Shrek schreef: ↑18 apr 2018, 08:54
Nu heb ik opeens opgevangen dat de M7 toch enkele cm lager zou zijn dan de M6. Dan kan het misschien toch net passen onder de brug in Roosendaal...
Dat bedoelde ik met mijn post, ik had in gedachte maar was niet meer zeker dat men dat indertijd ergens gemeld had.
Ook op deze foto heb ik de indruk dat de vensters onderaan minder hoog zijn en ook dat de afstand tussen de bovenkant van de intercirculatiedeur en de top van het dagen minder hoog is dan bij de M6-en.
Steve schreef: ↑18 apr 2018, 10:57
Kan dat binnenlands eigenlijk ook een verschil maken? Wat zijn alweer de baanvakken waar M6 niet toegelaten is (vind het niet meteen terug in de Netverklaring?) en zou die iets lagere hoogte daar een verschil in kunnen maken?
Veel verschil maakt dat toch niet, alle relevante lijnen zijn inmiddels aangepast voor M6.
Ik denk niet dat je de M7 snel zal nodig hebben richting Spa of Couvin.
In Couvin zal een passagierstrein met M7 sowieso niet kunnen raken!
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
trainlovertje schreef: ↑18 apr 2018, 12:22
Dus naar Aken zullen ze ook niet kunnen rijden? Want ze zouden toch uitgerust worden voor 15 kV AC?
Naar Aken is er 3kV DC.
Als die wens er komt zal Infrabel wel snel de bovenleiding aanpassen zodat het wel kan.
Ja juist, maar zat al te denken over de situatie hoe ze er over een aantal jaar zal uitzien, wanneer DB Netz AG de 3kV DC vervangt door de 15kV AC. Of is dat ook al afgevoerd ondertussen?
Het idee om de spanningsscheiding naar de staatsgrens te verplaatsen leeft al lang, maar het is niet in het Bundesverkehrswegeplan geraakt. Voor 2025 is er daarmee geen geld voor.
trainlovertje schreef: ↑18 apr 2018, 20:32
Ja juist, maar zat al te denken over de situatie hoe ze er over een aantal jaar zal uitzien, wanneer DB Netz AG de 3kV DC vervangt door de 15kV AC. Of is dat ook al afgevoerd ondertussen?
Dat is voor onbepaalde tijd uitgesteld. Het zou voor het lokale verkeer immers een ramp betekenen.
Het hoogteverschil moet echt bescheiden zijn (al kan dat natuurlijk al voldoende zijn voor Roosendaal), want ik kan op de foto echt geen verschil ontdekken met de M6 op dat gebied, ook niet in de vormen van de ramen. Ook voor al de rest lijkt het aan de buitenkant een identieke kopie, enkel het ontbreken van een scherm (waar is dat goed voor?) en de aanwezigheid van horizontale scheidingen bij twee ramen onderaan (om bij nood te kunnen openen?) lijken te verschillen van de M6.
De info display aan de buitenzijde. Daar waar de M6 deze tussen de ramen in heeft en enkel toegankelijk is van de buitenzijde staat deze bij de M7 achter een raam. Vermoedelijk om het gekende vochtprobleem aan te pakken zowel bij de M6, MR96 als I11 zijn deze geregebuiten dienst of slecht leesbaar door condens.
Steve schreef: ↑19 apr 2018, 17:28
Het hoogteverschil moet echt bescheiden zijn (al kan dat natuurlijk al voldoende zijn voor Roosendaal), want ik kan op de foto echt geen verschil ontdekken met de M6 op dat gebied, ook niet in de vormen van de ramen. Ook voor al de rest lijkt het aan de buitenkant een identieke kopie, enkel het ontbreken van een scherm (waar is dat goed voor?) en de aanwezigheid van horizontale scheidingen bij twee ramen onderaan (om bij nood te kunnen openen?) lijken te verschillen van de M6.
Die scheidingen lijken mij gewoon een zonnewering die omlaag staat
Steve schreef: ↑19 apr 2018, 17:28
Het hoogteverschil moet echt bescheiden zijn (al kan dat natuurlijk al voldoende zijn voor Roosendaal)
Een M6 verschilt ook niet zoveel van een VIRM, die onder datzelfde viaduct rijdt. Als M7 een tikkeltje lager is, heb ik goede hoop dat het moet passen.