijkheid geven aan het treinpersoneel om tijdig te communiceren...
Re: Dice vertrekprocedure
In Nederland is men verplicht de treindienstleider te contacteren een min voor het vertrek indien je niet tijdig kan vertrekken. Treinen die te laat zijn krijgen een nieuw rijpad.
Re: Dice vertrekprocedure
Ter illustratie een bedrijfsfilmpje van NS en ProRail: http://youtu.be/QsOuISRv5xg .