Nieuwe motorstellen / M7

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Bibke »

Shrek schreef: 18 apr 2018, 08:54 Nu heb ik opeens opgevangen dat de M7 toch enkele cm lager zou zijn dan de M6. Dan kan het misschien toch net passen onder de brug in Roosendaal...
Dat bedoelde ik met mijn post, ik had in gedachte maar was niet meer zeker dat men dat indertijd ergens gemeld had.
Ook op deze foto heb ik de indruk dat de vensters onderaan minder hoog zijn en ook dat de afstand tussen de bovenkant van de intercirculatiedeur en de top van het dagen minder hoog is dan bij de M6-en.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Yassine_TB
Berichten: 61
Lid geworden op: 27 feb 2016, 11:03

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Yassine_TB »

wva schreef: 18 apr 2018, 13:21 Op de FB van "Belgische treinspotters groep" staat een foto van een M7 rijtuig onderweg van Brugge naar Schaarbeek.
Kunt u deze foto hier delen? Het is een besloten groep blijkbaar.
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2059
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Dieselfreak »

Shrek schreef: 18 apr 2018, 11:30
Steve schreef: 18 apr 2018, 10:57 Kan dat binnenlands eigenlijk ook een verschil maken? Wat zijn alweer de baanvakken waar M6 niet toegelaten is (vind het niet meteen terug in de Netverklaring?) en zou die iets lagere hoogte daar een verschil in kunnen maken?
Veel verschil maakt dat toch niet, alle relevante lijnen zijn inmiddels aangepast voor M6.
Ik denk niet dat je de M7 snel zal nodig hebben richting Spa of Couvin.
In Couvin zal een passagierstrein met M7 sowieso niet kunnen raken! :lol:
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door trainlovertje »

Shrek schreef: 18 apr 2018, 12:44
trainlovertje schreef: 18 apr 2018, 12:22 Dus naar Aken zullen ze ook niet kunnen rijden? Want ze zouden toch uitgerust worden voor 15 kV AC?
Naar Aken is er 3kV DC.
Als die wens er komt zal Infrabel wel snel de bovenleiding aanpassen zodat het wel kan.
Ja juist, maar zat al te denken over de situatie hoe ze er over een aantal jaar zal uitzien, wanneer DB Netz AG de 3kV DC vervangt door de 15kV AC. Of is dat ook al afgevoerd ondertussen?
FLV-FGSP
Berichten: 1878
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door FLV-FGSP »

Het idee om de spanningsscheiding naar de staatsgrens te verplaatsen leeft al lang, maar het is niet in het Bundesverkehrswegeplan geraakt. Voor 2025 is er daarmee geen geld voor.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Shrek »

trainlovertje schreef: 18 apr 2018, 20:32 Ja juist, maar zat al te denken over de situatie hoe ze er over een aantal jaar zal uitzien, wanneer DB Netz AG de 3kV DC vervangt door de 15kV AC. Of is dat ook al afgevoerd ondertussen?
Dat is voor onbepaalde tijd uitgesteld. Het zou voor het lokale verkeer immers een ramp betekenen.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Bibke »

Yassine_TB schreef: 18 apr 2018, 16:04
wva schreef: 18 apr 2018, 13:21 Op de FB van "Belgische treinspotters groep" staat een foto van een M7 rijtuig onderweg van Brugge naar Schaarbeek.
Kunt u deze foto hier delen? Het is een besloten groep blijkbaar.
Het is geen geheime groep, dus zou je de foto moeten kunnen zien.
De link naar de foto: https://scontent.fbru1-1.fna.fbcdn.net/ ... e=5B51B47D
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5296
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Steve »

Het hoogteverschil moet echt bescheiden zijn (al kan dat natuurlijk al voldoende zijn voor Roosendaal), want ik kan op de foto echt geen verschil ontdekken met de M6 op dat gebied, ook niet in de vormen van de ramen. Ook voor al de rest lijkt het aan de buitenkant een identieke kopie, enkel het ontbreken van een scherm (waar is dat goed voor?) en de aanwezigheid van horizontale scheidingen bij twee ramen onderaan (om bij nood te kunnen openen?) lijken te verschillen van de M6.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Steven »

De SIV zit achter een van die ramen zoals bij de desiro en breaks.
jan_olieslagers
Berichten: 3494
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door jan_olieslagers »

En wat mag dan alweer een SIV zijn? (zucht)
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door dentheo »

Signalisation Voyageurs ....bestemmings aanduiding , voor de reizigers.... gokje
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Steven »

De info display aan de buitenzijde. Daar waar de M6 deze tussen de ramen in heeft en enkel toegankelijk is van de buitenzijde staat deze bij de M7 achter een raam. Vermoedelijk om het gekende vochtprobleem aan te pakken zowel bij de M6, MR96 als I11 zijn deze geregebuiten dienst of slecht leesbaar door condens.
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2059
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Dieselfreak »

dentheo schreef: 19 apr 2018, 18:51 Signalisation Voyageurs ....bestemmings aanduiding , voor de reizigers.... gokje
Om het met een alledaags woord aan te duiden: informatieschermpje.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Klassiekje
Berichten: 547
Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Klassiekje »

Steve schreef: 19 apr 2018, 17:28 Het hoogteverschil moet echt bescheiden zijn (al kan dat natuurlijk al voldoende zijn voor Roosendaal), want ik kan op de foto echt geen verschil ontdekken met de M6 op dat gebied, ook niet in de vormen van de ramen. Ook voor al de rest lijkt het aan de buitenkant een identieke kopie, enkel het ontbreken van een scherm (waar is dat goed voor?) en de aanwezigheid van horizontale scheidingen bij twee ramen onderaan (om bij nood te kunnen openen?) lijken te verschillen van de M6.
Die scheidingen lijken mij gewoon een zonnewering die omlaag staat :D
Nadleeh
Berichten: 242
Lid geworden op: 30 nov 2015, 19:54

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Nadleeh »

Steve schreef: 19 apr 2018, 17:28 Het hoogteverschil moet echt bescheiden zijn (al kan dat natuurlijk al voldoende zijn voor Roosendaal)
Een M6 verschilt ook niet zoveel van een VIRM, die onder datzelfde viaduct rijdt. Als M7 een tikkeltje lager is, heb ik goede hoop dat het moet passen.
Plaats reactie