Nieuwe motorstellen / M7

Alles over reizigerstreinen in België.
Freken
Berichten: 140
Lid geworden op: 17 mar 2018, 21:33
Locatie: FDR

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Freken »

Zag vandaag deze leuke samenstelling richting NZV rijden, HLE18 + 2×Resto + M7 + (2?)M6. Reed rond 10:52 Brussel-Noord binnen.
traxie
Berichten: 266
Lid geworden op: 27 apr 2015, 06:38
Locatie: Gent

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door traxie »

Deze kwamen van gent sint pieters.
Freken schreef:Zag vandaag deze leuke samenstelling richting NZV rijden, HLE18 + 2×Resto + M7 + (2?)M6. Reed rond 10:52 Brussel-Noord binnen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
wbrm
Berichten: 408
Lid geworden op: 28 mei 2011, 21:11

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door wbrm »

Jammer dat de mensenmassa op het perron het zicht op de bestemmingsdisplays gemakkelijk kan verhinderen door hun lage plaatsing.
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door groentje »

Ik hoorde van anderen dan weer dat ze zo eindelijk de schermen kunnen lezen. Hooggeplaatste schermen zijn vaak moeilijk leesbaar voor slechtzienden...
AlexNL
Berichten: 2180
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door AlexNL »

Ik vind ze inderdaad ook erg laag zitten, meestal zie je bij dubbeldekkers dat die displays tussen de beide lagen zitten. Nu moet je omlaag kijken als je op een 76cm-perron staat.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door dentheo »

Duidelijk lager dan 170 cm.... voor wie zijn die dan bestemd ?
Alleen voor de mensen die vooraan op het perron staan, de rest kan het schudden.
Zo'n dingen moeten hoger staan dan de lengte van Mr. Doorsnee ik dacht nog altijd 175 cm.

Wie stuurt dit door naar de "projectgroep" van NMBS ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Asterix »

Ik vermoed dat men het display achter een raam wilde stekzn. In dat geval komt enkel de onderste verdieping in aanmerking. Wellicht wil men niet opnieuw die miserie die men nu met de displays van de M6 heeft.
jan_olieslagers
Berichten: 3494
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door jan_olieslagers »

Nog een jaar of twintig, misschien, totdat iemand op het briljante idee komt om er zowel hoge als lage te plaatsen? ;)
Ok, dat mag overkill lijken, maar er is toch zoveel sprake van "betere communicatie", nietwaar?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door trainlovertje »

jan_olieslagers schreef: 22 okt 2018, 16:24 Nog een jaar of twintig, misschien, totdat iemand op het briljante idee komt om er zowel hoge als lage te plaatsen? ;)
Ok, dat mag overkill lijken, maar er is toch zoveel sprake van "betere communicatie", nietwaar?
Zolang zal het zelfs niet meer zijn. In Duitsland heeft de ODEG op haar Stadler Kiss-treinen 2 exact dezelfde displays vlak langs elkaar laten plaatsen. Wat daar nu eigenlijk het doel van was, snap ik niet goed; hoog en laag leek mij ook gepaster.
Gotloc17
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 jun 2018, 19:39

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Gotloc17 »

Wanneer worden de stuurstanden nu eigenlijk geleverd?

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

Gotloc17
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 jun 2018, 19:39

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Gotloc17 »

Daarnet HLE18 + 2×Resto + M7 + 3×M6(200) zien passeren in Gent kwam van Kortrijk via Deinze.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

Davy
Berichten: 642
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Davy »

Is het nu de bedoeling dat in december de eerste rijtuigen in dienst komen?
En zoja, waar kunnen we ze verwachten?
Gotloc17
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 jun 2018, 19:39

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Gotloc17 »

Normaal gezien worden de eerste rijtuigen verwacht vanaf december. De testen zijn bijna afgerond van de eerste rijtuigen. Normaal gezien zal de eerst M7 te zien zijn op Oostende-Eupen en zal stilletjes aan met tijd de I11 of I10 vervangen. Ze zijn er ook het hardst nodig! Ook normaal gezien op Kortrijk-Welkenraedt zullen ze te zien zijn. Later ook naar voornamelijk Brussel van op andere lijnen. De M6en die vrijkomen daardoor worden normaal gezien ingelegd ipv de M4en.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

LML
Berichten: 1390
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door LML »

Dus met de instroom van de M7-rijtuigen/-treinstellen, wordt er met de M6 geschoven en gaat hierdoor de M4 buiten dienst...? Hopelijk krijgen we in de Kempen op (korte) termijn terug M6'en te zien (i.p.v. M4'en), op z'n minst op IC-treinen tijdens de spits en P-treinen.
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Gotloc17
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 jun 2018, 19:39

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Gotloc17 »

LML schreef:Dus met de instroom van de M7-rijtuigen/-treinstellen, wordt er met de M6 geschoven en gaat hierdoor de M4 buiten dienst...? Hopelijk krijgen we in de Kempen op (korte) termijn terug M6'en te zien (i.p.v. M4'en), op z'n minst op IC-treinen tijdens de spits en P-treinen.
Er is over het laatst bij ons in depot de panne vergadering geweest en E8006 en E8007 worden M6 alvast maar het materieel die vrijkomt word ingezet op lijnen die het echt nodig hebben en waar de M4 stammen nog rijden.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

Plaats reactie