Nieuwe motorstellen / M7

Alles over reizigerstreinen in België.
Davy
Berichten: 644
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Davy »

Is men momenteel nog bezig met de uitrol van M7 of ligt dat met de coronacrisis stil?
Lorre
Berichten: 57
Lid geworden op: 21 jul 2015, 01:21
Locatie: Hoeleden

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Lorre »

Davy schreef: 16 apr 2020, 22:42 Is men momenteel nog bezig met de uitrol van M7 of ligt dat met de coronacrisis stil?
Gisteren op de verbinding Brussel-Zuid - Luik-Guillemins via Namen gereden en onderweg een samenstelling op deze verbinding tegengekomen van een M4-stuurrijtuig, 4 gewone M4B-rijtuigen en daarachter 4 M7-rijtuigen. Dus ze zijn nog wel degelijk aan het rijden.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5316
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Steve »

En zeker dat het M7 was en geen M6? Dit is namelijk een geheel nieuwe samenstelling en route.
ianryckewaert13
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 okt 2019, 23:05

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door ianryckewaert13 »

Ze zetten de m7 op een andere samenstelling om ze in beweging te houden mits de p treinen grotendeels niet rijden met de aangepaste dienstregeling

Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk

Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Steven »

Vooruitzichten inzet M7
Vanaf mei 2020 (ten vroegste) inzet op Oostende Eupen (met enkele rijtuigen)
Vanaf 2021 tot eind 2022 op volgende verbindingen (volgens dat de leveringen vorderen? Normaal 10 nieuwe rijtuigen per maand)
Gent Tongeren
Brussel Luxemburg
Luik Quiévrain
Kortrijk Sint Niklaas
Genk Blankenberge

Dit is in het kort de samenvatting hoe ik het intern kon lezen.
Laat me er bij zeggen dat de volgorde van die verbindingen die vanaf 2021 aan beurt komen niet bindend is.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5316
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Steve »

En niets op Antwerpen-Charleroi? Dat maakt de kans een stuk kleiner dat een van die verbindingen doorgetrokken zou worden naar Noorderkempen...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Steven »

Je hebt natuurlijk ook nog de M6 en die zullen ook verschuiven uiteraard.
ianryckewaert13
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 okt 2019, 23:05

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door ianryckewaert13 »

Steve schreef:En niets op Antwerpen-Charleroi? Dat maakt de kans een stuk kleiner dat een van die verbindingen doorgetrokken zou worden naar Noorderkempen...
M6 mag toch ook op noorderkempen
En wie zegt er dat Charleroi een verbinding met noorderkempen krijgt kan even goed de oostende Antwerpen zijn of een van de Kempen
En zou goed zijn van de kust want van daar naar Nederland is geen goede verbinding
En als ze i11 en m6/7 gebruiken kunnen ze bij een eventuele verlenging naar Breda en Eindhoven ook gebruiken
En de ritten die in Nederland starten met de ICNG-België laten rijden
En nog een voordeel Breda en noorderkempen hebben dan een trein voor Mechelen-Brussel
En Sint Niklaas Gent oostende


Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk

Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Shrek »

ianryckewaert13 schreef: 23 apr 2020, 10:34
Steve schreef:En niets op Antwerpen-Charleroi? Dat maakt de kans een stuk kleiner dat een van die verbindingen doorgetrokken zou worden naar Noorderkempen...
M6 mag toch ook op noorderkempen
En wie zegt er dat Charleroi een verbinding met noorderkempen krijgt kan even goed de oostende Antwerpen zijn of een van de Kempen
En zou goed zijn van de kust want van daar naar Nederland is geen goede verbinding
En als ze i11 en m6/7 gebruiken kunnen ze bij een eventuele verlenging naar Breda en Eindhoven ook gebruiken
En de ritten die in Nederland starten met de ICNG-België laten rijden
En nog een voordeel Breda en noorderkempen hebben dan een trein voor Mechelen-Brussel
En Sint Niklaas Gent oostende
Dat zou veel te veel wisselcapaciteit in Berchem vereisen. Een doorgaande trein naar het noorden moet van L25 komen, dus het zal een Charleroi of Brussel zijn.
ianryckewaert13
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 okt 2019, 23:05

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door ianryckewaert13 »

Shrek schreef:
ianryckewaert13 schreef: 23 apr 2020, 10:34
Steve schreef:En niets op Antwerpen-Charleroi? Dat maakt de kans een stuk kleiner dat een van die verbindingen doorgetrokken zou worden naar Noorderkempen...
M6 mag toch ook op noorderkempen
En wie zegt er dat Charleroi een verbinding met noorderkempen krijgt kan even goed de oostende Antwerpen zijn of een van de Kempen
En zou goed zijn van de kust want van daar naar Nederland is geen goede verbinding
En als ze i11 en m6/7 gebruiken kunnen ze bij een eventuele verlenging naar Breda en Eindhoven ook gebruiken
En de ritten die in Nederland starten met de ICNG-België laten rijden
En nog een voordeel Breda en noorderkempen hebben dan een trein voor Mechelen-Brussel
En Sint Niklaas Gent oostende
Dat zou veel te veel wisselcapaciteit in Berchem vereisen. Een doorgaande trein naar het noorden moet van L25 komen, dus het zal een Charleroi of Brussel zijn.
Of Brussel airport en via 50a richting kust


Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk

Ducktape
Berichten: 438
Lid geworden op: 11 aug 2015, 21:34
Locatie: Mortsel

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Ducktape »

Shrek schreef: 23 apr 2020, 12:09
ianryckewaert13 schreef: 23 apr 2020, 10:34
Steve schreef:En niets op Antwerpen-Charleroi? Dat maakt de kans een stuk kleiner dat een van die verbindingen doorgetrokken zou worden naar Noorderkempen...
M6 mag toch ook op noorderkempen
En wie zegt er dat Charleroi een verbinding met noorderkempen krijgt kan even goed de oostende Antwerpen zijn of een van de Kempen
En zou goed zijn van de kust want van daar naar Nederland is geen goede verbinding
En als ze i11 en m6/7 gebruiken kunnen ze bij een eventuele verlenging naar Breda en Eindhoven ook gebruiken
En de ritten die in Nederland starten met de ICNG-België laten rijden
En nog een voordeel Breda en noorderkempen hebben dan een trein voor Mechelen-Brussel
En Sint Niklaas Gent oostende
Dat zou veel te veel wisselcapaciteit in Berchem vereisen. Een doorgaande trein naar het noorden moet van L25 komen, dus het zal een Charleroi of Brussel zijn.
Tgoh ja, er is ook al de S32 2x per uur die van L59/1 naar L25 moet, dus het niet is niet dat het onmogelijk is natuurlijk. Maar ik ben ook wel akkoord dat het een van de Brusselse treinen is die door moet rijden.
ianryckewaert13
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 okt 2019, 23:05

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door ianryckewaert13 »

Is beter 2 verschillende verbindingen dan 2 naar Brussel west en oost Vlaanderen vragen ook verbinding naar NL

Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk

ostbahnhof
Berichten: 882
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door ostbahnhof »

Shrek schreef: 23 apr 2020, 12:09 Dat zou veel te veel wisselcapaciteit in Berchem vereisen. Een doorgaande trein naar het noorden moet van L25 komen, dus het zal een Charleroi of Brussel zijn.
Dat heb ik al veel gemijmerd: Eigenlijk zou de inrichting tussen Antwerpen en Berchem volledig herpland moeten worden. Wat een wisselstraten er moeten genomen worden. Eerste belangrijke vraag: heeft de goedereninrit naar Gent nog nut? (spoor 2-3)
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5316
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Steve »

ianryckewaert13 schreef: 23 apr 2020, 10:34
Steve schreef:En niets op Antwerpen-Charleroi? Dat maakt de kans een stuk kleiner dat een van die verbindingen doorgetrokken zou worden naar Noorderkempen...
M6 mag toch ook op noorderkempen
Ik weet eigenlijk niet of "gewone" M6 toegelaten is op de HSL, ook al is het dan max. 160 km/h, of dat dat voorbehouden is voor de "200"-exemplaren. Aangezien er nog geen sprake is van M7 op Welkenraedt - Kortrijk, neem ik aan dat de M6 "200" daar nodig zullen blijven.
trainlovertje
Berichten: 2340
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door trainlovertje »

Steve schreef: 23 apr 2020, 14:35
ianryckewaert13 schreef: 23 apr 2020, 10:34
Steve schreef:En niets op Antwerpen-Charleroi? Dat maakt de kans een stuk kleiner dat een van die verbindingen doorgetrokken zou worden naar Noorderkempen...
M6 mag toch ook op noorderkempen
Ik weet eigenlijk niet of "gewone" M6 toegelaten is op de HSL, ook al is het dan max. 160 km/h, of dat dat voorbehouden is voor de "200"-exemplaren. Aangezien er nog geen sprake is van M7 op Welkenraedt - Kortrijk, neem ik aan dat de M6 "200" daar nodig zullen blijven.
Lang geleden reden ze in combinatie met de HLE 13 ook tot Noorderkempen, toen er nog geen Desiro's waren. Maar dan gaan ze wel de HLE 27's moeten vervangen, want die kunnen uiteraard niet op de HSL.
Plaats reactie