Re: Dienstregeling december 2014
Geplaatst: 20 jan 2015, 21:18
Ik stond gisteren op IC3640, gisteren bestond die uit 2 Breaks, was niet de normale samenstelling maar dan nog, zet daar toch M6'en op.
de 3630 wordt in volle ochtendspits gereden met slechts 1x MS96... deze trein vertrekt elke morgen overvol in Leuven...Stijn91 schreef:Ik stond gisteren op IC3640, gisteren bestond die uit 2 Breaks, was niet de normale samenstelling maar dan nog, zet daar toch M6'en op.
Is er zoveel volk dat 's morgens naar Essen moet?dentheo schreef:De IC Bru-Essen is 's morgens tussen acht en negen een cityrail +MS75, best kort voor de spits.
Maar zijn dat er dan zoveel dat een trein van toch 6 rijtuigen niet volstaat? Er eveneens rekening mee houdend dat er op dezelfde lijn ook nog een stoptrein met 4 of 8 rijtuigen rijdt, die ongetwijfeld ook heel wat volk uit de omgeving naar Essen kan brengen?SBB 460 schreef:Wat dacht je van alle studenten die naar Essen sporen 's ochtends?
Essen heeft een zeer groot aanbod van scholen.
Natuurlijk niet, en ik reed andersom, maar hij komt wel van Brussel.Shrek schreef:Is er zoveel volk dat 's morgens naar Essen moet?dentheo schreef:De IC Bru-Essen is 's morgens tussen acht en negen een cityrail +MS75, best kort voor de spits.
Maar op Brussel-Antwerpen rijdt de IC 10 minuten voor de Essen en vanaf Mechelen zit een luchthaventrein er echt vlak voor. De drukte daar zal dus nog wel meevallen.dentheo schreef:Tussen Brussel > Antwerpen is hij volgens mij ruim klein..of er werken geen mensen uit het Brusselse in Antwerpen .
Het zou kunnen dat er daar hoofdzakelijk ambtenaren wonen die ter plaatse werken.
De piek in beide richtingen kan natuurlijk verschillen.
In Vilvoorde is er ook aansluiting vanaf de lijn 26. Daar stappen ook heel wat reizigers over op de Essen, naar Antwerpen maar ook naar Mechelen om de route via Muizen niet te moeten maken.Shrek schreef:Maar op Brussel-Antwerpen rijdt de IC 10 minuten voor de Essen en vanaf Mechelen zit een luchthaventrein er echt vlak voor. De drukte daar zal dus nog wel meevallen.dentheo schreef:Tussen Brussel > Antwerpen is hij volgens mij ruim klein..of er werken geen mensen uit het Brusselse in Antwerpen .
Het zou kunnen dat er daar hoofdzakelijk ambtenaren wonen die ter plaatse werken.
De piek in beide richtingen kan natuurlijk verschillen.
Algemeen gesproken worden veel van de IC's uit Essen(reeks 33xx) opgehouden vanaf Antwerpen Noorderdokken door een met vertraging rijdende THALYS die in Antwerpen Centraal op hetzelfde spoor 23 moet aankomen en vertrekken! Moest men de IC naar Charleroi van spoor 24 verhuizen naar bvb spoor 6 ou er ruimte zijn voor de IC uit EssenSteve schreef:De overbezetting zal dan wel tussen Antwerpen en Mechelen zijn, en je zou het als een gevalletje "pech" kunnen kwalificeren als hij door vertraging van de Essen toevallig als eerste doorkomt en daardoor onbedoeld de volle laag krijgt. Maar als je even naar Railtime kijkt, zie je wel dat die fameuze 3328 alle dagen van de voorbije week al in Antwerpen met vertraging reed, terwijl een paar minuten vertraging al genoeg is om mensen naar de 2607 te sturen (temeer daar die laatste niet stopt in MOG en Nekkerspoel).
Het lijkt me dus interessanter om niet zozeer die 2607, maar wel de 3328 eens onder de loep te nemen. Waar komt die structurele vertraging vandaan? Wordt er nog steeds een verkorte M5-stam ingezet, of heeft die intussen z'n voorziene lengte?
Destoptrein naar Essen van 7u50 uit Antwerpen is steeds één enkele Varkensneus die al van in Kapellen bomvol zit!Steve schreef:Maar zijn dat er dan zoveel dat een trein van toch 6 rijtuigen niet volstaat? Er eveneens rekening mee houdend dat er op dezelfde lijn ook nog een stoptrein met 4 of 8 rijtuigen rijdt, die ongetwijfeld ook heel wat volk uit de omgeving naar Essen kan brengen?SBB 460 schreef:Wat dacht je van alle studenten die naar Essen sporen 's ochtends?
Essen heeft een zeer groot aanbod van scholen.
Waarom blijft men kopmaken (keren) in de kelder?ferry schreef: Algemeen gesproken worden veel van de IC's uit Essen(reeks 33xx) opgehouden vanaf Antwerpen Noorderdokken door een met vertraging rijdende THALYS die in Antwerpen Centraal op hetzelfde spoor 23 moet aankomen en vertrekken! Moest men de IC naar Charleroi van spoor 24 verhuizen naar bvb spoor 6 ou er ruimte zijn voor de IC uit Essen