In het kort:trainspotterstef schreef:Hoe gaat West-Vlaanderen bediend worden door het nieuwe vervoersplan
-> IC Antwerpen-Gent-Kortrijk-Poperinge/Rijsel
-> IC De Panne-Lichtervelde-Gent-Brussel (via L50!)-Luchthaven-Leuven-Landen
-> IC Oostende-Brugge-Kortrijk-Zottegem-Brussel-Luchthaven-Brussel-Gent-Aalter-Brugge
-> IC Oostende-Brugge-Gent-Brussel-Leuven-Luik-Eupen blijft
-> IC Knokke/Blankenberge-Brugge-Aalter-Gent-Brussel-Landen-Hasselt-Genk
-> IC Kortrijk-Gent-Brussel-Leuven-Luik-Welkenraedt
-> IC Oostende-Brugge-Gent-Antwerpen
-> L Zeebrugge-Brugge-Gent
-> L Kortrijk/Ronse-Oudenaarde-De Pinte-Gent-Eeklo
(Lijst op basis van de ppt Oost-Vlaanderen)
De Westhoek en de Westkust wordt dus compleet afgesneden van Brussel. Lange rechtstreekse verbindingen worden nu lange verbindingen met overstap...
De aansluitingen met de IC Poperinge-Antwerpen zie ik compleet in het honderd lopen:
- Koppeling met treindeel uit Rijsel (vaak in vertraging)
- Enkelspoor tussen Poperinge en Komen met kruisingsmogelijkheid in Ieper
Anderzijds zal L69 moderner materiaal krijgen (waarschijnlijk deense neuzen ipv de huidige breaks)