ostbahnhof schreef:3328 vandaag met 8 M5 onderweg zoals het moet (zie bericht van Stefanic) Geeft een heel wat betere reizigersverdeling. Thanks!
Die reed ook met een 27, dus stuurrijtuig zal mux gehad hebben. Normaal was het de bedoeling dat er langs beide kanten een 27 reed, maar daar waren te weinig locomotieven voor beschikbaar.
Daarnaast is het probleem dat met een 21 in principe maar 6 M5'en getrokken kunnen worden, of die riskeert anders de tunnel van de noord-zuid in Antwerpen niet uit te geraken moest het sein aan de uitrit rood staan.
ostbahnhof schreef:3328 vandaag met 8 M5 onderweg zoals het moet (zie bericht van Stefanic) Geeft een heel wat betere reizigersverdeling. Thanks!
2607 was terug een dubbele break, inderdaad was er deze week 1 rit met een enkele break maar daar verontschuldigde de treinbegeleider zich voor; zoiets kan zich voordoen. (IR3630 naar Depanne AM96 had daar ook wel es uitzonderlijk last van)
grts,
o
Er waren minstens twee ritten met een enkele Break voor de 2607 (woensdag en donderdag). Vandaag waren het er inderdaad twee en dat zag er al veel beter uit.
De 3328 rijdt soms nog met 21 als locomotief, vermoed ik, dan krijg je die 6 M5's die onvoldoende zijn voor die trein.
Vandaag de M6 IC's tussen Mechelen en Brussel genomen (heen en terug) en dat ging goed; voldoende plaats (zonder riant te zijn, het blijft piekuur op een drukke lijn) en op tijd.
ostbahnhof schreef:3328 vandaag met 8 M5 onderweg zoals het moet (zie bericht van Stefanic) Geeft een heel wat betere reizigersverdeling. Thanks!
2607 was terug een dubbele break, inderdaad was er deze week 1 rit met een enkele break maar daar verontschuldigde de treinbegeleider zich voor; zoiets kan zich voordoen. (IR3630 naar Depanne AM96 had daar ook wel es uitzonderlijk last van)
grts,
o
Er waren minstens twee ritten met een enkele Break voor de 2607 (woensdag en donderdag). Vandaag waren het er inderdaad twee en dat zag er al veel beter uit.
De 3328 rijdt soms nog met 21 als locomotief, vermoed ik, dan krijg je die 6 M5's die onvoldoende zijn voor die trein.
Vandaag de M6 IC's tussen Mechelen en Brussel genomen (heen en terug) en dat ging goed; voldoende plaats (zonder riant te zijn, het blijft piekuur op een drukke lijn) en op tijd.
Er rijden ook T21 met 8M5 hoor (heb nummers niet bij de hand)
Ik ervaar ook dat de IC's stipter rijden dan voorheen. Dan was het altijd stilvallen net voor Brussel-Noord, en met vertraging in Brussel-Zuid aankomen. Vrijdag stipt in Berchem vertrokken (7' later dan vorige week), en stipt in Brussel-Zuid (2' vroeger dan met vorige dienstregeling... in vertraging)
Stijn91 schreef:Wat is het nut van 2x een trein Ottignies - LLN (8 min.) per uur eigenlijk, waarom laat men die treinen niet van Leuven of Brussel komen?
Vanuit leuven is binnenkort technisch niet meer mogelijk door langdurige werken aan de wissels.
Het is wel een heel drukke verbinding, 2x per uur is geen overbodige luxe.
Stijn91 schreef:Wat is het nut van 2x een trein Ottignies - LLN (8 min.) per uur eigenlijk, waarom laat men die treinen niet van Leuven of Brussel komen?
Vanuit leuven is binnenkort technisch niet meer mogelijk door langdurige werken aan de wissels.
Het is wel een heel drukke verbinding, 2x per uur is geen overbodige luxe.
Er zijn er nu 3x per uur waarvan 2x per uur vanuit Ottignies, lijkt raar en heel korte verbinding, is toch raar als TB om 8 min. te rijden.
Stijn91 schreef:Er zijn er nu 3x per uur waarvan 2x per uur vanuit Ottignies, lijkt raar en heel korte verbinding, is toch raar als TB om 8 min. te rijden.
Dat is het principe van pendeltreinen.
Veel anders kan men daar toch niet doen, vermits een heel groot deel van de reizigers voor LLN uit de richtingen Namen of Charleroi komen.
Afgelopen vrijdag ben ik eens heen en terug meegereden met de IC Leuven-Mechelen-Dendermonde-Gent. Ik nam trein 4139 van 17u41 in Leuven met aankomst in Gent om 19u00. Het materieel bestond uit 2 Desiro's ( 08006+08183). De terugrit van 20u00 in Gent werd verzekerd door Desiro 08006. Op de beide treinen waren er volgens mij voldoende zitplaatsen. Ook waren ze allebeide op tijd.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!! De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!! LEVE DE DESIRO!!
Afgelopen vrijdag ben ik eens heen en terug meegereden met de IC Leuven-Mechelen-Dendermonde-Gent. Ik nam trein 4139 van 17u41 in Leuven met aankomst in Gent om 19u00. Het materieel bestond uit 2 Desiro's ( 08006+08183). De terugrit van 20u00 in Gent werd verzekerd door Desiro 08006. Op de beide treinen waren er volgens mij voldoende zitplaatsen. Ook waren ze allebeide op tijd.
Lukas
Afgelopen weekend ook de L Mechelen-Gent genomen; slechts één Desiro maar toch voldoende plaats en stipt op tijd. Het blijft een nadeel dat de Desiro weinig bagageruimte heeft en vrijwel geen tafeltjes en vuilnisbakken (plus slechts één WC waarvan - voor zover ik weet - niet in de rest het stel wordt aangegeven of die bezet is), maar voor zo een rit zijn ze al bij al nog te pruimen.
Stijn91 schreef:, ook extra treinen naar de luchthaven is volgens mij niet nodig, wie wilt er met de trein naar de luchthaven met die grote kost zoals de Diabolotoeslag.
Volgens de laatste tellingen net geen 6000 per dag, Stijn...
en voor die 6000 legt men dus meer dan 100 treinen per dag in...
Stijn91 schreef:, ook extra treinen naar de luchthaven is volgens mij niet nodig, wie wilt er met de trein naar de luchthaven met die grote kost zoals de Diabolotoeslag.
Volgens de laatste tellingen net geen 6000 per dag, Stijn...
en voor die 6000 legt men dus meer dan 100 treinen per dag in...
Ik vrees dat je nog raar zou opkijken mocht je dezelfde oefening voor veel andere stations maken. Breng ze maar niet op gedachten!
als ik op google maps kijk, dat zou het toch mogelijk moeten zijn om het perron van spoor 7 te verlengen... of zie ik dat verkeerd?
Dat is inderdaad mogelijk ja, maar die werken zitten mee in de fasering van de hele heropbouw van Mechelen. Die sporen 7-10 kunnen pas buiten dienst wanneer spoor 11 en 12 af zijn, en dat is nog niet voor meteen.