Dienstregeling december 2014

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Dienstregeling 2014

Bericht door Steven »

als je goed kijkt zie je gewoon dat er in vele gevallen gekoppelde verbindingen weergeeft in 1 regel. Naar alle waarschijnlijkheid zal hij telkens van ritnummer veranderen in de luchthaven (het keerkpunt voor die verbinding.)
KB
Berichten: 637
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:43

Re: Dienstregeling 2014

Bericht door KB »

Ik zal het hier maar plaatsen ...
De heropening van het station van Hamont zou uitgesteld worden volgens HBVL:
NMBS stelt heropening station van Hamont uit
De NMBS heeft haar nieuwe vervoersplan, dat in december 2013 zou ingaan, met minstens een jaar uitgesteld. Noord-Limburg zal daarvan het grootste slachtoffer zijn, want de heropening van het station van Hamont staat op losse schroeven. Een reguliere treindienst zit er eind dit jaar niet meer in voor Hamont.

Normaal zou de NMBS vanaf december 2013 starten met een nieuw vervoersplan dat voor meer regelmaat en structuur in het treinaanbod moet zorgen. Maar op vraag van Paul Magnette, de vorige minister van Overheidsbedrijven, is dat plan in de koelkast gezet. Dat heeft onze redactie uit zeer goede bron vernomen.

De officiële reden voor het uitstel is dat de Belgische spoorwegmaatschappijen in herstructurering zijn. De bestaande dienstregeling blijft dus nog een tijdje bestaan, de NMBS mikt op december 2014 om het nieuwe vervoersplan in te voeren.

Daarmee zijn alle nieuwe zaken die op stapel stonden, ook met een jaar vertraagd. De kans is groot dat de heropening van Hamont zo op de lange baan is geschoven.
Bron: HBVL
L'union fait la force.
ferry
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 mei 2008, 21:50

Re: Dienstregeling 2014

Bericht door ferry »

Hoi

Een beetje moed en vooral doorzicht zou de NMBS bonzen sieren! Hebben ze al wel ooit met een "gewone" trein meegereden?
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: Dienstregeling 2014

Bericht door Retard »

Volgens railpassie komt er een P-trein Neerpelt-Brussel: http://www.railpassie.org/home.html

Ik dacht dat die 77's geen installatie hadden om rijtuigen te verwarmen?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Dienstregeling 2014

Bericht door Steven »

Dat hebben ze niet, 1 april komt er aan.
Nicholas
Berichten: 176
Lid geworden op: 12 aug 2008, 14:26

Re: Dienstregeling 2014

Bericht door Nicholas »

En geen stop in Herentals zie ik ook nog niet direct gebeuren :wink:
BVG1988
Berichten: 572
Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
Locatie: Erembodegem Terjoden
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2014

Bericht door BVG1988 »

Weet er iemand welke 2de (L-)trein er gaat rijden tussen Denderleeuw en Gent via Aalst. IK vind enkel de IC (Gent - Genk) terug, maar ik vraag mij dan af welke trein dan de plaats gaat innemen van de IR h nu. Ik neem aan de inwoners van bijv. Serskamp ook ergens terecht geraken?
Of komt er een L-trein tussen Aalst en Dendermonde met stop(/kering) in Schellebelle die station Serskamp gaat bedienen?
En ik neem aan dat station Kwatrecht dan ook niet bedient wordt door L-trein Leuven Gent zoals nu?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
trainspotterstef
Berichten: 128
Lid geworden op: 01 nov 2011, 09:16
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2014

Bericht door trainspotterstef »

Is er nu al wat meer bekend wat er zo allemaal in december gaat veranderen
loic1811
Berichten: 1445
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: Dienstregeling 2014

Bericht door loic1811 »

BVG1988 schreef:Weet er iemand welke 2de (L-)trein er gaat rijden tussen Denderleeuw en Gent via Aalst. IK vind enkel de IC (Gent - Genk) terug, maar ik vraag mij dan af welke trein dan de plaats gaat innemen van de IR h nu. Ik neem aan de inwoners van bijv. Serskamp ook ergens terecht geraken?
Of komt er een L-trein tussen Aalst en Dendermonde met stop(/kering) in Schellebelle die station Serskamp gaat bedienen?
En ik neem aan dat station Kwatrecht dan ook niet bedient wordt door L-trein Leuven Gent zoals nu?
Ik heb (ooit ) is gehoord dat ze van Aalst naar Dendermonde zouden rijden . Bijvoorbeeld : Aalst - Jette - Brussel-zuid en dan via Brussel-noord, zo naar Dendermonde en vice-versa .. Maar ik hoop dat dit maar cowboy verhalen waren ... :)
BVG1988
Berichten: 572
Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
Locatie: Erembodegem Terjoden
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2014

Bericht door BVG1988 »

Ik hoop het ook. Een trein naar Dendermonde via Schellebelle lijk mij dan logischer, die zou dan veel minder haltes moeten aandoen, alleen moet hij nu nog altijd keren in Schellebelle. :D
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
ronny
Berichten: 540
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:48
Locatie: Ramsel

Re: Dienstregeling 2014

Bericht door ronny »

trainspotterstef schreef:Is er nu al wat meer bekend wat er zo allemaal in december gaat veranderen
Zolang de regering de begroting van volgend jaar niet heeft opgesteld zal je het niet weten. Als er extra geld kwam ging de weekend dienst uitgebreid worden.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Dienstregeling 2014

Bericht door Stijn91 »

ronny schreef:
trainspotterstef schreef:Is er nu al wat meer bekend wat er zo allemaal in december gaat veranderen
Zolang de regering de begroting van volgend jaar niet heeft opgesteld zal je het niet weten. Als er extra geld kwam ging de weekend dienst uitgebreid worden.
Van mij mag men ook wat doen aan de weekdienst, want die kan soms toch ook wel beter op sommige stukken.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Dienstregeling 2014

Bericht door Shrek »

hle2127 schreef:
BVG1988 schreef:Weet er iemand welke 2de (L-)trein er gaat rijden tussen Denderleeuw en Gent via Aalst. IK vind enkel de IC (Gent - Genk) terug, maar ik vraag mij dan af welke trein dan de plaats gaat innemen van de IR h nu. Ik neem aan de inwoners van bijv. Serskamp ook ergens terecht geraken?
Of komt er een L-trein tussen Aalst en Dendermonde met stop(/kering) in Schellebelle die station Serskamp gaat bedienen?
En ik neem aan dat station Kwatrecht dan ook niet bedient wordt door L-trein Leuven Gent zoals nu?
Ik heb (ooit ) is gehoord dat ze van Aalst naar Dendermonde zouden rijden . Bijvoorbeeld : Aalst - Jette - Brussel-zuid en dan via Brussel-noord, zo naar Dendermonde en vice-versa .. Maar ik hoop dat dit maar cowboy verhalen waren ... :)
Waarom zou dat een cowboyverhaal zijn? Dat is toch een mooie verbinding? Zeker als dat elk half uur rijdt met snel optrekkende Desiro's kan zoiets heel veel succes hebben.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Dienstregeling 2014

Bericht door Steven »

Dat zijn gewoon twee eenvoudig te koppelen relaties. Beter kan je niet hebben. Er bestaan heden ten dagen nog genoeg andere verbindingen waar men treinnummers technisch gaat koppelen.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5320
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Dienstregeling 2014

Bericht door Steve »

Steven schreef:Dat zijn gewoon twee eenvoudig te koppelen relaties. Beter kan je niet hebben. Er bestaan heden ten dagen nog genoeg andere verbindingen waar men treinnummers technisch gaat koppelen.
Zo ver zou ik nu ook niet gaan: koppeling van materieel en/of personeel betekent meestal ook automatisch koppeling van problemen op de ene lijn naar de andere lijn, die er verder niets mee te maken heeft...
Plaats reactie