Nieuwe motorstellen / M7

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Steven »

Testritten zijn altijd snelheid + 10%. Is met alle materieel. Een desiro heeft men dus getest aan 176km/u.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Shrek »

dentheo schreef: 09 jun 2018, 22:52 Beproeven op max snelheid +10% is toch beetje standaard ? En beveiliging eruit ....
Dat klopt, maar ik zou dan verwachten dat ze het materieel daarop testen op een HSL, niet op L36N.

trainlovertje schreef: 09 jun 2018, 22:55 Misschien wat off-topic, maar mag er dan effectief 220 km/h gereden worden op L36N? Zoja, waarom rijden Thalys en ICE daar dan geen 220?
Neen dat mag er niet in normale omstandigheden.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Steven »

Ze hebben daar al veel getest. Ook desiros werden daar getest. Tijdens de nacht de lijn buiten dienst en dan tijden maar.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Shrek »

Steven schreef: 09 jun 2018, 23:52 Ze hebben daar al veel getest. Ook desiros werden daar getest. Tijdens de nacht de lijn buiten dienst en dan tijden maar.
Maar een Desiro hoeft niet boven de max snelheid van de lijn te gaan om te testen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Steven »

Dat maakt niet uit, testen op 3kV gebeuren nu regelmatig op die lijn tijdens de nacht. Eens de lijn buiten dienst is en vrij voor testen vervallen de gewone regels. Het is een lijn zonder overwegen en volledig afgespannen. Dat is de enige 3kV lijn die daar aan voldoet. Dat is niet hetzelfde als nabij ath gaat testen wat ze ook regelmatig doen en daar gaat men dan ook over de lijnsnelheid als het dezelfde test is.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Asterix »

Een lijn is altijd IN dienst wanneer er wordt getest want op een spoor buiten dienst kan je nooit met open seinen rijden en ook niet aan die snelheden.

Belgorail voert op de lijn 36N regelmatig dergelijke homologatietesten uit. Een document beschrijft dan de werkwijze. Normaal gezien worden eerst alle seinen tussen Schaarbeek en Leuven in open stand geplaatst vooraleer de rit vertrekt en de bestuurder krijgt een specifiek werkblad met de afstandspunten en overeenkomstige snelheden die hij daar moet aanhouden zodat een veilige remcurve wordt gecreëerd.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Steven »

De lijn hoeft niet open te zijn, om aan die snelheden te rijden plaatst men de veiligheden buiten dienst, omdat je anders de test niet kan uitvoeren. ETCS en TBL1+ laten die snelheid niet toe. Zoals op lijn vier waar er voor de testritten met Thalys speciale borden stonden, daar werd toen getest tot 330 km/u, wat de boorduitrusting van een Thalys niet toelaat.
Men test tussen twee km punten en of de seinen dan groen of rood staan maakt voor die trein weinig uit. Het is om dezelfde reden dat het eens fout liep in Frankrijk op de HSL nabij Straatsburg. Doordat de veiligheden uit stonden en de bestuurder afgeleid werd reed hij op het einde van de testzone nog te snel met ontsporing als gevolg.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Asterix »

Men zal wellicht de ETCS aan boord hebben afgezonderd maar de lijn is gewoon in dienst, hoor.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Asterix »

Komend weekend (nacht van 16 op 17 juni) zijn er weer testen op de L36N met dezelfde configuratie en ETCS afgezonderd. Topsnelheid van 220 km/u tussen Herent en Diegem.
Gothier
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 jun 2018, 19:23

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Gothier »

Zullen voornamzlijk op Oostende - Eupen rijden en ook paar op De Panne

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

Gothier
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 jun 2018, 19:23

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Gothier »


Gothier schreef:Zullen voornamelijk op Oostende - Eupen rijden en ook paar op De Panne ze hebben daar ETCS2 net aangelegd

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk


Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Steven »

Dat stuk naar De Panne is net een testtraject voor alle materieel. Net daarom dat ze het afzonderlijk aanleggen van alle andere lijnen die al etcs hebben.
Gothier
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 jun 2018, 19:23

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Gothier »

Heb vanmorgen aan de mensen van de depot gevraagt en P8005 P8006 en P8007 worden uitgerust met M7 stellen

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

Gothier
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 jun 2018, 19:23

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Gothier »


Gothier schreef: ja inderdaad
Heb vanmorgen aan de mensen van de depot gevraagt en P8005 P8006 en P8007 worden uitgerust met M7 stellen

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk


Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5296
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Steve »

Euh, waar komt die info precies vandaan? De hierboven genoemde P 8005 bestaat niet, en op Wikipedia heeft iemand ook al iets geschreven waarin sprake is van een al even onbestaande IC Antwerpen - Breda. Ik neem het allemaal met een flinke korrel zout.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/M7_(spoorwegrijtuig) schreef:In de loop van 2018 worden de eerste rijtuigen in dienst genomen, de eerste rijtuigen zullen voornamelijk als P-trein op De Panne-Schaarbeek worden ingezet mits deze nog verzekerd worden door de vroegere M4-rijtuigen daarna zullen ze ook als IC van Antwerpen naar Breda ingezet worden en IC Oostende-Eupen.
Plaats reactie