Pagina 28 van 132

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 20 feb 2014, 10:37
door Steve
Om op de originele vraag over de MS96 in De Panne in te gaan: uit vrij goede bron heb ik vernomen dat er wellicht niet al te veel MS96, M6 en ander "exotisch" materieel meer op lijn 73 te zien zullen zijn, of het moet zijn dat een of andere ICT in de zomer nog wat variatie brengt. Qua verbinding was het dus al bekend dat het de facto De Panne - Gent wordt, het vervolg richting Brussel zou een overname van de huidige IR-h zijn (inclusief alle kleine haltes) en dus nog minder interessant om toch te blijven zitten.

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 20 feb 2014, 11:08
door FLV-FGSP
Volgens de voorlopige planning van B-Technics zouden de P-treinen op lijn 73 (waarvan er overigens 2 via L50A naar Brussel zouden rijden) met M4 worden gereden.

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 20 feb 2014, 11:26
door Merijn
Rijden er op de ir-h niet enkele MS96?

...of Desiro's...ik vind ze persoonlijk niet zo slecht, maar met een Desiro van Gent naar De Panne lijkt me toch wat te lang.

Ohja, zolang het vooruit rijdt... (ik ben liever optimistisch)

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 20 feb 2014, 11:51
door Steve
Merijn schreef:Rijden er op de ir-h niet enkele MS96?

...of Desiro's...ik vind ze persoonlijk niet zo slecht, maar met een Desiro van Gent naar De Panne lijkt me toch wat te lang.

Ohja, zolang het vooruit rijdt... (ik ben liever optimistisch)
Die overname van de IR-h gaat over het traject (en meer bepaald de haltes), niet over het materieel. Desiro's zullen er dus normaal gesproken niet op te zien zijn. Wellicht wordt het qua materieelinzet op lijn 73 een grote terugkeer naar wat van toepassing was vóór de komst van de MS96 en M6.

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 20 feb 2014, 12:26
door Stijn91
Komt er dan nog een trein Gent - Brussel via Aalst of dan enkel die komende van De Panne?

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 20 feb 2014, 12:55
door Steve
Stijn91 schreef:Komt er dan nog een trein Gent - Brussel via Aalst of dan enkel die komende van De Panne?
In de eerder verschenen lijstjes was er sprake van dat de snelle trein Limburg - Brussel (via boog van Aarschot) verder zou rijden naar Aalst en Gent, dus dat zal dan wel de tweede verbinding worden.

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 20 feb 2014, 15:19
door wrpint
Ik lees dat MR96 zal verdwijnen van L73. Iemand enig idee naar welke verbinding(en) deze dan zal verschuiven? Ik zie ze tegenwoordig zo weinig rijden.
In het initiële plan was er ook sprake van twee IC-treinen/uur van Welkenraedt naar Brussel. Weet iemand hierover meer? Zou die tweede verbinding ook via de L2 gaan (bvb. ter vervanging dan van de IC O Brussel-Visé) of zou het gewoon gaan om een verlenging van IC F (Quiévrain-Luik) via de klassieke L36? Zou Eupen dan zijn rechtstreekse verbinding met Brussel/Oostende verliezen en worden er bijgevolg pendeltreintjes Eupen-Welkenraedt ingelegd?
In de Limburgse media was er enkele maanden geleden heel wat heisa over het plan m.b.t. Limburg. Hieruit zou blijken dat er vnl. met MR80 zou gereden worden en het huidige moderne materieel (M6) Hasselt niet meer/amper zou aandoen. Aangezien er wel een snelle verbinding Hasselt-Brussel (via de boog) komt, kan ik me echter moeilijk voorstellen dat men dit met breaks zou willen rijden.

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 20 feb 2014, 21:54
door dentheo
Volgende Week "Roadshow" in Heide met Jef vandenberghe oa over dienstregeling 2015

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 20 feb 2014, 22:14
door stefanic
dentheo schreef:Volgende Week "Roadshow" in Heide met Jef vandenberghe oa over dienstregeling 2015
Ah?: meer info graag.

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 21 feb 2014, 07:17
door Shrek
wrpint schreef: In de Limburgse media was er enkele maanden geleden heel wat heisa over het plan m.b.t. Limburg. Hieruit zou blijken dat er vnl. met MR80 zou gereden worden en het huidige moderne materieel (M6) Hasselt niet meer/amper zou aandoen. Aangezien er wel een snelle verbinding Hasselt-Brussel (via de boog) komt, kan ik me echter moeilijk voorstellen dat men dit met breaks zou willen rijden.
het belangrijkste wat we onthouden hebben van die media heisa is dat het geen correcte info was. je mag er rustig vanuit gaan dat de m6 ook na december nog naar hasselt zal komen ;-)

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 21 feb 2014, 09:47
door FLV-FGSP
stefanic schreef:
dentheo schreef:Volgende Week "Roadshow" in Heide met Jef vandenberghe oa over dienstregeling 2015
Ah?: meer info graag.
Vond dit via de blauw-witte tijdsverspiller:
Afbeelding

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 21 feb 2014, 10:16
door dentheo
stefanic schreef:
dentheo schreef:Volgende Week "Roadshow" in Heide met Jef vandenberghe oa over dienstregeling 2015
Ah?: meer info graag.
http://www.jefvandenbergh.be/nl/nmbs-op-het-goede-spoor

In Twitter, die ernaast hangt, suggereert hij vragen als : rijdt onze IC-dubbeldekker nog naar Charleroi....

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 21 feb 2014, 10:35
door ferry
Het weghalen van modern materiaal op lijn 73 en de vermoedelijke terugkeer van Breaks is nog maar eens het bewijs hoe "Brussel" denkt over de westhoek! Een regelrechte schande!!

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 21 feb 2014, 10:43
door Steven
Geen enkele lijn heeft het alleenrecht op "modern" materieel. Het is nu niet dat die breaks zo slecht zijn he. Trouwens zolang er niets bekend gemaakt is op papier is er niets zeker over wat waar en hoe zal rijden. Momenteel is er vooral veel speculatie.
De vernieuwde breaks hebben trouwens voor een deel (middenrijtuig en eerste klasse) dezelfde stoelen als de M6 dus op vlak van zitcomfort is dat deel al gelijkwaardig.

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 21 feb 2014, 11:10
door Steve
Breaks zullen inderdaad opnieuw op een heel aantal lijnen te zien zijn (zoals vandaag)... en op meerdere plaatsen zal men wellicht ook plots heel wat MS75 te slikken krijgen, waar die er vandaag niet of amper rijden.

Maar voor lijn 73 is er de combinatie van de (vermoedelijke) "achteruitgang" van materieel plus het feit dat de verbinding in feite gedegradeerd wordt tot een stoptrein over de volledige route... en daar kan ik wel begrijpen dat het wat pijn doet...