Neem nu dat ik de trein neem en ik heb 18 min. overstap, trein heeft vertraging door seinstoring en deze loopt op tot 30 min. doordat er nog treinen voor de mijne ook vertraging opliepen, mijn trein om over te stappen is ondertussen weg en ik moet bijna een uur wachten op de volgende -> conclusie ik heb niks aan die extra trein die men zal laten rijden tussen grote steden want mijn trein waar ik moest op overstappen is ondertussen al vertrokken.Shrek schreef:Ten eerste zijn die mensen met veel meer, dat verantwoordt dus veel meer treinen.Stijn91 schreef: Ik ken een station waar men wel nog wacht op aansluitingen.
Nog zoiets, je mag 4 treinen per uur naar Gent hebben, maar als er 1 vertraging heeft en je moet een trein halen op een lijn met maar 1 trein per uur vergeet je aansluiting maar en wacht een uur, wat is dan het nut voor die vele treinen tussen grote steden, je lost het probleem op voor die mensen maar niet voor de mensen die nog een trein moeten halen.
En ten tweede zorgt de hogere frequentie er voor dat je je aansluiting kan kiezen. 3 minuten of 18 minuten? Neem je het risico?
Ik snap wel dat die extra treinen nodig zijn maar er is verder geen enkele afstemming met het treinaanbod voor kleinere lijnen.