Re: Dice vertrekprocedure
Geplaatst: 13 sep 2017, 21:20
en hoeveel miljoenen heeft die grap gekost? alle stations en treinen hangen al vol met die chips en rubberen plaatjes...
http://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160628_02360526trainlovertje schreef: ↑13 sep 2017, 21:20 en hoeveel miljoenen heeft die grap gekost? alle stations en treinen hangen al vol met die chips en rubberen plaatjes...
Als een deel van de communicatie procedure verloopt over het publieke GSM netwerk via SMS, tja ....
Ik denk niet dat dat erg relevant is.Als een bewerking in de ene taal 5 mS vergt kan dat in een andere taal misschien 20 mS worden - maar de verwerkingstijden zouden toch altijd in mS moeten gemeten worden. Dat gezegd zijnde: met de ervaring die ik met de leverancier heb - en die is allesbehalve positief! - zou het wel eens een huiseigen ontwikkelde taal kunnen zijn.In welke programmeertaal is ebp geprogrammeerd toch? Los van de betrouwbaarheid stel ik me vragen bij de snelheid en de eventuele weerslag op de dienstregeling tijdens de spits.
Shrek schreef:EBP is net heel betrouwbaar en snel, wat heeft dat met dienstregeling te maken?
Ik verwoord mijn opmerking opnieuw. De Dice procedure, zoals ze naar de treinbestuurders is gecommuniceerd is geweest, duurde steeds ongeveer 1 min. De nieuwe vertrekprocedure zou elke geldende vertrekprocedure vervangen. L of S treinen komen in kleinere stations of stopplaatsen vaak aan op dezelfde minuut als het vertrekuur. Wanneer de vertrekprocedure dan ook nog eens één minuut duurt moet je, volgens mij, de dienstregeling aanpassen of rij je met vertraging.jan_olieslagers schreef:Ik denk niet dat dat erg relevant is.Als een bewerking in de ene taal 5 mS vergt kan dat in een andere taal misschien 20 mS worden - maar de verwerkingstijden zouden toch altijd in mS moeten gemeten worden. Dat gezegd zijnde: met de ervaring die ik met de leverancier heb - en die is allesbehalve positief! - zou het wel eens een huiseigen ontwikkelde taal kunnen zijn.In welke programmeertaal is ebp geprogrammeerd toch? Los van de betrouwbaarheid stel ik me vragen bij de snelheid en de eventuele weerslag op de dienstregeling tijdens de spits.
@ebpdude: als dat allemaal zo lastig is dan lijkt me dat een indicatie dat er geen interface voorzien is aan die software voor een dergelijke koppeling. Vandaag is dat een onvergeeflijke fout, maar toen die EBP werd aangekocht waren het andere tijden. En zelf eventjes zo'n interface ontwikkelen dat zal inderdaad geen klein bier zijn.
Klopt zij zien elke trein als een treinstel, ook de getrokken treinen..Davy schreef: ↑06 okt 2017, 08:32 En het kan allemaal zo eenvoudig... ze hoeven alleen maar naar de Noorderburen te kijken, Nederland heeft een eenvoudige doch doelmatige vertrekprocedure.
Fluiten, deuren sluiten behalve deur van conducteur, eventueel sleutelen, deur conducteur meteen sluiten en bij gesloten deur vertrekt de trein. Heb je al die zever niet nodig en je bent van de discussies af van reizigers die niet meer mogen instappen.
De verbinding wordt wel stelselmatig ingebouwd in meer en meer treinen, op een dag zal het dus wel kunnen.dentheo schreef: ↑06 okt 2017, 15:08Klopt zij zien elke trein als een treinstel, ook de getrokken treinen..Davy schreef: ↑06 okt 2017, 08:32 En het kan allemaal zo eenvoudig... ze hoeven alleen maar naar de Noorderburen te kijken, Nederland heeft een eenvoudige doch doelmatige vertrekprocedure.
Fluiten, deuren sluiten behalve deur van conducteur, eventueel sleutelen, deur conducteur meteen sluiten en bij gesloten deur vertrekt de trein. Heb je al die zever niet nodig en je bent van de discussies af van reizigers die niet meer mogen instappen.
Hier bestaat die verbinding tussen rijtuigen en lok niet.... daarom omweg over sleutelen en de margriet (roosje ?)
Akkoord met de probleemstelling, maar dat heeft niets met de EBP te maken.traxie schreef: ↑06 okt 2017, 13:38 Ik verwoord mijn opmerking opnieuw. De Dice procedure, zoals ze naar de treinbestuurders is gecommuniceerd is geweest, duurde steeds ongeveer 1 min. De nieuwe vertrekprocedure zou elke geldende vertrekprocedure vervangen. L of S treinen komen in kleinere stations of stopplaatsen vaak aan op dezelfde minuut als het vertrekuur. Wanneer de vertrekprocedure dan ook nog eens één minuut duurt moet je, volgens mij, de dienstregeling aanpassen of rij je met vertraging.