Dienstregeling december 2014

Alles over reizigerstreinen in België.
BVG1988
Berichten: 572
Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
Locatie: Erembodegem Terjoden
Contacteer:

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door BVG1988 »

Ik neem aan dat de nieuwe ICs die stoppen in Denderleeuw (20, 23 en 29) gaan rijden via koker 1 of ook via koker 2.

Ik dacht ook aan de Gen-treinen van Leuven 's Gravenbrakel door koker 1 te laten gaan, maar ik denk dat je dan station Haren-Zuid niet kunt bedienen met dat L36N hoger zit dan de 36. :idea:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
trainspotterstef
Berichten: 128
Lid geworden op: 01 nov 2011, 09:16
Contacteer:

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door trainspotterstef »

Is er iemand dat weet welke IC en L verbindingen er tijdens het weekend zullen rijden
Dat zou ik toch wel graag eens willen weten
mervyn
Berichten: 60
Lid geworden op: 15 nov 2010, 18:58

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door mervyn »

Wat er in dat artikel over Vlaams-Brabant en meer bepaald lijn 60 staat klopt toch niet helemaal? Er staat dat alle GEN-lijnen vanuit Dendermonde via Brussel-West naar de NZV gaan en dan doorrijden naar Aalst.
Maar er is toch ook een GEN lijn vanuit Dendermonde die via Bockstael naar NZV rijdt en dan doorrijdt naar Oudenaarde?
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5326
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door Steve »

mervyn schreef:
Wat er in dat artikel over Vlaams-Brabant en meer bepaald lijn 60 staat klopt toch niet helemaal? Er staat dat alle GEN-lijnen vanuit Dendermonde via Brussel-West naar de NZV gaan en dan doorrijden naar Aalst.
Maar er is toch ook een GEN lijn vanuit Dendermonde die via Bockstael naar NZV rijdt en dan doorrijdt naar Oudenaarde?
Inderdaad. Al zal die laatste wellicht enkel tijdens de week rijden.
BVG1988
Berichten: 572
Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
Locatie: Erembodegem Terjoden
Contacteer:

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door BVG1988 »

Ik vermoed ook dat die laatste niet gaat rijden in het weekend. Maar ik hoop dan wel dat men rekening houdt met de IC23 er dan langer over zal doen als hij rijdt via Zottegem en Kortrijk naar Brussel rijdt met dat die dan ook in Munkzawalm, Herzele, Burst, Haaltert (en eventueel Ede, Anzegem of Vichte) zal stoppen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
FLV-FGSP
Berichten: 1887
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door FLV-FGSP »

Er staat idd een foutje in dat artikel, enkel *in het weekend* worden de stations van lijn 60 niet rechtstreeks met de NZV verbonden. In het weekend doet GEN-D Dendermonde - Brussel West - NZV - Aalst.
mervyn
Berichten: 60
Lid geworden op: 15 nov 2010, 18:58

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door mervyn »

FLV-FGSP schreef:Er staat idd een foutje in dat artikel, enkel *in het weekend* worden de stations van lijn 60 niet rechtstreeks met de NZV verbonden. In het weekend doet GEN-D Dendermonde - Brussel West - NZV - Aalst.
En weet je soms of dat dan een uur-dienst wordt?
Nu is er in sommige station (bv Merchtem) enkel om de twee uur een trein richting Brussel (en ook richting Dendermonde).

Zou wel goed zijn want momenteel weerhoudt dat me er toch vaak van om de trein te nemen in het weekend.
FLV-FGSP
Berichten: 1887
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door FLV-FGSP »

Als de voorlopige plannen definitief worden, krijgen alle stopplaatsen aan lijn 60 in het weekend ook een uurdienst.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22527
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door Steven »

Wat wel eens tijd werd voor een lijn in de rand rond Brussel.
Treinen9880
Berichten: 584
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:09
Locatie: Aalter

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door Treinen9880 »

Op de presentatie van Brussel staat voor IC 17 (12/2015) begint die maar vanaf december volgend jaar te rijden?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door Shrek »

Treinen9880 schreef:Op de presentatie van Brussel staat voor IC 17 (12/2015) begint die maar vanaf december volgend jaar te rijden?
In zijn definitieve vorm wel, tot dan rijdt hij maar een deel van het traject.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5326
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door Steve »

Door de koppeling met de verbinding naar Aalst zal de GEN naar Dendermonde wel om het uur moeten rijden, of anders geldt de twee uur meteen ook voor het stuk naar Aalst. En dat zou wel heel verregaand zijn. Of er moet "gefoefeld" worden door bijvoorbeeld een trein op twee vanuit Aalst tot Brussel-Zuid te beperken, maar heel erg coherent zou dat ook niet zijn. Voor de stations op lijn 60 zou het ook niet bepaald sympathiek zijn om een langere rittijd naar Centraal en vooral Noord te hebben en dan nog steeds maar om de twee uur.
BVG1988
Berichten: 572
Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
Locatie: Erembodegem Terjoden
Contacteer:

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door BVG1988 »

Misschien dat de IC 26 dan bijkomend de stations Opwijk en Asse bedient, zoals de IC L nu doet. De IC H maakt ook meer stops in het weekend dus dan het mogelijk nu ook als er voldoende marge is.
Ik neem dat er nog wel lijst komt later met de ICs die bijkomende stops maken in de weekends met L-treinen die gaan wegvallen.
In de brochure van Brussel heb ik willen afleiden dat IC 20 ook in het weekend gaat rijden, iets wat ik wel goed vind met dat Hasselt dan makkelijker te bereiken is vanuit regio Denderleeuw :D .
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door Stijn91 »

Ik vind slide 31 wel een hele interessante in die van het BHG.
Plaats reactie