Dienstregeling december 2014

Alles over reizigerstreinen in België.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door dentheo »

Daar kun je best een boompje over planten...

Zou de laatste trein op een lijn niet best altijd een omnibus of stoptrein zijn ???
Die veegt dan alle stationnetjes schoon.
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door Steve »

BVG1988 schreef:Als men met de late (l-)trein gaat verminderen gaat men dan de late IC's dan extra stops laten maken zoals de nu bijvoorbeeld al het geval is bij de 522, 722, 1544, 2344 bijvoorbeeld, of wordt daar ook van afgestapt?
Ik veronderstel dat ze dan wel vermeld zouden zijn, want er staan meerdere voorbeelden in waarin de IC de rol van L op zich neemt.
Nicholas
Berichten: 176
Lid geworden op: 12 aug 2008, 14:26

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door Nicholas »

dentheo schreef:Daar kun je best een boompje over planten...

Zou de laatste trein op een lijn niet best altijd een omnibus of stoptrein zijn ???
Die veegt dan alle stationnetjes schoon.
Inderdaad, iedereen geraakt nog in zijn bestemmingsstation en bovendien is reistijd op die uren van de dagen niet meteen het meest belangrijke, thuis geraken is dat wel.
petit_hund
Berichten: 28
Lid geworden op: 11 mar 2008, 10:46
Locatie: Eupen
Contacteer:

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door petit_hund »

Habe mich auch mal den Plan genau angeschaut und auf meiner Seite eingebunden.
http://european-train.eu/b-d-linienwegmobi2014.html
Im ganzen hat man das die IC-Verbindungen sowie die GEN/RER Verbindungen verbessert werden und die L-Züge zum Teil Rationalisiert werden und zum Teil verbessert.

Das Problem ist, bessere Verbindung aber nicht mehr Züge und Km fahren.

Wenn ich mir Charleroi - Couvin anschaue, dann soll da so wie ich aus den Plannugen sehe, kein L Zug mehr fahren aber ein Regelmässiger IC mit den Heutigen IR Halten, was eine verschlechterung darstellt, Bruxelles - Gent 4 ICs/Stunde, wiederrum eine klarre aufwertung.

Gruss, Torsten.
Afbeelding
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door dentheo »

Torsten stimmt es das Antw-Dam ab Dezember wieder bedient wird ?
Theo
Groeten vanop de Heide
petit_hund
Berichten: 28
Lid geworden op: 11 mar 2008, 10:46
Locatie: Eupen
Contacteer:

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door petit_hund »

Ups, mein Fehler, sollte gar nicht in den Grafieken sein, werde ich heute Abend noch ändern, Antwerpen-Dam sollte eigentlich nicht drin sein.

Gruss, Torsten.
Afbeelding
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door dentheo »

Es könnte sein, aber weil die neue Brücke noch nicht fertig sein wird....
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door Steve »

Leuk en overzichtelijk plan!

Behalve de vermelding van Antwerpen-Dam zijn er nog wat andere kleine foutjes. Enkele voorbeelden die ik zo snel opgemerkt heb, in de hoop dat je er iets aan hebt:

- De treinen van RER-D passeren niet via station Bockstael, de afsplitsing richting Simonis bevindt zich tussen Jette en Bockstael
- Benelux zou opnieuw stoppen in Brussel-Noord en Antwerpen-Berchem
- IC-27 zou overal stoppen behalve Holleken en De Hoek
- Bij meerdere andere stations worden treinen vermeld alsof ze er niet stoppen terwijl ze er eigenlijk wel stoppen: Liedekerke, Soignies (daar staat trouwens ook een L vermeld die niet bestaat), Tubize, Geel, enz
- Omgekeerd zijn er ook stations waar onterecht vermeld wordt dat een bepaalde trein er stopt: Harelbeke, Buda, Schaarbeek, enz
- Vaak ook verkeerde spelling: Liderkerke (Liedekerke), Zeelik (Zellik), Rhode-St-Genes (Sint-Genesius-Rode in NL of Rhode-St-Genèse als je het toch in het FR wil vermelden), Diskmuide (Diksmuide), enz
petit_hund
Berichten: 28
Lid geworden op: 11 mar 2008, 10:46
Locatie: Eupen
Contacteer:

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door petit_hund »

Danke für die Korekturen,

habe diese auf der Seite eingefügt

Gruss, Torsten
Afbeelding
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door dentheo »

Torsten , leider noch eine Vertauschung: auf Linie 12 der Zug aus Roosendaal> Puurs ist der Bummelzug. Der hält überall. Der Zug aus Essen nach Brussel (IC) nicht.
SaSo stimmt.
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door Shrek »

De Noorderkempen-pendel blijft in deze nieuwe dienstregeling nog altijd een pendeldienstje. Waarom wordt deze eigenlijk niet gekoppeld aan één van de vele IR's/RER's die eindigen in Antwerpen-Centraal? De tijd dat Noorderkempen-Brussel om technische redenen niet kon ligt al een tijdje achter ons, dus deze dienstregeling leek mij het ideale moment om eindelijk die rechtstreekse trein in te voeren.
stefanic
Berichten: 870
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door stefanic »

Shrek schreef:De Noorderkempen-pendel blijft in deze nieuwe dienstregeling nog altijd een pendeldienstje. Waarom wordt deze eigenlijk niet gekoppeld aan één van de vele IR's/RER's die eindigen in Antwerpen-Centraal? De tijd dat Noorderkempen-Brussel om technische redenen niet kon ligt al een tijdje achter ons, dus deze dienstregeling leek mij het ideale moment om eindelijk die rechtstreekse trein in te voeren.
Ah?
Bij mijn weten kunnen enkel de Thalys en de 2-stromige Desiro's op HSL4 rijden (en 4 M6-stuurstanden + T13 ertussen).
Koppelen aan één van de 'vele' IR's / RER's... ?
Ook rekening houden met zitplaatscapaciteit en comfort van de Desiro's. Dus IR's (bv. naar Brussel) kan je al vergeten (zeker in de spits).
Enige haalbare is koppelen met de L-treinen naar Brussel/Nijvel, maar dit impliceert wel dat je erg veel 2-spannings-Desiro's gaat opsouperen, enkel en alleen voor dat stukje HSL.
Dus Noorderkempen-Brussel is -helaas!- nog niet voor direct... de toekomst is gekend voor Noorderkempen.
spoorwegrealist
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door Steve »

stefanic schreef:
Shrek schreef:De Noorderkempen-pendel blijft in deze nieuwe dienstregeling nog altijd een pendeldienstje. Waarom wordt deze eigenlijk niet gekoppeld aan één van de vele IR's/RER's die eindigen in Antwerpen-Centraal? De tijd dat Noorderkempen-Brussel om technische redenen niet kon ligt al een tijdje achter ons, dus deze dienstregeling leek mij het ideale moment om eindelijk die rechtstreekse trein in te voeren.
Ah?
Bij mijn weten kunnen enkel de Thalys en de 2-stromige Desiro's op HSL4 rijden (en 4 M6-stuurstanden + T13 ertussen).
Koppelen aan één van de 'vele' IR's / RER's... ?
Ook rekening houden met zitplaatscapaciteit en comfort van de Desiro's. Dus IR's (bv. naar Brussel) kan je al vergeten (zeker in de spits).
Enige haalbare is koppelen met de L-treinen naar Brussel/Nijvel, maar dit impliceert wel dat je erg veel 2-spannings-Desiro's gaat opsouperen, enkel en alleen voor dat stukje HSL.
Dus Noorderkempen-Brussel is -helaas!- nog niet voor direct... de toekomst is gekend voor Noorderkempen.
Hoe zit het precies met de ETCS op de HLE 18? Want als die (eindelijk) in dienst komt, moet het plots toch wel vrij eenvoudig zijn om een IC met 18+M6 door te trekken van de kelder naar Noorderkempen?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door Shrek »

Er zijn volgens mij meer dan genoeg 2-spannige Desiro's. Er zijn er al een stuk of 40 geleverd en in de Ardennen hebben ze er heus niet zoveel nodig.
Buiten de spits is er sowieso geen groot probleem volgens mij om de IC (zoals hij heet vanaf december) te koppelen met de NDK.
Maar ook voor in de spits moet het mogelijk zijn volgens mij: eens de HLE18 zijn ETCS actief wordt kunnen zij ook zo naar Noorderkempen. Die activatie zou "zeker" voor december gebeuren, dus een IC-trein van M6 omsloten met HLE18 in de spits en Desiro daarbuiten moet toch kunnen?
ferry
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 mei 2008, 21:50

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door ferry »

Er is een groot verschil tussen WILLEN en KUNNEN!
De NMBS is altijd tegen de spoorlijn naar NOORDERKEMPEN geweest; Vroegere grote baas MDS geeft dit in zijn boek volmondig toe!
Plaats reactie