Nieuwe motorstellen / M7

Alles over reizigerstreinen in België.
ianryckewaert13
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 okt 2019, 23:05

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door ianryckewaert13 »

ianryckewaert13 schreef:
JHS2013 schreef:Of twee stammen van 4 of 5 met 1 BDx en 1 BMx
Ze hebben 90 bmx besteld en minder bdx

Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk
65 BDx

Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk

JHS2013
Berichten: 469
Lid geworden op: 27 aug 2019, 23:06

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door JHS2013 »

Geen idee hoe compatibel ze met M6 stuurstanden zijn, maar die combinatie lijkt me niet ondenkbaar
ianryckewaert13
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 okt 2019, 23:05

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door ianryckewaert13 »

JHS2013 schreef:Geen idee hoe compatibel ze met M6 stuurstanden zijn, maar die combinatie lijkt me niet ondenkbaar
Koppelen gaat zeker lukken als ze met de een 19 kunnen koppelen zal m6 geen problemen geven ze zeggen dat disero ook kan koppelen met m7 ben keer benieuwd




Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk

Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Shrek »

M7 en Desiro? Dat zijn maar roddels hoor ;) Maar met de M6 is er wel volledige compatibiliteit.
ianryckewaert13
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 okt 2019, 23:05

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door ianryckewaert13 »

Shrek schreef:M7 en Desiro? Dat zijn maar roddels hoor ;) Maar met de M6 is er wel volledige compatibiliteit.
En Charleroi essen kan verlengd worden tot Roosendaal en een verbinding Maastricht vise luik Leuven Brussels airport Brussel en verder
Lijn 12 IC verbinding naar Roosendaal en Brussel
Luik verbonden met de luchthaven Rechtstreeks en Maastricht terug met Brussel
Met m7 als ze NL toegelaten worden
En eventueel als er genoeg materieel is de ritten naar ap'n noord'dokken verlengen over L 4 naar Eindhoven als 2 de verbinding naar Breda en noorderkempen
En heeft voordelen voor bezoekers Efteling rechtstreeks op een uur in Antwerpen

Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk

Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Shrek »

Dat moeten we allemaal nog zien, ik denk niet dat er al één M7 in Nederland geweest is om de electromagnetische compatibiliteit te gaan testen, dus die toelating is nog niet voor morgen.
De belangrijkste korte termijn voordelen van de komst van het nieuw materiaal zullen vooral de verhoging van de capaciteit op Oostende-Eupen en het vervangen van de reguliere M5-diensten door M6 zijn. Het verdwijnen van die brakke 27+M5 op Antwerpen-Brussel zal daar al heel veel goeds doen.
ianryckewaert13
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 okt 2019, 23:05

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door ianryckewaert13 »

Shrek schreef:Dat moeten we allemaal nog zien, ik denk niet dat er al één M7 in Nederland geweest is om de electromagnetische compatibiliteit te gaan testen, dus die toelating is nog niet voor morgen.
De belangrijkste korte termijn voordelen van de komst van het nieuw materiaal zullen vooral de verhoging van de capaciteit op Oostende-Eupen en het vervangen van de reguliere M5-diensten door M6 zijn. Het verdwijnen van die brakke 27+M5 op Antwerpen-Brussel zal daar al heel veel goeds doen.
Ben keer benieuwd wat ze gaan inzetten ipv de ms75 naar Roosendaal binnen enkele jaren
Desiro mits toelating of break ms80 die mogen ook in Nederland

Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk

Zwoopaman
Berichten: 222
Lid geworden op: 23 dec 2014, 03:31

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Zwoopaman »

Binnen enkele jaren? Die stellen zijn voorzien om ETCS te krijgen dus ze blijven volgens mij nog minstens 10 jaar rondrijden.
Ducktape
Berichten: 437
Lid geworden op: 11 aug 2015, 21:34
Locatie: Mortsel

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Ducktape »

ianryckewaert13 schreef: 27 apr 2020, 02:10
Shrek schreef:Dat moeten we allemaal nog zien, ik denk niet dat er al één M7 in Nederland geweest is om de electromagnetische compatibiliteit te gaan testen, dus die toelating is nog niet voor morgen.
De belangrijkste korte termijn voordelen van de komst van het nieuw materiaal zullen vooral de verhoging van de capaciteit op Oostende-Eupen en het vervangen van de reguliere M5-diensten door M6 zijn. Het verdwijnen van die brakke 27+M5 op Antwerpen-Brussel zal daar al heel veel goeds doen.
Ben keer benieuwd wat ze gaan inzetten ipv de ms75 naar Roosendaal binnen enkele jaren
Desiro mits toelating of break ms80 die mogen ook in Nederland

Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk
Desiro's kunnen technisch niet in NL rijden en breaks kunnen niet aan het perron in Roosendaal.
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door rvdborgt »

Ducktape schreef: 27 apr 2020, 14:06 Desiro's kunnen technisch niet in NL rijden en breaks kunnen niet aan het perron in Roosendaal.
De perrons in Roosendaal zijn dacht ik inmiddels gestandaardiseerd.

Groetjes,
Rian
Terminus
Berichten: 1125
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Terminus »

I.v.m. eerste klasse:

Bedoeling is om:
- "motorstellen" van 4 rijtuigen te vormen, deze zullen 1 AB hebben
- "motorstellen" van 6 rijtuigen te vormen met 2AB
(- uiteindelijk zo weinig mogelijk met getrokken treinen te rijden)
CursorX
Berichten: 333
Lid geworden op: 03 apr 2011, 22:17

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door CursorX »

Nu ben ik technisch niet de meest onderlegde, maar worden op Oostende-Eupen de HLE's behouden of niet? Of nog niet bekend?
Voor helling Luik-ans kunnen toch problemen komen?
Zo een hle met 12xi11 heeft, zeker bij het vallen van bladeren of zelfs nu met motregen, heel wat moeite om boven te geraken en er is toch enige vaardigheid van de machinisten vereist. Zou het dan niet meer trekkracht vereisen dan de bmx zal geven?
traxie
Berichten: 266
Lid geworden op: 27 apr 2015, 06:38
Locatie: Gent

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door traxie »

CursorX schreef: 27 apr 2020, 21:46 Nu ben ik technisch niet de meest onderlegde, maar worden op Oostende-Eupen de HLE's behouden of niet? Of nog niet bekend?
Voor helling Luik-ans kunnen toch problemen komen?
Zo een hle met 12xi11 heeft, zeker bij het vallen van bladeren of zelfs nu met motregen, heel wat moeite om boven te geraken en er is toch enige vaardigheid van de machinisten vereist. Zou het dan niet meer trekkracht vereisen dan de bmx zal geven?
Als slippen een probleem is, dan ben je beter af met meer gedreven assen aan een lager vermogen dan minder gedreven assen aan een hoger vermogen. Als je met twee gemotoriseerde rijtuigen en dus zes rijtuigen in totaal Ans-Luik zou doen zou je dus minder slippen dan als je die zes rijtuigen zou trekken met één locomotief. Maar aangezien de Oosten-Eupen nu 12 rijtuigen heeft en die zes toch wel wat minder is denk ik dat ze de locomotief zullen behoude?
ianryckewaert13
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 okt 2019, 23:05

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door ianryckewaert13 »

traxie schreef:
CursorX schreef: 27 apr 2020, 21:46 Nu ben ik technisch niet de meest onderlegde, maar worden op Oostende-Eupen de HLE's behouden of niet? Of nog niet bekend?
Voor helling Luik-ans kunnen toch problemen komen?
Zo een hle met 12xi11 heeft, zeker bij het vallen van bladeren of zelfs nu met motregen, heel wat moeite om boven te geraken en er is toch enige vaardigheid van de machinisten vereist. Zou het dan niet meer trekkracht vereisen dan de bmx zal geven?
Als slippen een probleem is, dan ben je beter af met meer gedreven assen aan een lager vermogen dan minder gedreven assen aan een hoger vermogen. Als je met twee gemotoriseerde rijtuigen en dus zes rijtuigen in totaal Ans-Luik zou doen zou je dus minder slippen dan als je die zes rijtuigen zou trekken met één locomotief. Maar aangezien de Oosten-Eupen nu 12 rijtuigen heeft en die zes toch wel wat minder is denk ik dat ze de locomotief zullen behoude?
Gewoon voor en achter een gemotoriseerde en 8 rijtuigen in totaal
Als de voorste begint te slippen kan de achterste helpen
Of 2 xstel 6 rijtuigen
Of een systeem vinden dat een 19 kan koppelen en boven de koppeling lossen om de berg op te duwen


Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk

traxie
Berichten: 266
Lid geworden op: 27 apr 2015, 06:38
Locatie: Gent

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door traxie »

ianryckewaert13 schreef: 28 apr 2020, 11:16 Gewoon voor en achter een gemotoriseerde en 8 rijtuigen in totaal
Als de voorste begint te slippen kan de achterste helpen
Of 2 xstel 6 rijtuigen
Of een systeem vinden dat een 19 kan koppelen en boven de koppeling lossen om de berg op te duwen


Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk
Een opduwlocomotief of 'lichterlocomotief' is iets wat al bestaat, zeker op het hellend vlak. Maar dat is niet echt handig te noemen, het wordt, denk ik, niet meer standaard gedaan behalve bij een paar P-treinen. Het systeem van een koppeling is net gebouwd om niet al rijdend te lossen, dus dat wil je niet. Een opduwlocomotief is niet aangekoppeld maar komt gewoon tegen de buffers, eens het contact verbroken rijdt de trein verder op eigen kracht.
Plaats reactie