Pagina 13 van 132

Re: Dienstregeling 2014

Geplaatst: 17 sep 2013, 21:00
door Dieselfreak
rvdborgt schreef:M6 is inmiddels getest voor 200.
Allez, dubbeldeksrijtuigen aan 200 km/u, ben eens benieuwd wat dat zal geven. 8)

Re: Dienstregeling 2014

Geplaatst: 17 sep 2013, 21:28
door Shrek
Dieselfreak schreef:
rvdborgt schreef:M6 is inmiddels getest voor 200.
Allez, dubbeldeksrijtuigen aan 200 km/u, ben eens benieuwd wat dat zal geven. 8)
Veel verschil met 160 km/h zal je niet merken denk ik.
Immers: de hogesnelheidslijnen liggen er veel vlakker bij dan de gemiddelde spoorlijn, het zal misschien zelfs comfortabeler zijn :wink:

Re: Dienstregeling 2014

Geplaatst: 17 sep 2013, 21:55
door Dieselfreak
Shrek schreef:Veel verschil met 160 km/h zal je niet merken denk ik.
In een I11 merk ik wel degelijk verschil tussen 160 en 200 km/u hoor. Meer geluid, vooral dat kenmerkende gierende lawaai, en bij het kruisen van een trein uit de andere richting voel je echt de schok van de luchtverplaatsing. Benieuwd wat het zal geven als twee M6-treinen, die gevoeliger zijn aan luchtverplaatsing en zelf ook meer lucht verplaatsen, elkaar aan elk 200 km/u kruisen. In de onderste afdeling van een M6 zit je ook erg dicht bij de grond, zodat je nog sneller zal lijken te gaan.

Re: Dienstregeling 2014

Geplaatst: 17 sep 2013, 21:59
door Steven
Aan 200 bolt de i11 zachter. Omdat de lijnen van 160 er slechter bijliggen dan L2.

Re: Dienstregeling 2014

Geplaatst: 18 sep 2013, 00:25
door Retard
En die slag dat je beter voelt komt ook om de Thalys hem aan 300 km/h passeert.
Maar Steven heeft gelijk. Zeker op het 140 km/h stuk tussen Brugge en Beernem maakt een I11 veel meer lawaai dan op L2.

Re: Dienstregeling 2014

Geplaatst: 18 sep 2013, 08:56
door K V B
Dieselfreak schreef:
Shrek schreef:Veel verschil met 160 km/h zal je niet merken denk ik.
In een I11 merk ik wel degelijk verschil tussen 160 en 200 km/u hoor. Meer geluid, vooral dat kenmerkende gierende lawaai, en bij het kruisen van een trein uit de andere richting voel je echt de schok van de luchtverplaatsing. Benieuwd wat het zal geven als twee M6-treinen, die gevoeliger zijn aan luchtverplaatsing en zelf ook meer lucht verplaatsen, elkaar aan elk 200 km/u kruisen.
Ik hoop dat de deuren het uithouden. Bij de Westbahn dubbeldekkers traden er opeens problemen op met de deuren toen die 200 kph begonnen te rijden. Niet voor niets zijn de deuren van de TGV Duplex and de SBB IC2000 uit een stuk...

Re: Dienstregeling 2014

Geplaatst: 19 sep 2013, 09:27
door wva

Re: Dienstregeling 2014

Geplaatst: 19 sep 2013, 10:58
door dentheo
De verbinding Brussel - Den Haag verschuift een half uur. SNIP . Door de verschuiving hoeft de L-trein Antwerpen - Roosendaal niet meer uit te wijken in Kapellen en wordt het ook mogelijk om in het weekend tot Brussel te rijden.

Tijdens het weekend moet de L-trein Roosendaal - Antwerpen - Brussel-Nationaal-Luchthaven dan wel een half uur verschuiven. Hierdoor moet ook de tweede verbinding tussen de Luchthaven en Mechelen verschuiven, zodat er ongeveer een halfuur-frequentie tussen de luchthaven en Mechelen blijft.
Eerste zin lijkt mij ok.

Tweede snap ik niet.
In het weekend gaat omnibus dus mee verschuiven ? Dan moet hij 1) weer uitwijken in Kapellen en 2) de trein die een half uur later ligt moet dan natuurlijk ook verwisselen . Waar zit daar het probleem ??

Re: Dienstregeling 2014

Geplaatst: 19 sep 2013, 14:31
door FLV-FGSP
Concreet zou de L-trein om u20 gaan vertrekken uit Antwerpen en de Benelux om u43; de aankomsttijd in Roosendaal u07 resp u10.

Re: Dienstregeling 2014

Geplaatst: 19 sep 2013, 14:42
door dentheo
Nu vertrekt Benelux om 59, is dus geen half uur verschil.
Ofwel heeft de krant klok horen luiden, maar weet niet waar de klepel hangt, journalist gebruikt lijn 12 niet ? :) :)
Stefan ? (als het al mag)

Re: Dienstregeling 2014

Geplaatst: 19 sep 2013, 15:16
door wimkalmthout
Als de L-trein op u20 zou vertrekken in Centraal zal ook de IC (nu op u16) veranderen zeker ?

Re: Dienstregeling 2014

Geplaatst: 19 sep 2013, 16:30
door Shrek
wimkalmthout schreef:Als de L-trein op u20 zou vertrekken in Centraal zal ook de IC (nu op u16) veranderen zeker ?
Ik denk het niet, u16 en u20 is perfect voor een IC en een L :wink:

Re: Dienstregeling 2014

Geplaatst: 19 sep 2013, 19:13
door Molenbruch Y.
Als de L-trein op u20 zou vertrekken in Centraal zal ook de IC (nu op u16) veranderen zeker ?
Voor alle duidelijkheid: het gewijzigd vertrekuur (xx.20u) van de L-trein slaat enkel op de weekenddienst, en dan rijdt de IC N niet.

Groeten,

Re: Dienstregeling 2014

Geplaatst: 19 sep 2013, 20:22
door thejay
dentheo schreef:Nu vertrekt Benelux om 59, is dus geen half uur verschil.
Ofwel heeft de krant klok horen luiden, maar weet niet waar de klepel hangt, journalist gebruikt lijn 12 niet ? :) :)
Stefan ? (als het al mag)
De nieuwe uren zitten al in de reisplanner (in elk geval toch de BeNe-Hafas)

Re: Dienstregeling 2014

Geplaatst: 19 sep 2013, 20:41
door dentheo
Ik krijg dit antwoord, waarschijnlijk verkeerde link:
Helaas kan de elektronische reisinformatie momenteel alleen informatie van 09.12.12 tot en met 14.12.13 geven. Hartelijk dank voor uw begrip.