Dienstregeling december 2014

Alles over reizigerstreinen in België.
ostbahnhof
Berichten: 882
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door ostbahnhof »

Is er iets bekend over Mortsel-Oude-God Brussel-Luchthaven?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door Steven »

Oude god gaat volgens ik begrepen heb in de ic Brussel Essen zitten.
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door Eimai »

ostbahnhof schreef:Is er iets bekend over Mortsel-Oude-God Brussel-Luchthaven?
Er gaan twee treinen van Antwerpen naar de luchthaven: de Benelux, en de IC via Leuven naar Hasselt. Ik zie geen van beide stoppen in Mortsel-Oude-God...
ostbahnhof
Berichten: 882
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door ostbahnhof »

Eimai schreef: Er gaan twee treinen van Antwerpen naar de luchthaven: de Benelux, en de IC via Leuven naar Hasselt. Ik zie geen van beide stoppen in Mortsel-Oude-God...
Als er nog gesleuteld moet worden an de dienstregeling: dan graag de ic antwerpen-hasselt een stop laten maken in MOG. Wij zullen u dankbaar zijn!

grts
o
t-town
Berichten: 39
Lid geworden op: 22 nov 2012, 18:03

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door t-town »

En dan ook nog in elk pruts-stationnetje onderweg, zodat die trein er lekker 3 uur over doet. Goed plan!
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5318
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door Steve »

Eens met bovenstaande sprekers. Ik denk dat Mortsel als geheel, met z'n ongeveer 1000 reizigers per dag, er behoorlijk goed van afkomt: twee IC's per uur in Oude God (zowel tijdens de week als tijdens het weekend) en nog een sloot GEN's en L's in Liersesteenweg en Mortsel zelf (vier in de week, twee in het weekend).
ostbahnhof
Berichten: 882
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door ostbahnhof »

Heeft men al zicht op de L treinen antwerpen-mechelen: hebben deze in mechelen aansluiting naar en van de luchthaven?
Momenteel ontbreekt die mogelijkheid (of je moet bereid zijn van een half uur te wachten)
FrederikD
Berichten: 57
Lid geworden op: 02 jan 2014, 00:31

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door FrederikD »

Zal de nieuwe IC Hasselt-Antwerpen-Leuven geen L worden in het weekend? Dan stopt hij er waarschijnlijk wel.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5318
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door Steve »

In de pers wordt er alvast melding van gemaakt dat de P (Sint-Niklaas - ?) Dampoort - Brussel zou blijven rijden, evenals "enkele vroege en late treinen". De vraag blijft natuurlijk over welke treinen het gaat... en ook wie en wat er daarvoor opgeofferd zal zijn. Want als je met een gelijk gebleven budget moet werken - en dat is niet de fout van de NMBS - kun je wellicht moeilijk ergens geld uitgeven zonder er elders te besparen.
LHOON
Berichten: 619
Lid geworden op: 30 dec 2008, 21:30
Locatie: FM

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door LHOON »

Los van de inhoud, eens te meer een voorbeeld van de irritante communicatiegewoonte om "NMBS" zonder lidwoord te vermelden.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5318
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door Steve »

Intussen staan er al presentaties voor Vlaams-Brabant en Luxemburg op: http://www.belgianrail.be/nl/corporate/ ... DT_2014_NL

Vreemd genoeg wordt er voor Vlaams-Brabant slechts geantwoord op drie (vrij lokale) vraagjes. Behalve wat algemene en weinig-/nietszeggende bewoordingen wordt er over vroege en late treinen met geen woord gerept. Nochtans was er vanuit Vlaams-Brabant toch een duidelijke vraag op dat gebied (bv. stopplaatsen op de lijnen 50 en 60). Dus tenzij daar in de presentatie over Brussel over gesproken wordt, is er nog steeds niets concreets bekend.

In de presentatie voor Luxemburg komen vroege/late treinen wel meermaals ter sprake, en valt op dat het antwoord vrijwel steeds positief is. Dat is dus een mogelijk lichtpuntje voor de rest van het land. Al blijft dan de vraag of er dan niet elders wordt gesneden.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5282
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door overweg13 »

LHOON schreef:
Los van de inhoud, eens te meer een voorbeeld van de irritante communicatiegewoonte om "NMBS" zonder lidwoord te vermelden.
In het Frans wordt het lidwoord wel nog gebruikt. Ongetwijfeld heeft een of ander marketingbureau de NMBS ingefluisterd dat ze minder stroef overkomen als ze die de laten vallen. Dat daarmee een taalregel overtreden wordt is bijzaak: jong en gedurfd is het motto, en dat houdt dus blijkbaar ook taalfouten in.
Met vriendelijke groet

overweg13
Lukas
Berichten: 1670
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door Lukas »

Hoi,

Als inwoner van Wezemaal(Wezemaal hoort bij Rotselaar) ben ik absoluut niet te spreken over de nieuwe dienstregeling die op 14 December in voege gaat. Hoe haalt men het in zijn of haar hoofd om 6 succesvolle ochtend en avondritten af te schaffen(Enkele maanden geleden nam ik 1 van die ritten en er waren wel degelijk reizigers) !! Voorts ben ik ook niet te spreken over het feit dat lijn 35 en dus ook Limburg opgezadeld word met verouderde rammelkarren a la MR 80 (Break)!! In Spoorwegjournaal 198 stond er een verdeling van het rollend materieel en bijna overal krijgt men Desiro's behalve op lijn 35. Voor mij kan dit NIET!!

Ik weet dat jullie dit soort posts van mij niet gewoon zijn maar dit moest eruit.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door Shrek »

Lukas schreef:Hoi,

Als inwoner van Wezemaal(Wezemaal hoort bij Rotselaar) ben ik absoluut niet te spreken over de nieuwe dienstregeling die op 14 December in voege gaat. Hoe haalt men het in zijn of haar hoofd om 6 succesvolle ochtend en avondritten af te schaffen(Enkele maanden geleden nam ik 1 van die ritten en er waren wel degelijk reizigers) !! Voorts ben ik ook niet te spreken over het feit dat lijn 35 en dus ook Limburg opgezadeld word met verouderde rammelkarren a la MR 80 (Break)!! In Spoorwegjournaal 198 stond er een verdeling van het rollend materieel en bijna overal krijgt men Desiro's behalve op lijn 35. Voor mij kan dit NIET!!

Ik weet dat jullie dit soort posts van mij niet gewoon zijn maar dit moest eruit.
Dat je niet tevreden bent over de ritten die verdwijnen is volledig te begrijpen. Maar over het materieel heb je geen punt. Het is niet omdat jullie ooit toevallig Desiro of M6 kregen dat dat een verworven recht is.
Desiro's zijn nu eenmaal harder nodig op andere plaatsen.
Plaats reactie