Nieuwe motorstellen / M7

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Steven »

Dat bestemmingsbord zit nu achter een raam beneden zoals je kan zien
giuseppe
Berichten: 266
Lid geworden op: 11 dec 2006, 23:10
Locatie: Eijsden

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door giuseppe »

Dan gaan deze dus ook niet aan perron passen in Roosendaal?
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5296
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Steve »

Shrek schreef: 28 mei 2018, 16:02 En op de foto is te zien dat hij inderdaad enkele centimeter lager is dan de M6 :)
Wel maar heel bescheiden centimeters, afgaand op de foto... zou dat genoeg zijn om plots alle beperkingen op te heffen die voor de huidige M6 gelden, Roosendaal voorop?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Shrek »

Steve schreef: 28 mei 2018, 16:35
Shrek schreef: 28 mei 2018, 16:02 En op de foto is te zien dat hij inderdaad enkele centimeter lager is dan de M6 :)
Wel maar heel bescheiden centimeters, afgaand op de foto... zou dat genoeg zijn om plots alle beperkingen op te heffen die voor de huidige M6 gelden, Roosendaal voorop?
3-4 centimeter kan veel verschil maken.
AlexNL
Berichten: 2180
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door AlexNL »

GregTrainz schreef: 28 mei 2018, 16:00
- Geen NMBS-logo
Ik verwacht dat zulke dingen nog aangebracht gaat worden. Er staat ook nog geen aanduiding 1e of 2e klas op het rijtuig.
GregTrainz
Berichten: 27
Lid geworden op: 25 sep 2017, 03:51

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door GregTrainz »

BREAKING: Volgens een Facebook-post van ABVV Bombardier, bereiken de nieuwe M7-rijtuigen 200 km/h. Hieronder de lange post:

Geplaatst op Facebook door ABVV Bombardier op 06.06.2018 om 09:54 (https://www.facebook.com/ABVVBombardier ... 5422465042)

"Mijlpaal project M7
M7 dubbeldeksrijtuig bereikt 200 km/ u bij testen
De eerste dynamische tests met een M7 dubbeldeks (DD) -auto op het Belgische spoorwegnet waren succesvol en startten de autorisatiecampagne
De testtrein bestond uit acht rijtuig, waaronder één M7DD-rijtuig.
Het M7DD Cars Team is verheugd een nieuwe belangrijke mijlpaal te hebben bereikt. Tijdens de eerste nacht van dynamische tests op het Belgische netwerk bereikten de treinen de 200km/ uur, met correct gedrag en veiligheid om de formele autorisatiecampagne voor comfortmeting te starten.
We konden dit alleen bereiken dankzij de goede voorbereiding van het testteam en het productintroductieteam, maar ook dankzij de voortdurende steun van de NMBS, Infrabel en Belgorail. De trein bestond uit een locomotief en acht rijtuigen, waaronder de M7DD. De test gebeurde op een conventionele lijn tussen Brussel-Noord en Leuven met een noodstop van 200 km/ u.
De trein werd getest met een snelheid van 200 km/ u met noodremming.
Met de start van deze fase en de overdracht van een tweede rijtuig voor remprestatietest deze week, is de autorisatiecampagne officieel van start gegaan. Die tests zullen worden uitgevoerd in Velim, Wildenrath en op het Belgische netwerk.
Parallel hieraan heeft de Notified Body - Belgorail (NOBO) met succes de engineering- en productie-audit afgerond in Brugge en Crespin. Ze gaven commentaar op de sterk beschikbare kwaliteitssystemen en trackingtools waarmee robuuste systemen kunnen worden ontwikkeld en geproduceerd volgens de eisen van de TSI, zelfs in een veeleisende situatie van "pre-series".
We willen het hele team bedanken voor dit eerste succes en hun voortdurende inspanningen om de rijtuigen voor te bereiden op onze klant NMBS.
Verschillende teams uit verschillende locaties, zoals Brugge, Crespin, Vado Ligure, maar ook Canada en Duitsland, hebben deelgenomen aan de ontwikkeling van de M7 dubbeldeksauto's en hun ontwerp. Momenteel loopt de productie op de locaties Ceska Lipa, Matranovak, Siegen, Crespin en Brugge BT. De eerste leveringen zijn gepland voor 2018 en de laatste bestelde rijtuig zal naar verwachting in december 2021 worden afgeleverd rijtuig 355). NMBS is de Belgische nationale operator en is van plan de rijtuigen te exploiteren uit drie depots op de belangrijkste nationale lijnen, zoals Eupen naar Oostende, maar ook Luik naar Quievrain of Antwerpen naar Aarlen."
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door overweg13 »

Hm, dat laatste is verrassend. Nu moeten ze alleen nog goeie vertalers vinden, tenzij die dubbeldeksauto's inderdaad naar voren geschoven worden als een oplossing voor het fileprobleem...
Met vriendelijke groet

overweg13
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Shrek »

Zo breaking is dat nieuws toch niet? Dit is het normale verloop van een homologatiecampagne.
jan_olieslagers
Berichten: 3494
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door jan_olieslagers »

Zo breaking is dat nieuws toch niet?
Een reizigersdienst Antwerpen-Arlon lijkt mij wel degelijk nieuw... en toch op zijn minst onverwacht. Misschien niet echt wereldschokkend, weliswaar...

Let wel: er zullen niet minder kandidaat-reizigers zijn tussen Arlon en Antwerpen dan tussen Turnhout en Binche :mrgreen:
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Steven »

Een slecht vertaald artikel. De testen zijn op zich niet speciaal want dat doet men voor al het nieuwe materieel. Wat de bestemmingen bertreft zal men op het einde gewoon bedoelen dat treinen met bestemming Antwerpen en met bestemming Arlon. Kortweg op de verbindingen waar men vandaag al M6 ziet.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Shrek »

jan_olieslagers schreef: 06 jun 2018, 20:58
Zo breaking is dat nieuws toch niet?
Een reizigersdienst Antwerpen-Arlon lijkt mij wel degelijk nieuw... en toch op zijn minst onverwacht. Misschien niet echt wereldschokkend, weliswaar...

Let wel: er zullen niet minder kandidaat-reizigers zijn tussen Arlon en Antwerpen dan tussen Turnhout en Binche :mrgreen:
Het artikel kondigt volgens mij nergens aan dat er een rechtstreekse reizigersdienst Antwerpen-Arlon komt hoor.
jan_olieslagers
Berichten: 3494
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door jan_olieslagers »

de belangrijkste nationale lijnen, zoals Eupen naar Oostende, maar ook Luik naar Quievrain of Antwerpen naar Aarlen.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Shrek »

Zoals Steven al opmerkte zal dat wel eerder een slechte vertaling of een vergeten komma zijn.
jan_olieslagers schreef:
de belangrijkste nationale lijnen, zoals Eupen naar Oostende, maar ook Luik naar Quievrain of Antwerpen naar Aarlen.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Asterix »

En waar zou die komma dan moeten staan?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Shrek »

Asterix schreef: 07 jun 2018, 11:13 En waar zou die komma dan moeten staan?
Ze bedoelen overduidelijk: "de belangrijkste nationale lijnen, zoals naar Eupen, Oostende, Luik, Quievrain, Antwerpen of Aarlen."
Alleen kent de schrijver (of vertaler?) niet veel van het Belgische spoornet :wink:
Plaats reactie