Vlamingen hebben het tevreden en gelukkig zijn compleet verleerd. Ik denk dat het bij de Walen nog wel iets anders ligt. Maar aan beide zijden van de taalgrens denken politici dat ze op de gevoelens van hun burgers moeten inspelen, en dan krijg je de gekste toestanden. En ik begrijp Stefanic perfect; mij maak je niet wijs dat de NMBS met een nieuw vervoersplan komt dat van ver in elkaar geflanst is, er zal heus wel nagedacht en afgewogen zijn. Dan is het spijtig dat binnen de kortste keren en niet gehinderd door enige kennis van zaken of achtergronden overal van die venijnige actiegroepen opduiken. En ingaan op de wensen van de ene groep is ongetwijfeld nefast voor het moeizaam bereikte evenwicht. Neem nu die vierledige stellen op de Turnhout: als de Kempenaars die niet willen, waar moeten die dan wel rijden? In een regio waar de mensen niet denken dat ze de hele wereld aan hun g... hangen hebben? Ik wens u veel succes in het vinden van zo een regio in Vlaanderen.FLV-FGSP schreef:Klopt, soms denk ik ook wel eens dat Vlaanderen bestaat uit een optelsom van achtergestelde gebieden... (en dan zwijgen we nog over de Walen).stefanic schreef:De Kempen voelen zich miskend, Limburg voelt zich miskend, de Westhoek voelt zich miskend, Noorderkempen voelt zich miskend, Dampoort voelt zich miskend, Beernem voelt zich miskend...
Dienstregeling december 2014
Re: Dienstregeling december 2014
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
-
- Berichten: 1059
- Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58
Re: Dienstregeling december 2014
Ik vind nu ook wel dat ze die M5'en is op wat meer treinen mogen inzetten dan alleen de IR n en die paar P-treinen, misschien inzetten op verbindingen waar er toch dubbeldekkers nodig zijn, bijvoorbeel Turnhout...?BVG1988 schreef:Gaan met de nieuwe dienstregeling de M5s meer aan bod komen of houden we die nog altijd voor de piek? Ik spreek dan over die dat niet op de IR n rijden nu. Ik vind de M5s wel goed met meer ruimte voor bagage.
Nu er toch een deel P-treinen verdwijnen zou het maar spijtig zijn die gemoderniseerde treinen nog altijd op P-treintjes te laten rijden, en AM75 en M4'en naar Turnhout sturen
Re: Dienstregeling december 2014
Ze zouden blijkbaar op Brussel-Essen gaan rijden tussen twee 27'en.BVG1988 schreef:Gaan met de nieuwe dienstregeling de M5s meer aan bod komen of houden we die nog altijd voor de piek? Ik spreek dan over die dat niet op de IR n rijden nu. Ik vind de M5s wel goed met meer ruimte voor bagage.
Re: Dienstregeling december 2014
misschien op de lijnen waar ze 35 jaar geleden reden toen ze nieuw waren?overweg13 schreef: Neem nu die vierledige stellen op de Turnhout: als de Kempenaars die niet willen, waar moeten die dan wel rijden?
Re: Dienstregeling december 2014
Lijkt mij een logische keuze.Eimai schreef:Ze zouden blijkbaar op Brussel-Essen gaan rijden tussen twee 27'en.BVG1988 schreef:Gaan met de nieuwe dienstregeling de M5s meer aan bod komen of houden we die nog altijd voor de piek? Ik spreek dan over die dat niet op de IR n rijden nu. Ik vind de M5s wel goed met meer ruimte voor bagage.
(met uitzondering van dat kleine stukje tussen Kontich & Berchem) is de maximum snelheid op dit traject toch maar 130/140 km/u.
Eigenlijk zou NMBS al de rijtuigen M5 op IC treinen tussen Brussel en Antwerpen moeten inzetten
(IC-05&07 Antwerpen- Charleroi; IC-22 Essen - Brussel; IC-31 Antwerpen-Brussel), zodat M6 vrijkomt voor diensten die op trajecten rijden waar wel 160 en 200 km/u gereden kan worden.
Re: Dienstregeling december 2014
Volgens mij wordt uw idee uitgevoerd, Essen-Brussel-Zuid wordt toch gekoppeld aan Antwerpen-Brussel Zuid, dus beide M5....
Dus al 2 paar per uur tussen Brussel en Antwerpen
Dus al 2 paar per uur tussen Brussel en Antwerpen
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Dienstregeling december 2014
Daarin ben je mis pietmol. Vilvoorde Mechelen is 160 en van nekkerspoel tot Berchem ook. Van Mechelen naar nekkerspoel is 100.
Re: Dienstregeling december 2014
Steven schreef:Daarin ben je mis pietmol. Vilvoorde Mechelen is 160 en van nekkerspoel tot Berchem ook. Van Mechelen naar nekkerspoel is 100.
bedankt
bestaat er een lijstje dat meer actueel is dan
http://users.telenet.be/pk/lijnen.htm#25
Re: Dienstregeling december 2014
De gegevens op mijn website zijn gebaseerd op de netverklaring van Infrabel (http://www.infrabel.be/sites/default/fi ... -01_10.pdf)pietmol schreef:bestaat er een lijstje dat meer actueel is dan
http://users.telenet.be/pk/lijnen.htm#25
Daar staat als refertesnelheid aangegeven:
- Brussel-Noord - Kontich: 140 km/u
- Kontich - Y Noord Berchem: 160 km/u
mvg,
Paul
Re: Dienstregeling december 2014
Wat ik me afvraag is: is er soms al iets bekend over de stations Antwerpen-Dam en Antwerpen-Oost? Ik schijn me iets te herinneren over dat ze "tot december 2014" gesloten zouden zijn... maar gaan ze eigenlijk nog wel heropend worden?
-
- Berichten: 572
- Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
- Locatie: Erembodegem Terjoden
- Contacteer:
Re: Dienstregeling december 2014
Ik neem aan de M5s dan op spoorlijn 89 zullen verdwijnen vanaf december met dat Oudenaarde aan het GEN wordt toegevoegd. Of blijven de 2 stammen van 10 M5s die nu overschieten toch in dienst op lijn 89 tijdens de spits?
-
- Berichten: 572
- Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
- Locatie: Erembodegem Terjoden
- Contacteer:
Re: Dienstregeling december 2014
Op lijn 89 waren dat normaal 3. Nu weer 2 met dat 8906 en denk 7905 gedaan wordt met 2 AM08. Alle 3 de stammen hadden 9 - 11 M5s.
Op andere lijnen denk ik dat P8305 naar Tongeren en P8405 naar Huy ook met M5s zijn.
Op andere lijnen denk ik dat P8305 naar Tongeren en P8405 naar Huy ook met M5s zijn.
Re: Dienstregeling december 2014
Ruwe schatting: voor de verbinding Essen-BruZ-Antw-BruZ-Essen heb je er 5 a 6 nodig.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Dienstregeling december 2014
Afgaand op m'n dagelijkse spots: de IC's Antwerpen-Brussel doen ongeveer 2 uur over één "loop" - op het piekuur kan dat soms wel eens 3 uur zijn. Die op het parcours Antwerpen-Essen doen er ongeveer 2 uur over. Dus als ze tussen Essen en Brussel-Zuid slechts stoppen in Kalmthout, Heide, Kapellen, Ekeren, Antwerpen-C, Antwerpen-B, Mechelen, Brussel-N en Brussel-C zijn er slechts vijf nodig.