Charleroi Essen....IC

Alles over reizigerstreinen in België.
dentheo
Berichten: 8172
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Charleroi Essen....IC

Bericht door dentheo »

Wat is daarmee aan de hand.

Gisteren morgen vertrek 1:40.... dubbeldekker, dus ongeveer 20 minuten te laat....
Ik verwachtte een vinnig ritje om tijd te recupereren...jawatte we zijn naar Antwerpen geslopen.
Naar de lok vooraan gaan kijken en het vertrek in Antwerpen was weer zo sluipend... twee jonge "verveelde "kerels (?) vooraan
Op de aanduider op het perron naast de lok stond de volgende trein al lang en breed naast het nog witte rozet. (Ik wist niet dat dat "kon")
Reed die op halve kracht ?? Opleiding ?

De volgende IC weer afgewacht , weer stijgende vertraging met een vertwijfelde omroepster die op een bepaald moment zegde dat de trein misschien wel helemaal NIET zou komen.
Bleek een 27, die weer precies niet weg geraakte. Toen hij langzaam optrok viel ineens alle geluid weg, ik vreesde al het ergste, 20 seconden later volle verluchting en blazend schoof hij weg. Weer op halve kracht ??

's Avonds idem weer vertraging van 15 minuten en weer sloom rijden.

Was de spanning laag en mocht men niet te vinnig rijden ???
Of wordt er zwaar opleiding gegeven op die verbinding ?

Maandag maakte men zeer enthousiast korte keringen in Essen (10 minuten), zodat de vertragingen minder dan halveerde, maar gisteren reed men als een slak.
Van mijn dubbeldekker ICs was gisteren 100% vertraagd (+15 en +20), van de Fyra's 50% (+15 en +1)
Theo
Groeten vanop de Heide
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: Charleroi Essen....IC

Bericht door Retard »

Om de TBG te citeren die op 19 juli E692 begeleide, nadat een reiziger klaagde dat de 220 te veel piepte:
"Z'onderhouden zij da nie goed, ze zouden zij da ne keer wa meer moeten onderhouden"
:wink:
dentheo
Berichten: 8172
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Charleroi Essen....IC

Bericht door dentheo »

volgens mij iets anders...
Theo
Groeten vanop de Heide
odul
Berichten: 367
Lid geworden op: 22 okt 2009, 21:03

Re: Charleroi Essen....IC

Bericht door odul »

Ik weet ook niet wat er aan de hand is. :oops:
Maar het lijkt erop dat men lijn 12 zodanig aan het terroriseren is, dat dit geen alternatief voor de Fyra mag worden. :?

De vertragingen lopen de spuigaten uit!
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: Charleroi Essen....IC

Bericht door nahoj »

Nu kan je veel zeer terechte kritiek geven over het Fyra-verhaal, maar dat men met opzet vertraging is aan het maken op Charleroi-Brussel-Antwerpen-Essen, door aan bestuurders te vragen om extra traag te rijden of zo, om mensen te ontraden om naar Essen te reizen per trein, is totaal van de pot gerukt.
jotie
Berichten: 364
Lid geworden op: 06 aug 2008, 17:17

Re: Charleroi Essen....IC

Bericht door jotie »

In complottheorieën geloof ik meestal ook pas nadat alle andere mensen er niet meer in geloven. Er zijn 'gewoon' van die dagen dat 'alles' in de soep draait. Zolang dat eenmalig is, geen probleem. Maar inderdaad is het de laatste tijd op L.12 toch echt koekenbak. Dat kan allemaal perfect 'toeval' zijn, maar, bedenk ik dan, zou de NMBS dan niet eens een beetje 'extra' kunnen inzetten opdat de soep weer een beetje kan afkoelen? Eerst dat gedoe met de varkensneuzen, gecombineerd met de Benelux-zwanenzang, en dan nog eens de IC als toetje: een beetje bijsturing om het klantenvertrouwen te herwinnen kan geen kwaad, me dunkt.
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Charleroi Essen....IC

Bericht door dekooiker »

Lijn 12 is niet beter of slechter dan andere lijnen als ik op het gevoel afga.
Dezer dagen maakten ook de treinen Antwerpen-Turnhout, Brussel-Antwerpen (IC, IR en L), Luik-Antwerpen met momenten veel vertraging.
De trein.
Alleen voor durvers.
dentheo
Berichten: 8172
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Charleroi Essen....IC

Bericht door dentheo »

nahoj schreef:Nu kan je veel zeer terechte kritiek geven over het Fyra-verhaal, maar dat men met opzet vertraging is aan het maken op Charleroi-Brussel-Antwerpen-Essen, door aan bestuurders te vragen om extra traag te rijden of zo, om mensen te ontraden om naar Essen te reizen per trein, is totaal van de pot gerukt.
OK , maar waarom sluipen ze dan met een M6trein voorzien van de sterkste modernste lok die we hebben en 15 minuten vertraging ?
Ik heb echt wel betere prestaties meegemaakt....
Ik ben bijna zeker dat er dinsdag "iets" aan de knikker was...
Is de groep die met de Charleroi rijdt "ongelukkig" met de nieuwe dienstregeling of zou het toch technisch zijn.
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Charleroi Essen....IC

Bericht door Steven »

het probleem is niet noodzakelijk bij die trein zelf te zoeken. Het kan evengoed liggen aan een voorliggende trein.
Ik heb gisteren zelf twee keer Antwerpen - Brussel gedaan en in beide gevallen kreeg ik 8 min vertraging te verwerken tussen Mortsel en Kontich, seinbeelden die nooit groen geven zorgen er voor dat je traag gaat rijden en dus vertraging krijgt zonder dat de feit bij de trein(bestuurder) te zoeken is.
dentheo
Berichten: 8172
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Charleroi Essen....IC

Bericht door dentheo »

Steven schreef:het probleem is niet noodzakelijk bij die trein zelf te zoeken. Het kan evengoed liggen aan een voorliggende trein.
Ik heb gisteren zelf twee keer Antwerpen - Brussel gedaan en in beide gevallen kreeg ik 8 min vertraging te verwerken tussen Mortsel en Kontich, seinbeelden die nooit groen geven zorgen er voor dat je traag gaat rijden en dus vertraging krijgt zonder dat de feit bij de trein(bestuurder) te zoeken is.
OK maar dat legt niet uit dat men enkele weken gelden zijn best deed om vertraging te reduceren.
Dinsdag leek het alsof men hem wou vergroten, wat ook prachtig lukte.
Alleen al bij het vertrek in Antwerpen deed men er ook nog rap een minuutje bij.
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Charleroi Essen....IC

Bericht door Steven »

Dat is niet eigen aan L12, ik merk de laatste weken een vrij algemene (dus over het hele net) een grotere vorm van vertragingen. Dit dus voor alle treinen. Zeker als ik men eigen diensten bekijk van de laatste drie maand stel ik steeds een zwakkere stiptheid vast. De herfst heeft ondertussen nochtans zijn ding gedaan (de bomen zijn kaal nu).
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Charleroi Essen....IC

Bericht door Adler »

Waarom het allemaal zo ver gaan zoeken ?
Te lage spanning, opleiding, complotten...
Wat gaan ze hier nog allemaal verzinnen ?
Blijkbaar vergeet iedereen dat er op 9 december een nieuwe dienstregeling is ingevoerd.
Ik heb nog geen enkel jaar geweten dat er bij het invoeren van een nieuwe dienstregeling geen achteruitgang van de stiptheid was.
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: Charleroi Essen....IC

Bericht door Retard »

Steven schreef:Dat is niet eigen aan L12, ik merk de laatste weken een vrij algemene (dus over het hele net) een grotere vorm van vertragingen. Dit dus voor alle treinen. Zeker als ik men eigen diensten bekijk van de laatste drie maand stel ik steeds een zwakkere stiptheid vast. De herfst heeft ondertussen nochtans zijn ding gedaan (de bomen zijn kaal nu).
Dat is waar, vanaf september begint er altijd een zwakkere periode.
Maar zou het ook niet kunnen, dat omdat er nu met de Fyra veel minder treinen stoppen in Mechelen, en dat dat iets 'onnatuurlijks' geeft op die drukke lijn?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Charleroi Essen....IC

Bericht door Steven »

Niet te ver zoeken aub, ik zei al dat de vertragingen een algemeen probleem zijn. Zowel in Essen, Brussel, Arlon als Eupen of Oostende.
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: Charleroi Essen....IC

Bericht door Retard »

Steven schreef:Niet te ver zoeken aub, ik zei al dat de vertragingen een algemeen probleem zijn. Zowel in Essen, Brussel, Arlon als Eupen of Oostende.
Dat is waar. Na augustus is overal meer retard. In oktober was er zelfs meer retard dan vorig jaar:

------------------------------------------------------oktober 2011--------------oktober 2012
Vóór neutralisatie-----------------------------------------84,4%--------------------83,1%
Na neutralisatie-------------------------------------------89,8%--------------------88,1%
Rekening houdend met het aantal reizigers------------81,6%--------------------80,1%
Gemeten over het hele treintraject---------------------84,3%--------------------82,9%
Inbegrepen afgeschafte treinen (zonder neutr.)-------83,3%--------------------81,9%
Plaats reactie