Nieuwe motorstellen / M7

Alles over reizigerstreinen in België.
deathproof

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door deathproof »

De 4ledige is men toch aan het moderniseren?
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door dentheo »

Begrijp ik uit de persberichten van deze week dat M7 de eerste aanbesteding wordt, waar NMBS het onderhoud erbij vraagt ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Steven »

deathproof schreef:De 4ledige is men toch aan het moderniseren?
Zover ik gehoord heb zouden niet alle vierledige die modernisering ontvangen.
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Eimai »

Steven schreef:Zover ik gehoord heb zouden niet alle vierledige die modernisering ontvangen.
Laten we eerlijk zijn: we hebben al vanalles gehoord en elke week horen we weer iets nieuws. Maar alle "officiële" kanalen doen nog steeds alsof het allemaal gewoon blijft doorgaan zoals oorspronkelijk gepland.
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door dentheo »

Er was toch de persmedeling van Cornu dat Bombardier nu al drie maanden treuzelt met hun offerte voor het onderhoud ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Rétro

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Rétro »

dentheo schreef:Er was toch de persmedeling van Cornu dat Bombardier nu al drie maanden treuzelt met hun offerte voor het onderhoud ?
Wss toch normaal dat men hiermee 'treuzelt' als men zelf over werkplaatsen en technisch personeel beschikt?
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door dentheo »

????? Bombardier treuzelde NIET NMBS ...
Theo
Groeten vanop de Heide
Rétro

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Rétro »

Sorry, juist! Maar gelijk hoe, vind het maar een raar voorstel.
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door dentheo »

????
Theo
Groeten vanop de Heide
Rétro

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Rétro »

(Bombardier het onderhoud laten doen terwijl de NMBS zelf over werkplaatsen en technisch personeel beschikt???)
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door dentheo »

Ik denk dat ze dat wel doen met de wagens van bv. Infrabel...die staan naast de mijne bij mijn garage...
Theo
Groeten vanop de Heide
groentje
Berichten: 7272
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door groentje »

Ateliers die, terecht of ten onrechte, niet meteen bekend staan voor hun efficiëntie. Bovendien, als je als fabrikant ook opdraait voor het onderhoud, mag je toch verwachten dat ze nog meer zorg dragen voor wat ze verkopen. Het heeft immers niet veel zin om alles (te) goedkoop af te werken als je dat daarna dubbel en dik moet terugbetalen.
Rétro

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Rétro »

Tja, als er geen externe tussen persoon is kan die fabrikant ook 'gemakkelijk' veel problemen onder de mat vegen. Wat efficiëntie betreft , zal wel afhangen van werkplaats tot werkplaats zeker... Net zoals dat van privé bedrijf tot privé bedrijf zal afhangen. Nuja veel zal wel afhangen vanuit welke (politieke) hoek je de dingen bekijkt wss. En aangezien dat alles wat staat is er nu van tussen moet zal alles wat privé is wel de betere oplossing zijn.
AlexNL
Berichten: 2182
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door AlexNL »

Rétro schreef:Tja, als er geen externe tussen persoon is kan die fabrikant ook 'gemakkelijk' veel problemen onder de mat vegen.
Dat hoeft natuurlijk geen probleem te zijn, zolang het rollend materieel voldoende beschikbaar is om de dienstregeling mee te kunnen verzekeren.
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door nahoj »

Dieselfreak schreef:"Op de baan" nummer 126 schrijft dat dit materieel alle motorstellen behalve de Desiro's en de Deense Neuzen zou vervangen. Dat wil dus zeggen: de gemoderniseerde klassiekjes, de Vierledige, de Breaks en de Sprinters. Als dat zo is, waarom investeren ze dan nog in de renovatie van die laatste drie?
Op de Baan schrijft wel meer wilde roddels als feiten neer.
Het is momenteel hoegenaamd niet de bedoeling om meer te vervangen dan I6/I10, M4, stuurposten M5, HLE21/27, en klassiekjes. Zeker met de besparingen zie ik die bestelling eerder krimpen dan uitbreiden.
Plaats reactie