Nieuwe motorstellen / M7
-
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 16 dec 2010, 18:00
Re: NMBS gaat investeren in dubbeldekmotorstellen
De nmbs wil streven naar een zo groot mogelijke eentonigheid op vlak van materieel voor het gemak van de werkplaatsen en de tb's dus de kans is zeer groot dat deze stellen ook desiro's zullen zijn ... ( hopelijk wat comfortabeler dan de huidige )
Re: NMBS gaat investeren in dubbeldekmotorstellen
Dat lijkt mij wel heel kort door de bocht, een reeks van 200 stellen is op zich al een hele standardisatie vergeleken met wat er allemaal weggaat. Of je nu 5 of 6 types treinen hebt rondrijden zal nu het grote verschil niet maken.treinfan93 schreef:De nmbs wil streven naar een zo groot mogelijke eentonigheid op vlak van materieel voor het gemak van de werkplaatsen en de tb's dus de kans is zeer groot dat deze stellen ook desiro's zullen zijn ... ( hopelijk wat comfortabeler dan de huidige )
Re: NMBS gaat investeren in dubbeldekmotorstellen
Kijk even hier naar:
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... MUI8CKRark
Dit materiaal werd aangekocht door SBB en komt van Bombardier, dus NMBS...
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... MUI8CKRark
Dit materiaal werd aangekocht door SBB en komt van Bombardier, dus NMBS...
Re: NMBS gaat investeren in dubbeldekmotorstellen
Ja en? Wat wil je er mee zeggen?Bibke schreef:Bombardier is wel Canadees.
Wat ik raar vind bij die twindexx, in het ene stuurijtuig heb je twee grote deuren en in het ander stuurijtuig maar één grote deur.
Re: NMBS gaat investeren in dubbeldekmotorstellen
Bombardier Transportation is eerder Duits. Het moederbedrijf is dan wel Canadees, als het om treinen voor Europa gaat wordt alles eigenlijk vanuit Berlijn gestuurd. Waarbij wel tegenwoordig alles verspreid over Europa gebeurt. De tractie installatie voor de Twindexxen van de SBB is in Zürich ontworpen, maar wordt in Zweden gebouwd. De draaistellen komen als ik mij niet vergis uit Winterthur, de ruwbouw van de rijtuigen gebeurt in Gorlitz, de eind assemblage gebeurt n Villeneuve...Bibke schreef:Bombardier is wel Canadees.
En hopelijk zien we dit jaar eindelijk de eerste op de rails...
Re: NMBS gaat investeren in dubbeldekmotorstellen
Ik heb zo het idee dat de baas van SBB vandaag verteld heeft dat ze twee jaar vertraging hebben ??? Of had hij het over andere dubbeldekkers ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: NMBS gaat investeren in dubbeldekmotorstellen
Dat was een reactie op deze post:bobke schreef:Ja en? Wat wil je er mee zeggen?Bibke schreef:Bombardier is wel Canadees.
Bombardier = NMBS ????SBB 460 schreef:Kijk even hier naar:
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... MUI8CKRark
Dit materiaal werd aangekocht door SBB en komt van Bombardier, dus NMBS...
Re: NMBS gaat investeren in dubbeldekmotorstellen
??? Dat zegt hij toch helemaal niet? Hij zegt gewoon dat de SBB die stellen bij Bombardier gekocht heeft, en dat de NMBS daar dus eens moet gaan kijken...Bibke schreef: Bombardier = NMBS ????
Re: NMBS gaat investeren in dubbeldekmotorstellen
Maar heeft toch ook een vestiging in Brugge, of vergis ik mij?Bibke schreef:Bombardier is wel Canadees.
Re: NMBS gaat investeren in dubbeldekmotorstellen
Aha, zo had ik gelezen. Maar inderdaad die tekst kan je dubbelzinnig opvatten.Teach2 schreef:??? Dat zegt hij toch helemaal niet? Hij zegt gewoon dat de SBB die stellen bij Bombardier gekocht heeft, en dat de NMBS daar dus eens moet gaan kijken...Bibke schreef: Bombardier = NMBS ????
Nu heb ik hem.
Laatst gewijzigd door Bibke op 05 jan 2014, 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: NMBS gaat investeren in dubbeldekmotorstellen
http://www.lematin.ch/suisse/nouveau-re ... y/18216990SBB 460 schreef:Kijk even hier naar:
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... MUI8CKRark
Dit materiaal werd aangekocht door SBB en komt van Bombardier, dus NMBS...
Blijkbaar kent ook bombardier problemen met het leveren van stellen. Hopelijk zijn ze bij de NMBS deze keer slim genoeg om een deftige leveringarantie te vragen om een 2de fyra te voorkomen.
Re: NMBS gaat investeren in dubbeldekmotorstellen
Ik denk niet dat er nog 1 fabrikant in Europa is, die niet minstens 1 probleemlevering heeft gehad... Zelfs Stadler blijkt niet immuun.
Geen idee hoe PESA of Skoda het doen, moet ik toegeven.
Geen idee hoe PESA of Skoda het doen, moet ik toegeven.
Re: NMBS gaat investeren in dubbeldekmotorstellen
Inderdaad. Lees het ook net. Eind 2015 .dentheo schreef:Ik heb zo het idee dat de baas van SBB vandaag verteld heeft dat ze twee jaar vertraging hebben ??? Of had hij het over andere dubbeldekkers ?
Overigens wordt hier ook al weer de in de pers gretig de kwakkel verspreid dat SBB verplicht was de goedkoopste te nemen. Bombardier heft wel degelijk niet puur op basis van de offerteprijs gewonnen.
Re: NMBS gaat investeren in dubbeldekmotorstellen
Het is niet aan de NMBS om een kandidatuur voor Bombardier in te dienen he ...SBB 460 schreef:Dit materiaal werd aangekocht door SBB en komt van Bombardier, dus NMBS...
Maar je kan er wel gerust van uitgaan dat minstens de 3 groten zich wel willen wagen aan een order van 3 miljard.
Zo slim zijn ze bij de NMBS altijd al geweest (kijk naar Desiro en HLE18) het waren de Hollanders met hun Italiaanse brol die daar niet aan gedacht haddenkristofvt schreef:Blijkbaar kent ook bombardier problemen met het leveren van stellen. Hopelijk zijn ze bij de NMBS deze keer slim genoeg om een deftige leveringarantie te vragen om een 2de fyra te voorkomen.