Re: Dienstregeling 2014
Geplaatst: 09 dec 2012, 17:56
Misschien dat ze elke RER dan om het uur laten rijden, en dan de half uur's diensten zo gaan doen?
Daar zal het volgens mij inderdaad wel op neerkomen... ook bij de IC's heb je bijvoorbeeld "dubbele" vermeldingen, daarmee zal wel bedoeld worden dat er een dubbele frequentie is ten opzichte van de standaardfrequentie.TrainzDr3ver schreef:Misschien dat ze elke RER dan om het uur laten rijden, en dan de half uur's diensten zo gaan doen?
Als je een beetje nadenkt dan kom je er wel uit maar dan moet je de spoorwegkaart wel goed kennen natuurlijk.Stijn91 schreef: Veel te veel dubbele RER's naar mijn mening.
RER A Aalst - Denderleeuw - Brussel Noord - West - Jette - Dendermonde: hoe kun je vanuit Brussel-Noord naar de West. Dat is toch ofwel via Jette ofwel via Brussel-Zuid maar dan nog klopt er iets niet aan.
Of weekend/week dienst. Reeds nu ook al het geval.MIVB-reiziger schreef:Daar zal het volgens mij inderdaad wel op neerkomen... ook bij de IC's heb je bijvoorbeeld "dubbele" vermeldingen, daarmee zal wel bedoeld worden dat er een dubbele frequentie is ten opzichte van de standaardfrequentie.TrainzDr3ver schreef:Misschien dat ze elke RER dan om het uur laten rijden, en dan de half uur's diensten zo gaan doen?
MIVB-reiziger schreef:Daar zal het volgens mij inderdaad wel op neerkomen... ook bij de IC's heb je bijvoorbeeld "dubbele" vermeldingen, daarmee zal wel bedoeld worden dat er een dubbele frequentie is ten opzichte van de standaardfrequentie.TrainzDr3ver schreef:Misschien dat ze elke RER dan om het uur laten rijden, en dan de half uur's diensten zo gaan doen?
2x Jette op nog geen 20 min. voor dezelfde trein. Hoe raar kun je een verbinding maken.Steven schreef:Als je een beetje nadenkt dan kom je er wel uit maar dan moet je de spoorwegkaart wel goed kennen natuurlijk.Stijn91 schreef: Veel te veel dubbele RER's naar mijn mening.
RER A Aalst - Denderleeuw - Brussel Noord - West - Jette - Dendermonde: hoe kun je vanuit Brussel-Noord naar de West. Dat is toch ofwel via Jette ofwel via Brussel-Zuid maar dan nog klopt er iets niet aan.
Aalst, Erembodegem, Denderleeuw, Liedekerke, Essene - Lombeek, Ternat, Sint Martens Bodegem, Dilbeek, Groot Bijgaarden, Sint Agatha Berchem, Jette, Bockstael, Brussel Noord, Brussel centraal, Brussel Zuid, Brussel West, Simonis, Jette, Zellik, Asse, Mollem, Merchtem, Opwijk, Hijzeide, Lebbeke, Sint Gillis (Dendermonde), Dendermonde. Zal dan de ronde worden die deze trein doet.
Dan krijgt de L66 twee IC-treinen, waarvan eentje voor L-trein doorgaat?Steven schreef:Er zou enkel nog spraken zijn van IC treinen en Omnirail trein waarbij je de laatste kan opsplitsen in de huidige L en GEN treinen.
IC treinen
12 Brugge - Brussel - luchthaven - Brussel - Kortrijk - Oostende
21 Kortrijk - Brugge
Anders gezegd: drukkingsgroepen, verenigingen, plaatselijke politici en dergelijke mogen zich klaarhouden om met hun lobbywerk/gezeur (doorhalen wat niet past) te beginnen.Steven schreef:alle verbindingen staan er in maar let wel op de opmerking dat dit onder voorbehoud is en dat er nog veel kan veranderen tegen dat het effectief ter publicatie komt.
Waarom duidt men de "gewone snelle" treinen niet aan als IR en behoudt men de caterogie IC voor voor enkele echt snelle treinen met een beperkt aantal haltes. Zoals de huidige bijkomende en snellere IC's tussen Brussel en Luxemburg bijvoorbeeld of de IC/A. Dan heb je geen snelle en trage IC meer.Joris schreef:Hallo,
Het lijkt me maar een bizar plan.
Ook is het wegvallen van de IR benaming in sommige opzichten jammer. Op grote lijnen kan je zo moeilijker het verschil tussen een snelle en trage IC aanduiden. Anderzijds klopten die benamingen al lang niet meer... Neem nu de IR's vanuit Gent naar Brussel via Aalst, of enkele IR's tussen Brussel en A'pen, dat zijn L-treinen die overal stoppen, en geen IR's meer. Ik mag dan wel hopen dat ze nu hun benaming wat consequenter gaan toepassen, en er geen stoptreinen als IC's aangeduid gaan worden. Het is al erg genoeg dat je nu stop-IR's hebt, aub geen stop-IC's.
Groeten.