Ik vind dat persoonlijk heel erg goed meevallen. Zelfs los van die paar stukjes waar er echt min of meer als stoptrein gereden wordt (zoveel zijn dat er nu ook niet) zit je ook op het pure IC-net met voldoende plaatsen waar stations elkaar kort opvolgen, zoals de Noord-Zuidverbinding in Brussel. Je merkt dat zo'n HLE 18/19 over voldoende kracht beschikt om de M6-stam met een aanvaardbare acceleratie in beweging te krijgen.nthan schreef: Een vraagje hoe doen de Siemens locs het met de M6 rijtuigen op sommige van die veredelde L-treinen aangezien het toch zeer krachtige locs zijn?
De belangrijkste belemmering is dat er lang niet altijd gebruik wordt gemaakt van al dat vermogen. In sommige gevallen door technische beperkingen (geen vrije baan, snelheidsbeperking, stroombeperking, ...), maar naar mijn aanvoelen in veel gevallen ook doordat de bestuurder het niet echt aandurft om het hendeltje wat verder in te duwen en/of het zich allemaal niet zo aantrekt. Vaststelling die ook geldt voor ander materieel dat goed accelereert (voorop de Desiro / MS08, in mindere mate ook de MS96 en MS80).